GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Si din mening!

Dette forumet er tenkt for å diskutere aktualiteter i media ol.
Vær med i debatten og si din mening!
Pappas mening?
09:37 4.03.2008
Ja hvor blir den av opp i alt dette? Og da snakker jeg om meningen hjemme i de tusen hjem. Er det slik at vi kvinner sitter på en gullgruve som vi nekter over alt på jord å gi fra oss av ren egoisme?

Krever far å få, men vi nekter å gi? Er vi så vanskelige å samarbeide med?

Føler vi blir angrepet jeg, vi kvinner. Plutselig kommer politikere på banen og skal gi permisjonen til far, som aldri har sagt et ord om at han vil ha den. Familiens permisjon som vi i alle år har hatt muligheten til å fordele slik vi vil, men som ingen har fordelt fordi "det har bare blitt sånn".

På tide å tenke anderledes, ikke bruke tvang og regelverk, men å gi far en utfordring til selv å ta ansvar for å bli enig med mor om hvor stor del av permisjonen han ønsker å ha? Ja, for han ønsker jo ha den? Eller?

Anonym
Sv: Pappas mening?
21:48 4.03.2008
Er ganske enig her, tror en av grunnene til at dette er blitt en så viktig symbolsak er at det tar seg godt ut for feminister å fronte en sak om "menns rettigheter". Sannheten er vel at både menns og kvinners rettgheter blir borte når staten skal overstyre fordelingen av permisjonen.

Klarer ikke mor og far å bli enig om fordeling av permisjon så får de gå til mekling. Staten bør ha særdeles gode grunner for å gripe inn i privatsfæren som i denne saken. Jeg er ikke overbevist om at en tredeling er godt nok begrunnet til å forsvare alle ulempene den vil bringe med seg.

Et argument jeg har forståelse for er at mange menn føler det ville være lettere å ta mer permisjon dersom "alle" gjorde det, slik at de ikke ble hengende etter på jobben. Men jeg tror ikke de egentlig trenger denne forsikringen dersom de virkelig har lyst på lang permisjon. Det er dumt å lage rigide regler fordi noen ikke tør å benytte seg av rettigheter de allerede har.

Anonym
09:26 6.03.2008
Jeg vil si at denne tvangspermiteringen over en lav sko ikke er annet enn nok et tiltak fra venstresiden for å fikse på statistikkene sine. For de skal ha alt 50/50 må skjønne. Ordningen i dag er slik at man i stor grad velger selv, og da viser det seg gjerne at naturen gjerne vil ha med en finger i spillet. Ta en kikk ned over brystkassen deres, damer. Der henger det nyfødte barnets primære næringskilde det første halve året og dingler. Lett tilgjengelig, sunt, og ikke minst...mektig. Brystene har makt. Ikke noe kan få en mann til å føle seg så hjelpeløs som å stå med en skrikende baby i armene, i visshet om at det som lettest kan roe det ned er borteist for dagen, for å sikre likestillingen og statistikkene.(Eller bare er ute på en spasetur) Det blir lettere ettersom barnet blir eldre, og da kan man heller se på delingen. Men for dem som ønsker å dele nesten fra begynnelsen av....så er det fritt frem idag. Dagens regjering har innsett at skal de få innrettet statistikkene etter sine ønsker, kan de ikke la folk få drive rundt og innrette sine liv etter egne ønsker og prioriteringer. Denslags er jo totalt udemokratisk!

Dette tredelings-opplegget må stilles i samme klasse som det såkalte "mannspanelets" innstillinger, det er bare tull. Men mens mannspanelets supperåds-synsinger er harmløst fjåseprat(bortsett fra at det er brukt masse offentlige midler på idiotiet, som er graverende), så blir permisjonstvangen mer alvorlig fordi den kommer fra hold som har mulighet til å gjennomføre tøyset sitt i lovs form, som dermed får konsekvenser for mennesker liv, og deres måte å leve livet sitt på.

Strangeworld
14:09 6.03.2008
Må sei meg enig med Strangeworld her.
Brystene har ei enorm makt, som ikkje kan endres uansett kor mykje regjeringa vil det. Babyer spør ikkje ka som er "rett" ifølge likestillinga og diverse utvalg..dei handler utifra ka dei vil ha. Vil babyen ha pupp..så er det lite pappaen kan gjere.

La folk få velge sjølv!
lilledrue
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------