GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Si din mening!

Dette forumet er tenkt for å diskutere aktualiteter i media ol.
Vær med i debatten og si din mening!
Bryr kvinner seg mer om barna sine enn menn?
10:15 4.03.2008
Bryr kvinner seg mer om barna sine enn menn? NYTT 10:06 4.03.2008
En forskningsrapport indikerer nå at mødrene bryr seg mer om barna enn fedrene. Hva tror dere - stemmer dette?

Hjemme hos oss er det i hverfall IKKE sånn.. Her kommer mannen min springende opp trappa fra jobben hver dag og legger nesten fullstendig beslag på datteren vår resten av dagen.. Føler meg nesten helt overflødig når han er hjemme, jeg :)
Abigail
Abigail
Sv: Bryr kvinner seg mer om barna sine enn menn?
21:18 4.03.2008
Det var vel ingen rapport, men en forsker som mente at det var lurt å se på de biologiske forskjellene. Han mente nok ikke din mann spesifikt, men at kvinner sånn rent statistisk sett er mer opptatt av å ta seg av barn enn menn, og at dette vil avspeile seg i hvor lenge man vil være hjemme i permisjon og hvem som velger å jobbe deltid, eventuelt være hjemmeværende. Det vil jo alltid være mange individuelle avvik, og han sa jo ikke på noen måte at menn ikke brydde seg om barna. Synes ikke det er så rart dersom det skulle vise seg at biologi kan forklare litt om kjønnsforskjeller, jeg. Så lenge man ikke blir bundet av dem. Ingen skal bli tvunget hjem fordi de biologisk passer best til å stelle barn. Men det er kanskje lurere å legge til rette slik at alle kan velge det som passer best for individet enn å ha som mål at alt skal være likestilt statistisk sett.
Anonym
11:07 5.03.2008
Eg trur ikkje kvinner bryr seg meir om ungane sine enn ka menn gjer. Eg trur folk er forskjellige. Det fins slaurete kvinner og det fins slaurete menn. Det går rett og slett på personlighet.
Eg trur noken PERSONER bryr seg meir om ungane sine enn andre PERSONER.

Mannen min er ein fantastisk mann, og ein fantastisk person. Han bryr seg om ungane sine. Han elsker ungane sine. Han er ein fantastisk far. Når eg ser stoltheten som lyser ut av auga hans når minsta reiser seg opp, eller når eldstemann sitter og kikker i ei bok heilt for seg sjølv...ja, det er ingen tvil.
lilledrue
21:03 6.04.2008
Ja eg trur det er biologiske forskjeller der, særlig fyrste tida.
Anonym
11:55 30.04.2008
Mange ganger føler jeg at jeg bryr meg mer enn min mann. Men det er vel det at vi viser det på forskjellige måter.
Anonym
01:50 16.06.2008
Jeg tror kvinner (statistisk sett) bryr seg mer om barna sine enn menn. Det betyr IKKE at jeg mener at menn bryr seg lite om barna sine, eller at alle kvinner bryr seg mer om barna sine enn alle menn, men at det er en signifikant forskjell. Hvis man fant en måte å måle dette på, og undersøkte 1000 mødre og 1000 fedre tror jeg så absolutt at det ville vise seg en forskjell. Enkelteksempler om menn som bryr seg aldeles forferdelig mye om barna sine er ikke relevante i denne debatten, ei heller enkelteksempler om kvinner som er skjødesløse og ikke bryr seg.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------