GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Si din mening!

Dette forumet er tenkt for å diskutere aktualiteter i media ol.
Vær med i debatten og si din mening!
Tredeling på Island
10:19 4.03.2008
Ja det er der ideen til Bekkemellem kommer fra. Og jeg har selv vært der og sett det. Hjelpes!! I en familie har både mor og far 2 jobber hver (per dag gjerne). Ungene er kjempelenge i barnehage (dvs lengre enn våre 9 timer). Det koster flesk å leve der!!

Skal vi ta en idè er det kanskje lurt å kikke på land som er mer likt vårt eget? Selvfølgelig er tredeling er fordel der!!
Anonym
Sv: Tredeling på Island
12:01 4.03.2008
Vil bare legge til at på Island ble tredelingen innført ved at pappa fikk 3 måneder utenpå eksisterende 6mnd. Ikke rart det var positivt, for barnet kunne jo være hjemme 3mnd lenger!
Solungen kom aug. 07
Sv: Tredeling på Island
21:12 4.03.2008
Jeg er også veldig i tvil om tredelingen er så stor suksess som tilhengerne vil ha den til. Anniken Huitfeldt har påpekt at lønnsforskjellen mellom menn og kvinner faktisk minsket MER før tredelingen ble innført, og at de fremdeles, etter tredelingen av permisjonen har STØRRE lønnsforskjell en vi har nå. Så likelønnsargumentet virker rimelig søkt.

I tillegg har jeg lest at det er veldig vanlig at menn jobber svart under permisjonen sin, antagelig for å finansiere at mor er hjemme i ulønnet perm. Dette har jeg ikke sett noen dokumentasjon på, men skulle gjerne sett statistikk på hvor mange menn som faktisk var hjemme alene.

Ammingen, har den gått ned? Det er det heller ingen som har sett på. Hadde den holdt seg ved det samme er jeg rimelig sikker på at det hadde vært trukket frem, så jeg går ut fra at det motsatte er tilfelle.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------