Her kan dere som har babyen liggende i seteleie utveksle erfaringer på hvordan eventuelt snu babyen, ved hjelp av helsevesenet eller kjerringråd. Dere kan også diskutere hvordan de forskjellige sykehusene forholder seg til keisersnitt, om man tar keisersnitt eller ikke.
Det er ikke så farlig å føde i seteleie som det noen ganger kan virke som. I dag blir både mor og barn målt før fødselen, slik at man vet hvilke marginer man har å jobbe med.
Riktig lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Noen med erfaring med snuing av baby med akupunktur og moxastic
16:13 4.03.2008
Noen som har prøvd dette?? funka det?
Anonym
Sv: Noen med erfaring med snuing av baby med akupunktur og moxastic
22:39 12.03.2008
Jeg har prøvd, både akupunktur, yoga og moxa, i uke 34 og 35 og det funka ikke for meg. Jenta mi sitter fortsatt. Men nå har jeg en litt hjerteformet livmor, så antagelig har hun det best sånn.
18:24 13.03.2008
Jeg driver på nå... Harr aku og moxa idag, i går og dagen før. Kjenner at det er ekstra mye aktivitet i magen, men har ikke snudd seg... enda.... Dama jeg går hos mener det bør skje i løpet av helga om det skjer. Skal melde inn om det skjer noe. Snuppa har forøvrig ligget slik i 8 uker... Har vel funnet sin favorittstilling...
21:39 11.06.2008
Jeg prøvde både akupunktur og moxa behandling i uke 35-37. Det fungerte ikke for meg. Derimot var jeg plaget med leggkramper om natta, som ble helt borte etter 1 behandling med akupunktur! :)
17:37 13.06.2008
jeg prøvde begge deler og det ble kjempemasse aktivitet!jeg kjente -og så at småttis prøvde å snu seg, men navlesnora var for kort...et annet råd som visstnok skal være veldig bra er å gå opp og ned trapper sidelengs! og hvis ingenting hjelper, så går nok det også fint:) jeg fødte første gang setebarn (kom med et kne først) uten epidural:) lykke til!