GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Gravid og sykemeldt

Her kan du snakke med andre i samme situasjon som deg. Få gode råd, guts til å ta en runde med legen eller jordmoren din, eller bare et hjertesukk fordi det er kjipt å være syk.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Jeg mistet jobben min OG hadde MA i helgen. Vil bli gravid MED EN GANG om mulig. Hvordan blir dette med sykemelding (hvis jeg ikke klarer å få ny jobb) i forhold til permisjon?!
19:00 10.03.2008
Altså, var gravid 8+3, men mistet i helgen. Samtidig fikk jeg vite at jeg mister jobben min, men får gå ut april. Jeg begynte der i oktober 2007 (fra min forrige permisjon), og har altså jobbet der i 7 mnd når jeg slutter.
HVIS jeg ikke klarer å få meg ny jobb, men klarer å bli gravid, hva gjør jeg da? Blir jeg arbeidsledig får jeg vel kun 65% av lønn ,og får jeg da rett på permisjon??? Eller hvis jeg blir sykemeldt 100%??

Hjelp?!

Er så langt nede nå, og alle problemene kommer på en gang....
Anonym
Sv: Jeg mistet jobben min OG hadde MA i helgen. Vil bli gravid MED EN GANG om mulig. Hvordan blir dette med sykemelding (hvis jeg ikke klarer å få ny jobb) i forhold til permisjon?!
21:12 12.03.2008
Så leit å miste en spire. Har selv opplevd det samme - det å miste og å være uten jobb ved ny graviditet.

Prøv å sykemelde deg så lenge som mulig. Bruk tida til å slappe av og søke på nav sine sider på ledige jobber -send inn søknader. Når du ikke får mer sykemelding etter kan du melde deg arbeidsledig. Sjekk: dagpenger:
http://www.nav.no/page?id=728

Lykke til med både babylaging og jobb-jakt!
Anonym
Sv: Jeg mistet jobben min OG hadde MA i helgen. Vil bli gravid MED EN GANG om mulig. Hvordan blir dette med sykemelding (hvis jeg ikke klarer å få ny jobb) i forhold til permisjon?!
21:58 5.04.2008
Det var trist å høre...

Jeg mista jobben forrige gang jeg var gravid. Da ble jeg råda til å sykmld meg med en gang (før oppsigelsestida var ute) , for da fikk jeg sykepenger frem til permisjon. På denne måten fikk jeg like mye penger som om jeg skulla jobba frem til permen.

Med dagpenger får du også rett til permisjonspenger, men det bli kanskje ikke så mye som om du hadde vært i jobb da. Først 65% av lønn, deretter ned til evt 80% under permen.

Eller det andre alternativet er å prøve å bli sykmldt nå pga aborten, eller å bli sykemldt så fort du blir gravid. Permisjonspenger og sykepenger skal jo regnes ut fra siste året eller siste 3mnd ( tror jeg- sjekk nav). De skal regne på det å velge det som kommer heldigst ut for søkeren iallefall.

Les litt å prøv å regne litt på det:)
Lykke til!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------