GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Dåp/navnefest

Her kan dere diskutere om det å ha dåp/navnefest!
Familietrøbbel
19:35 10.03.2008
Orker ikke tanken på å samle alle i familiene til både meg og sambo til dåpsfest.
Vet det kommer til å bli en trykket stemning grunnet skilsmisser o.s.v.

Er det noen som syns det er rart om vi kun inviterer faddere? Vi kan jo da foreksempel ha en rolig seremoni i kirken for så å gå på en restaurant å spise. Ser for meg at det blir bedre stemning ved å gjøre det sånt.

Har besteforeldrene til ungen rett til å bli fornærmet dersom de ikke blir bedt i dåpen?

Noen synspunkter?? Dette er en fortvilet situasjon.. Har helst lyst å droppe hele dåpen, men det vil ikke sambo.
Anonym
Sv: Familietrøbbel
08:09 11.03.2008
Hvis det vil bli en utrivelig stemning hvis alle er der synes jeg at der bare kan invitere faddere og ha en trivelig sammenkomst med de etter dåpen..
Besteforeldrene blir nok sure ja, men kan de ikke legge private konflikter igjen hjemme når de skal på en slik stor dag kan de bare takke seg selv.

Anonym
12:28 17.03.2008
Tror du ikke at de som vil føle seg utilpass er såpass oppegående at de finner en unnskyldning og sender gave og en "beklager det passer ikke så godt for oss?" Ellers tror jeg det er "vanlig" å innvitere faddere og nærmeste familie. (kun besteforeldre og tanter/onkler av barnet)
Sanna32
13:28 11.04.2008
Hei :)
Vi hadde det også slik når jeg og samboeren flyttet sammen. Det føltes så utrolig urettferdig at VI måtte ta ansvar for DERES manglende evne til å kommunisere. Derfor bestemte vi oss for alltid å invitere alle. Alle fikk beskjed om hvem som var invitert og dermed ble det deres eget ansvar å finne ut om de ville møte opp og risikere å møte de andre.

I begynnelsen syntes de dette var rart, men vi sa klart ifra om at vi ikke aksepterte at deres konflikter skulle berøre oss. Vi syntes det var vanskelig å være så direkte med alle, men vi ønsket ikke å starte samlivet vårt med å leve med andres konflikter.

Dette er 8 år siden og i dag går dette knirkefritt. Foreldrene hans, som ikke hadde snakket sammen på fem år når vi flyttet sammen, ble pga dette gode venner selv om de syntes det var tøfft i begynnelsen. Når det gikk opp for dem hvor dårlig gjort det var å legge sine egne konflikter på sine barns skuldre, ble det umiddelbar forandring. Familieselskaper er nå noe vi ser fram til med glede.

Jeg vet ikke om historien min hjelper deg, men mitt råd er i alle fall å ikke ta på deg ansvaret for deres problemer. Sett betingelser for hvordan ditt familieliv skal fungere og gi dem valget om å være til stede eller ikke. Dersom de uteblir er det deres hodepine og ikke din.
Husk at din evne til problemløsing vil påvirke barnet ditt og forholdet ditt.
Bare du/dere kan bestemme hva slags familieliv dere ønsker å leve.
Frøken Svingtrapp
09:50 15.04.2008
De har rett til å bli fornærmet, men dere har rett til likevel å gjøre som dere føler for!
mariken
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------