GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Fødselsangst

Gruer du deg så voldsomt til fødselen at det kan karakteriseres som angst? Her kan du lette på trykket.
Noen med fødselsangst som har født på rikshospitalet?
21:19 11.03.2008
Og da mener jeg reel fødselsangst - ikke bare litt redd/bekymret...

Håper at noen kan fortelle med hvordan oppfølgingen var på Riksen?

(Vi planlegger en ny graviditet, men før vi begynner å prøve må jeg forsikre meg om at jeg får hjelp til å bearbeide forrige fødsel og klare den forestående. Driver derfor litt research ift hvilket sykehus i oslo som er best ift fødselsangst)

mooch
Sv: Noen med fødselsangst som har født på rikshospitalet?
15:51 13.03.2008
Jeg hadde en meget traumatisk fødsel med førstemann, og da vi ble gravide igjen i høst, begynte angsten for fødsel igjen. Jeg tenkte veldig som deg; hvem kan følge meg opp best når jeg har fødselsangst. Jeg søkte rikshospitalet, og jeg er meget fornøyd. I tillegg til super oppfølging og samtaler hos lokal jordmor, har jeg til nå (er nå 6 mnd på vei) også hatt 2 samtaler hos jordmor på Rikshospitalet, og skal dit igjen om 2 uker for å gå igjennom epikrisen fra sist. De tar meg meget seriøst, og de er svært opptatt av å ta angsten min på alvor. Gruer meg fortsatt veldig til fødselen, men føler nå at jeg blir fulgt så godt opp at jeg tror jeg skal klare å føde vaginalt igjen.
vibu2
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------