Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
Ønsker å bli gravid nå - hvordan overtale "far"?
20:45 13.03.2008
Er student og ønsker å bli gravid og få barn før jeg fullfører Bachelor-utdanningen. Har en datter på 5 år fra et tidligere forhold. Grunnen til at jeg ønsker meg barn nå er mange; 1. Det er økonomisk gunstig pga. støtteordning fra lånekassen samt muligheter for overgangsstønad så lenge han ikke har samme adresse som meg (han jobber på anlegg så har uansett ikke mulighet til å se meg mer enn hver helg og alle ferier). 2. Jeg begynner å bli "gammel", 33 år til sommeren. 3. Det er lettere å få en jobb, hvis man ikke har noen planer om familieforøkelse det første året. 4. Ønsker kortest mulig avstand mellom dattern min og den nye babyen. Jeg vet at det er krevende å oppdra et barn helt alene, men siden jeg forsåvidt gjorde det sist gang, så vet jeg jo hva jeg går til. Dessuten er dattern min annenhver helg + 2 dager annenhver uke hos pappan sin, så da får jeg litt avlastning der. Dattern min er også blitt såpas stor nå at hun er blitt veldig flink til å hjelpe til. Vel, planen er å bli gravid nå, ta et års permisjon fra utdannelsen, flytte sammen med barnefar etter et halv års tid og deretter fullføre utdannelsen min mens barnefar har permisjon. Dattern min starter på skolen høsten 2009, og da er planen å finne en ny bolig i nærheten av barndomshjemmet mitt (der min far bor). Ønsker råd om hvordan jeg overtale kjæresten min til å starte prøvingen nå og generelle råd om dere ville gjort noe anderledes (ut i fra min plan..)! Flott med tilbakemeldinger - takk :)
Anonym
Sv: Ønsker å bli gravid nå - hvordan overtale
22:44 28.03.2008
puh! Dette var komplissert! Mitt råd til deg er å ikke vente, du vet ikke hvor lenge det tar for dere å bli gravide og du vet heller ikke hvordan deres praktiske situasjon er om et år eller to, eller tre...det er jo ikke alltid det går som planlagt med jobb og hjem.
Skal du overtale en som ikke vil, så må du la ham se hvor sterkt du ønsker å bli gravid nå og ikke gjemme deg når tårene kommer, og ikke skjule skuffelsen hvis mensen kommer osv...la han lide med deg og forstå at du ikke klarer å tenkte på annet nå når du først har begynt...