GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Oktober 2008 klubben

Her kan dere som har termin denne måneden utveksle erfaringer og råd. Lure på om ting er normalt og kanskje føle deg ganske normal:-)
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Noen fra Hønefoss/omeng som venter i begynnelsen av Okt?
11:23 17.03.2008
Heisann :)

Venter vårt første barn og gleden er stor over dette, men veeeldig nytt :) Ønsker kontakt med flere fra området her for samtale/utveksling av erfaring :)

Håper du tar kontakt :)
Comon
Sv: Noen fra Hønefoss/omegn som venter i begynnelsen av Okt?
13:01 17.03.2008
Jeg har termin ca 24.okt, ikke i begynnelsen akkurat...
Bor i nærheten av Hønefoss!
Dette blir andre mann, har en gutt som blir 2år 6.sept...
Hvordan er formen din?
C-millan )
13:13 17.03.2008
Så koselig da :)

Joda, kan egentlig ik klage på formen... Tidvis kvalm og uvel, men d begynne å gi sæ nu :) Har desverre begynt å få vondt i ryggen..... men d går nok sikkert bra d åsså :)

Enn din form da?

Bor på Røyse... du da?
Comon
22:08 17.03.2008
Jeg har mer vondt i bekkenet nå, enn jeg hadde sist jeg gikk gravid...
Bor på Hallingby.
Jeg merker at jeg er mer gravid nå enn sist..

Hadde en veldig kjapp fødsel, så jeg gruer meg ikke til fødselen!
Fikk modnigsakupuntur fra uke 37, tok d 2 ganger...

God påske:-))
C-millan )
09:33 18.03.2008
Hvordan fungerer modningsakupunktur da? Hva gjøres da?

God påske til deg og dine :):)
Comon
09:54 18.03.2008
Modningsakupuntur gjør kroppen klar til fødel..
Hadde sånne nåler v anklene, v håndleddene, en på magen en i panna...
Jeg satt med de nålene ca 10-15min!

Takk for det:-)
C-millan )
12:20 18.03.2008
Vet du om d skal starte opp svangerskapskurs i Hønefoss?

:)
Comon
16:37 18.03.2008
Hei hei!! Jeg er fra Hønefoss. Forløpig termin 1.oktober. Førstemann så dette blir spennende=)
Sam78 + spire
00:10 19.03.2008
Hei Sam78 + spire :) Så hyggelig at d e flere herfra da :):)

Kordan går d med dæ? Bynne du å føle d på kroppen nu?

Førstemann på mæ åsså, så dettan e nytt, spesielt og veldig spennanes :):)

Håpe du får en flott påske :)

Comon :)
Comon
11:52 19.03.2008
Hei igjen!!

Formen er stigende her=) Har vært ganske kvalm de siste ukene, men det må man vel bare holde ut.

Fortsatt God påske til dere også!!

Sam78 + spire
11:03 23.03.2008
Hei igjen :)

Håpe alt går bra med dæ og at kvalmen har begynt å gi sæ nu :) Her e formen såpass bra (foruten ryggen da), begynne nu å lure på om d virkelig e nåkka der.......:/.....

Kor du va på UL hen? Så du hadde skrevet at d va i Hønefoss.... Privatpraktiserende?

Har du navn og nr til legen?

Skal t jordmor nu 27. mars..... både grue og glede mæ....

Comon
20:37 23.03.2008
Hei igjen!!

Kvalmen er borte og det er deilig. Den forsvant over natten!!

Jeg var hos Svensbråten, han er fastlege men i tillegg privat gynekolog. Tlf. 32179130. Veldig flink lege - var første gangen jeg var hos han. Jeg har fastlege et annet sted. Skal bestille time hos jordmor bare påsken er ferdig nå.

Sam78 + spire
10:32 24.03.2008
Så bra at den e borte da :):) D e en go følelse, hehe...:)

Skal prøve å ringe Svensbråten... hørte faktisk mange skryte av han på jobb... men husket ikke navnet hans...

Glede mæ t jordmortimen på torsdagen.... regne med ho tar doppler-test da :) kanskje man da finn ut litt mer mht termin da det fortsatt e veldig usikkert om den e i okt eller i sept...:)

Comon
Sv: Noen fra Hønefoss/omeng som venter i begynnelsen av Okt?
20:48 23.03.2008
Hei!

Jeg bor i Hole (ikke langt fra Sundvollen). Jeg har foreløpig termin 30. oktober. Kjempemoro at det er flere i samme området. Røyse er jo ikke langt unna :-)
Kansje vi kommer i barselgruppe sammen..
Vi venter vårt andre barn, har ei lita frøken på snart 3 år.
Rabbagasten
10:38 24.03.2008
Heisann :) Så bra da :) Bor på Vik, så d e jo bare 5 min å kjøre t Sunvollen... sånn ca da....:)

Har du vært hos jordmor? Vet du om det starter opp no barselgruppe?

Har du noen goe tips mot smerter i korsryggen.... begynte å få vondt før ca 1 mnd siden... og blir bare mer smerter... Anspender korsryggen noe som ender med nakkesmerter og hodepine.... Ganske så ubehagelig.....

Har du det bra i sv.skapet ?
Comon
19:44 25.03.2008
Heisann :-)
Vik ja, det er jo ikke langt unna.

Jeg skal til jordmor 07.04 og da håper jeg å få ordnet en time til UL rundt uke 12/13 slik at jeg kan sjekke om alt er ok. Har hatt en senabort i uke 20 tidligere fordi alt ikke var ok når jeg var på rutine UL i uke 18 (svangerskapet før datteren jeg har i dag).

Det starter helt sikkert opp en barselgruppe i Hole, men de samler gjerne opp en 6-8 stk så det kommer litt ann på hvor mange som har født i tidsrommet vi gjør. Men det er bare å spørre om på Helsestasjonen når du kommer dit første gang. Da vet de sånn ca når de kommer til å starte opp. Når jeg fødte i juli forrige gang, ble jeg innkalt i begynnelsen av september. Så litt tid kan det jo ta ;-)

Har dessverre ingen tips om smerter i korsryggen... Har aldri vært plaget med noe sånt (gudskjelov...) Svangerskapet mitt går veldig bra, har ingen plager, lider kun av trøtthet, men det skal jeg alltids komme meg igjennom. :-)

Har du det bra ellers i svangerskapet da? Foruten ryggen?
Rabbagasten
20:36 25.03.2008
Takk for svaret :)

Joda, noe hudkløe og usikkerhet.... men ellers ok :) Det som jeg føler er usikkert er at jeg ikke har særlig symtomer på graviditet... de har liksom forsvunnet noe.... ikke særlig vondt i brystene lengre... ikke særlig kvalme.... er begymret for at ting ikke er som de skal... Vet du om det er vanlig at det blir mindre vondt i brystene?.... Har jo ikke kjent noe tegn til liv enda... men skal jo til jordmor på torsdag... så da utfører vel hun noen us som kan bekrefte dette?..... Hvor har du gått til jordmor?

Vet du noe om hva slags us hun tar?
Comon
18:09 26.03.2008
Det er helt normalt om du ikke føler noe kvalme, vondt i brystene osv. Det er jo egentlig bare bra det, at du ikke har vondt eller er kvalm :-)
Jeg har egentlig tenkt den samme tanken selv, for jeg har heller ingen symptomer på at jeg er gravid, foruten trøttheten da. Tanken streifer meg om at "er det noe inni her", men vi skal vel bare være glad vi slipper oppkast og slikt. Vet om ei som kastet opp i 9 mnd og ødela alle tennene sine...
Jeg går til jordmor på Ringerike Sykehus. Kvinne- og barn avdelingen. Jeg har ikke vært der ennå denne gangen, men gikk dit forrige gang også. Veldig fornøyd med det. Men jeg husker ikke hva slags us hun gjorde første gangen. Det er så lenge siden... he he. Men nå skal du dit i morgen,da får du nok svar på det du lurer på.
Lykke til!! Spennende :-)
Du får fortelle hvordan det gikk da ;-)

Rabbagasten
18:29 26.03.2008
:) Nå ble jeg litt mer rolig faktisk :) Tusen takk :) Gruer meg litt til timen i morgen, men vet jo at hvis det er meningen at det skal være der så blir den lille der :):)

Blir nå spennenede også da... :) Håper bare at alt er som det skal :)

Skriver i morgen om hvordan det gikk....:)

Comon :)
Comon
15:32 27.03.2008
Hvordan gikk d hos jordmorden idag Comon?
Hvillken jordmord bruker du?
Jeg har vært endel svimmel i d siste...
Er 10+1 idag!! Syns tiden går veldig sakte jeg...
Snakkes:-)
C-millan )
15:52 27.03.2008

Det gikk veldig bra hos jordmora i dag :) Bruker ei som heter Elin, ei kjempeflott jordmor i Hole kommune :)

Hørte ikke hjertelyd, men fikk registrering på 129 slag/min..... noe jeg er svært lykkelig over :):) Jordmora sa at det var helt normalt å ikke høre hjertelyd så tidlig... uke 13... og at det var vanlig å høre hjerteslag med dopler-us rundt uke 17-18... Har nå fått time til ul på RS 30 april :) Blir så spennende :)

Hun målte symfyse-fundus mål og mente livmora var noe større enn forventet til uke 13... kan jo sikkert bero på flere årsaken... Livmora strakk seg fra symfysen og opp til ca 1/2 cm under navelen... så begynner å få litt mage nå, hehe:):)

Kordan e d med deg da?

Og JA..... synes også at tia går veldig sakte....

:):)
Comon
17:49 27.03.2008
Så bra at alt var bra-) Når har du termin igjen?? Har ikke vært hos jordmord enda jeg, bare hos lege...
Var hos Svensbråten, så jeg fikk bilde:-)
Har ikke så mye overskudd for tia!!
C-millan )
08:05 28.03.2008
Heia C-millan :)

Så synd du slit med overskuddet, men d endrer seg nok snart får vi håpe :)

Ifølge jordmor har æ termin 5. oktober, men d e jo etter mens.datoen da... så man må nok vente helt fram til 30. april med å vite den sikre termindatoen.... Min dato e 3. oktober... men hvem regne vel, hehe..:)

E bare så overlykkelig over at alt va i orden :) nesten som en lykkerus :)

Har vurdert Svendsbråten..... flere ganger.... men trur æ skal prøve å holde ut til ordinær ultralyd om 1 mnd...:)

Når skal du til jordmor da?
Comon
19:12 27.03.2008
Hei Comon:-)

Så godt å høre at alt gikk fint hos jordmor i dag. Da fikk du nok svar på det meste du lurte på tenker jeg :)))

Gleder meg også til jeg skal dit. Enda 2 uker å vente....
Rabbagasten
08:08 28.03.2008
Åjda... ja, tia kan synes å gå veldig sakte da... D e vel kanskje den første tia som e fyllt med mest usikkerhet og urolighet.... sku ønske den tia gikk myyye fortere enn den gjør...

Håpe alt e bra med dæ...:)

Når var d du hadde termin?
Comon
10:43 28.03.2008
Jeg har ikke bestilt time til jordmor enda jeg... Brukte ei på sykehuset sist, jeg tenkte å ringe dit vil gjerne ha hu igjen:-)
Ukene går så sakte, men d blir vel bedre etterhvert..
God helg:-))
C-millan )
14:13 28.03.2008
Da har jeg bestilt time til jordmor.. Hu jeg hadde sist jobber bare på føden nå... Da blei d ei anna, skal dit den 9.4 kl 12:-)
C-millan )
18:14 28.03.2008
Så flott da :):) Det blir spennende :)

Er du yrkesaktiv gjennom sv.skapet? Evt hva jobber du med?

Comon
20:19 28.03.2008
Jeg har ikke noe fast jobb nå... Er vikar i barnehager!!
Du da?
C-millan )
22:06 28.03.2008
Ok...:)

Jobbe som sykepleier borte på Tyribo. Stortrives å jobbe der, men det blir et stykke å kjøre når æ skal på jobb... men d går nu :)

Trives du med å jobbe i barnehage da? Virke veldig koselig :)
Comon
11:33 29.03.2008
Hei Folkens!!

Håper dere har det bra. Jeg har fått time til jordmor 14.april. Da er jeg 16 uker så da håper jeg hun kan bruke doplern på meg.

Comon: jeg så du hadde ul. time 30 april. Det har jeg også!! Blir spennende=)
Sam78 + spire
17:48 29.03.2008
Ja,jeg syns d er koslig å jobbe i barnehage!

Kanskje vi kan prøve å ha et treff snart:-)
Hadde vært kjekt å vite hvem dere er...!!!

God helg alle sammen:-))
C-millan )
18:55 29.03.2008
Heisann alle sammen!

Jeg syntes C-millan hadde et godt forslag. Hadde vært kjempemorsomt å treffe dere. Alltid kjekt å vite hvem man skravler med :-)))

Ha en god helg alle sammen ;-)
Rabbagasten
20:16 29.03.2008
Hei alle sammen :):)

Høres ut som et supert forslag :)

Noen som har msn?? så kan vi jo sjabbes litt der også?

sender dere min per post til dere :)

Comon
19:02 29.03.2008
Hei Comon.

Her er alt bra! Jeg har termin i slutten av oktober - 30.10.08 så jeg ligger vel litt bak dere andre... :-)

Du skrev at du jobbet på Tyribo - hvor er det?
Navnet virket så kjent, men jeg klarer ikke å plassere det. :))

Jeg jobber som regnskapsfører på Vøyenenga i Bærum. Pendler med bil så hvis det ikke blir noen store plager så håper jeg å være yrkesaktiv til slutten.

Er dere fra Vik eller er dere innflyttere? :-)
Rabbagasten
20:21 29.03.2008
Hei Rabbagasten :)

Tyribo er et omsorgsområde borte på Nakkerud... litt nord for Tyristrand :) Tar ca 25 min å kjøre hver vei.... ca like langt som for deg?

Vi er nordfra, både jeg og min samboer... Han jobber på Ringerike fengsel som inspektør. Han flyttet nedover hit i mai -07. Jeg kom etter i jan i år, så er rimelig nyinnflyttet :) men stortrives :):)

Sender seg msn-adr min over post til deg... hvis du har msn?

Comon
20:26 29.03.2008
Ser at du ikke har profil her.... Hvordan kan jeg få gitt deg msn-adr min? Ville ikke legge den ut her...:/
Comon
21:05 30.03.2008
Hei Comon

Nei, jeg har dessverre ikke noe msn-adresse.

Men hvis du har lyst kan vi jo kanskje møttes en dag på Vik så kan vi utveksle litt mail/tlf da?

Det hadde vært kjempemoro å treffe deg :)))))
Rabbagasten
10:06 1.04.2008
Hei igjen :)

Klart vi kan møtes :) Hadde vært kjempekoselig :):) Er titt og ofte på Vik for å handle.... så d skal lett la seg ordne :)

Får besøk nordfra i dag... blir kjempekoselig... men vi kan jo kanskje avtale dette litt nærmere :):)

Comon
17:35 1.04.2008
Selvfølgelig :-)
Kan ikke du sende inn en meld når det passer så kan vi avtale nærmere.

Kos deg med besøket nord fra :-))))
Rabbagasten
17:46 1.04.2008
Jepp, d skal æ gjøre :) Og takk, skal så absolutt kose mæ :) Godt å høre nytt hjemmefra :)

Kos dæ du åsså :) Så snakkes vi :)

Comon
10:30 16.04.2008
Heisann alle sammen :)

Ja, da va besøket nordfra dratt og vi har hatt det kjempekoselig i dissan 14 dagan :)

Men nu e æ veldig klar til å veksle erfaringer ol. igjen :)

E dåkker andre her enda ??
Comon
19:57 16.04.2008
Hei hei, jeg er her=)

Her er alt stort sett bra, har litt halsbrann.
Magen har såvidt begynt å vises for andre nå, kom plutselig litt mer frem denne uka. Får ikke på meg buksenen mine lenger, orker ikke kampen med knappen.

Var hos jordmor i går og da hørte vi hjertelyd og at babyen sparka. Kjempeherlig=)
Sam78 + spire
20:58 16.04.2008
Heia :) Næimen så flott da :) Synes magen min har blitt STOR nu.... og livmora ligg over navlen nu... så d blir veldig spennende å se på ul kor langt vi e på vei :)

Skal til jordmor 24/4.... håpe vi kan høre hjertelyden dennan gangen :):) Fikk sist kontroll bare utslag på hjertelyden.... 129 slag/min... Hvor mange per min var deres registrering på?

Synd at du plages med halsbrann da... har du prøvd noe før d? Kanskje melkeprodukter hjelper? Evt samarin? ik så mye man kan ta i vår situasjon, hehe... men vi står han vel av :):)

Comon
15:32 17.04.2008
Heisann :-)

Da var jeg også back on track :)

Her er alt bra. Var hos jordmor for snart 14 dager siden, men der ble det bare prat. Hun lyttet ikke noe. Var nok litt tidlig.
Skal på tidlig UL nå til mandag for å sjekke at alt er ok. Både gleder og gruer meg... Er litt redd for at det skal være noe, men som regel går det jo bra!!

Rabbagasten
19:23 17.04.2008
Her lå hjerteslagene på 150-155.

Har tatt samarin med ganske god effekt. Kjøpte gaviscone idag som jeg skal ta hvis det blir for ille. Men etter at jeg kjøpte de har jeg vært ganske bra, typisk!!
Sam78 + spire
19:50 17.04.2008
E d ei lita pia du vente kanskje??

Veldig bra at d e blitt bedre mht de sure oppstøtan...:) D e kjedelig å bli plaga med sånner ting...

E d nån som har hørt om oppstart at sv.sk.kurs forresten?
Comon
19:48 17.04.2008
Hei og velkommen tilbake :)

Så bra at d står fint til :)

Ja, mulig d va litt tidlig å høre/registrere noe da, men nå e d garantert mulighet for d :) E d hos privat praktiserende du skal til ul eller? Alt e nok sikkert i orden, men vi e nu så flink til å bekymre oss unødvendig uansett :/

Du må nu skrive inn hvordan d går på ul..... blir nu spent på alles vegne på undersøkelsa, ul`er ol..., hehe..:):) Kordan går d å jobbe nu? Fortsatt bra? E fortsatt sykemeldt selv... var hos fysioterapeut på tirsdag som bekrefta at det var begynnende bekkenløsning... trasig.... kjedelig... ja veldig kjedelig.... Fikk beskjed om å hente krykker og skaffe mæ bekkenbelte... og skal gå til fys. beh hver uke samt bassengtrening... men skal prøve mæ på aktiv sykemelding med tilretteleggingstilskudd via jobben... sånn at æ slipp å sitte hjemme heile dagen.... d e jo minimalt ka æ kan gjøre her åsså da....

Men nok med sytinga... hehe... Ellers så har vi d bare bra :):)

Heldigvis e goværet kommet nu :) Håpe d blir ei gooooo stund til :)
Comon
20:27 17.04.2008
Heihei! Melder meg inn her jeg også... Bor i Hønefoss... Hadde egentlig termin 5. november, men var på UL idag(11+3), og fikk vite at det er tvillinger på vei, så da blir det nok noen oktoberbarn... Er i litt sjokk nå egentlig.... Har en 2åring fra før.... Kjenner ikke så mange her i distriktet, så det hadde vært artig å bli kjent med andre gravide...:-)
Platy78
20:40 17.04.2008
Hei og masse velkommen hit :) E selv rimelig nyinnflytta og har lite nettverk selv.... så vet kordan d kan være....:/

Gratulere såååå mye med tvillinger :) Kjempekoselig :) Har du begynt å få mage?.... e blitt veldig stor selv... så enten e æ bare bygd sånn, e lengre på vei eller så e d to her åsså... men har ik vært på ul enda... så d e vanskelig å si... hehe... men livmora går godt over navlen nu.... så d e litt merkelig :)

Kor du e i fra?
Comon
22:21 17.04.2008
Jeg har meldt meg på sv.skaps kurs. Meldte meg på i august. Går over 3 ganger. 1 gang på på sykehuset med jormor og barnepleier hvor de snakker om fødsel og amming. De 2 andre gangene er på helsestasjonen med bl.a. helsesøster og nav.

Hvis dere er interessert bør dere ringe nå, er vist ganske populære ettersom jeg har skjønt. Kurset er i hovedsak beregnet på 1.gangs foreldre, men foregår "først til mølla" prinsippet. Meldte meg på gjennom Ringerike kommune 32 11 74 00.

Veit ikke om dette gjelder dere som f.eks. bor i Hole??

Sam78 + spire
07:58 18.04.2008
Ok :) Takk for info`en :)

Skal høre med jordmora når jeg skal dit 24. kanskje hun har nån opplysning vedr dette som gjelder for Hole.....:)

Comon
21:50 20.04.2008
Hei folkens!!

Har dere hatt en fin helg da?

Her har vi grilla og kosa oss i det fine været. Deilig å kjenne at sola varmer. Har tatt fram hagemøbla og ordna litt ute. Og så har jeg tørka klær ute og da lukter dem så godt etterpå=)

Ha en fin uke=)
Sam78 + spire
07:51 22.04.2008
Hey :)

Jepp, her har helga vært strålende :) Sambo fikk på fredag vite at han har fått fast jobb.... vi e veeeldig stolt av d og mange kilo e vekk fra skuldran hans :)

Skulle grille vi åsså men når vi skulle sette sammen gassgrillen manglet det en vesentlig del til den: gasslangen... litt ergelig... men vi storkosa oss likevel :)

Helt enig... d lukter veldig godt av utetørket klær :)

Nu e d full nedtelling til 2. jordmortime samt ul. her.... glede oss veldig til å kunne begynne å kjøpe litt småting til babyen :)

Har begynt på fys.beh. nu... håpe å komme mæ litt mer i jobb... For så vidt greit å sitte hjemme nu som d e så godt vær, men d vare vel ik resten av sv.skapet, hehe....

Ha ei flott uka alle sammen :)

Comon
09:09 22.04.2008
Heisann... Jeg skal til legen til fredag! Er ganske plaget med allergi nå...Deilig m d fine været da:-)
Håper alt er bra m dere alle sammen...
Vi har fortalt d til alle i min familie, skal fortelle d til hans på fredag.
Da har moren hans bursdag:-)
Ønsker dere en fin uke:-)
C-millan )
21:34 22.04.2008
Hei Comon:-)

UL gitt vledig bra. Han fant ikke noe galt, men siden jeg har den fortiden jeg har så valgte han å sende meg til Rikshospitalet for en ekstra sjekk. Så der skulle jeg visst få en time neste uke en gang.
Men som han sa, "jeg ser ikke noe galt" s.å alt ser ut til å være i orden.
Men veldig bra at de tar det så grundig da:-)
Jeg går til jordmor på Ringerike sykehus og det var der jeg hadde ul også.

Jeg jobber fulltid og det går bra. Jeg har vært veldig heldig så langt. Ingen plager eller noe. Og nå har trøttheta begynt å gå over også, så nå er det bare vellstad... he he... Det eneste nå er at buksene ikke passer lenger så nå måtte jeg ut å shoppe:)

Huff, jeg missunner ikke deg som har blitt sykemeldt. Det er noe dritt!! Jeg var selv sykemeldt i 5 uker forrige svangerskap og jeg holdt på å gå på veggen!! Får håpe fysioterapi og bassengtrenging hjelper :-)

Du får kose deg med finværet så lenge det er her, så får vi ta en is eller kaffe på Vik en dag :-)))

Rabbagasten
16:48 24.04.2008
Hallo igjen...

Vi hadde oss en barnefri langhelg i Nice, og prøvde å fordøye tvillingsjokket...;-) Mannen min syns det er tøft, men jeg er ikke helt der ennå... Er litt kontrollfreak, og nå føler jeg at jeg ikke har kontroll over noenting.... Hadde akkurat begynt å glede meg over at det ser ut som jeg skal slippe unna de verste symptomene, og kanskje få et "normalt" svangerskap... Forrige gang var jeg sykemeldt fra uke 6, og kom aldri i jobb igjen før permisjonen, og det var ufattelig kjedelig.. Fikk tidlig beskjed om at det beste jeg kunne gjøre var å late meg på sofaen... Jeg tuller ikke når jeg sier det var dump i sofaen etter rumpa tilslutt... Nå må jeg vel regne med en sykemelding fra uke 20... Jenta vi har fra før har vært englebarn delux siden hun ble født, så vi er temmelig bortskjemt, og vet f.eks. ikke hva våkenetter er. Regner ikke med at vi blir like heldige denne gangen... Jeg har også litt økt risiko for svangerskapskomplikasjoner i utgangspunktet, og med tvillinger blir det vel en enda større risiko... Noen sier dobbel glede, men forløpig tenker jeg mest dobbel bekymring...

Er forresten opprinnelig fra Tyristrand, men har bodd 10-11 år litt rundt omkring på sør- og vestlandet. Er sykepleier og jobber i hjemmesykepleien...
Platy78
16:50 24.04.2008
Magen er forresten ikke så mye å skryte av ennå... Går fint inn i vanlige klær... Har egentlig bare gått ned i vekt forløpig...
Platy78
19:40 26.04.2008
Var hos legen igår, alt var bra fikk bilde av den lille...
Er 14+3 idag!
Dro til svigers på middag, svigermor hadde bursdag.
Vi kjøpte et par sokker i str 14 og tok d i et kort...
Vi skrev da at vi trenger sokkene om 6mnd:-)
De ble kjempe glade, for at vi skal ha en til:-))
Hu syns d var den beste gaven hu kunne få:-)

Håper dere har d greit..??
Er dere snart klare for et treff??
God helg alle sammen:-))
C-millan )
20:55 26.04.2008
Jeg er veldig klar for et treff=) Noen som har noen gode ideer om hvor og når?

Har dere begynt å kjenne noe liv da? Jeg tror jeg har kjent litt bevegelser den siste uka. Veldig svake, men tror det må være babyen=) Har ikke kjent noe sånt før.
Sam78 + spire
16:08 27.04.2008
Hei alle sammen:-)

Jeg er også veldig klar for treff. Passer kansje best en helg da det er jobb i uka, eller??

Hvis vi tar det en lørdag, så kan vi kanskje møtes på kafe Clint i Hønefoss. Det er jo ganske sentralt så alle kan finne frem..(?)
Når har jeg ikke veldig formening om, men hadde jo vært veldig hyggelig om vi kan få det til før 17 mai kanskje??

Ellers er alt bare bra her. Bare vokser og koser oss :-D

Rabbagasten
16:39 27.04.2008
Hei hei :)

Jepp, er også klar for treff snart :) Høres bra ut som Rabbagasten foreslår. Her er også alt bra :) Kjenner liv nesten daglig og det er herlig :) Var hos jordmor torsdag og fikk endelig høre hjertelyden.... utrolig godt og beroligende :)

Nå er det bare å glede seg til ul-timen om noen få dager.... blir så spennende....:)

Håper helga har vært strålende fin for dere alle :)

Sam 78 + spire: Når tid hadde du time til ul den 30/4?
Comon
16:40 27.04.2008
Jeg har forresten time kl 12.30 :)
Comon
18:35 27.04.2008
Comon: jeg har ul time 10.30=) Er så spent!!

Nå er det 2 lørdager igjen før 17.mai da. Når kan vi?
3 eller 10 mai?
Sam78 + spire
18:55 27.04.2008
Artig med treff ja! Jeg jobber til 1515 førstkommende lørdag. Fri 10.mai. Når på dagen tenkte dere? Clint er vel rimelig tjoka full en lørdag formiddag, eller?
Platy78
19:40 27.04.2008
Passer bra for meg den 10.mai. Er fleksibel på tidspunkt. Er nok ganske fult der på formiddagen og roer seg sikkert ned litt sånn i to tre tida, men er ikke sikker.
Sam78 + spire
20:41 27.04.2008
Hei:-)

Jeg kom plutselig på at jeg ikke kan 10. mai... Er bedt i barnebursdag.... Filler'n.... Har sendt melding og hørt når det er på dagen. Kanskje jeg rekker begge deler hvis vi møtes litt på ettermiddagen?
Eller er det mulig å få til lørdag 3. mai? Hvordan blir det for deg som jobber Platy 78?

Eller er det lettere en søndag??
Jeg bare kaster ut forslag jeg....:-) Har så veldig lyst til å være med :-)))
Rabbagasten
06:42 28.04.2008
Hei!

3.mai går det fint fra 16 og utover. 4.mai begynner jeg på jobb kl 15. 10. eller 11.mai kan jeg når som helst.

Men hvor ofte er folk innom på disse sidene? Rekker vi få med alle førstkommende helg? Eller er det noen som har msn eller mailadresse til noen her? Har ikke telt over, men det virker jo som det er en god gjeng? Hadde jo vært artig å fått med flst mulig:-)
Platy78
09:46 28.04.2008
Hei!

Vanskelig å si, men de fleste er vel kanskje innom i løpet av en uke?
Det er jo bare mandag i dag, så vi kan jo prøve? Viser det seg at det er få som kan så må vi jo bare utsette det. Jeg er helt enig at vi må få med flest mulig! Det blir jo kjempegøy om vi blir en ordentlig gjeng:))

Jeg tar sjansen på å skrive mailadressen min her, regner med at det bare er ærlige og ordenlige folk inne på disse sidene... he he

De som kan være med 3 mai (fra kl. 16.00) kan sende meg en mail. Hvis du ikke kan så sett opp de datoene du kan (3 eller 4, 10 eller 11), evt fra når så får vi se når flest mulig kan.

Jeg kan sende en meldig her utover uken hvordan det ligger an.
Høres det greit ut? Eller er det andre forslag?

Min mailadresse er: pusekatt1@online.no
Rabbagasten
11:47 28.04.2008
Halla :)

Passer egentlig uansett før mæ... både dato og kl.slett...

Kanskje vi bare skal si 10. mai kl 16? D e jo ei stund fram i tid men ik altfor lenge til heller :)

Glede mæ veldig t å få igang dissan treffan :)

Kanskje d e mulig å reservere bord?
Comon
11:59 28.04.2008
Hei!

Jeg får ikke vært med 10. mai... Skal i barnebursdag kl 14. Men hvis de fleste kan da, så må vi jo bare ta den dagen. Hvis denne helga som kommer blir for tidlig, kunne vi ikke prøvd søndag 11 ?? Da er det kanskje ikke så mye folk heller. Men det er helt sikkert mulig å reservere bord.
Vil veldig gjerne være med på treffet ;-D
Rabbagasten
18:31 28.04.2008
Jeg kan begge helgene:-))
Hvis d er noen som ikke kan den 10, så kan vi ta nå den 3??
Blir koslig å treffes:-)
C-millan )
20:22 28.04.2008
Jeg sier gjerne ja til den 3, men jeg kan alle dager unntatt den 10.

Flere som synes det er OK med 3?
Platy78 kan fra kl 16 så da tar vi det evt. fra da.

Kan de som IKKE kan den 3. mai skrike ut - hvis ikke så tar vi da.

Ikke meningen å overkjøre nå, men vi må jo bare sette en dato :-)
Virker som de fleste kan på lørdag 3.

Jeg kan godt reservere bord hvis det er ønskelig men da må jeg vite hvor mange vi blir.

Jeg gleder meg =;-D
Rabbagasten
21:08 28.04.2008
Jeg kan den 3.mai!! Gleder meg til å se dere=)
Sam78 + spire
22:25 28.04.2008
Supert!!

Da setter jeg deg opp på listen :-)
Rabbagasten
16:42 30.04.2008

Kan også 3. mai...:)

OG... var på ul i dag:):):)

Har fått ny termindato.....29/9.... og venter tvillinger :)

E så utrulig gla :)

Ønsker gjerne å være inne på oktoberklubben samt holde sammen med dere hvis det er greit??

Comon
17:12 30.04.2008
Grattis med tvillinger, Comon!! Så du noe kjønn?

Har vært på ul idag jeg også=) Var kjempekoselig! Vi venter en liten jente=)

Gleder meg til vi treffes alle sammen!
Sam78 + spire
18:35 30.04.2008
Ja, d ene er i allefall ei jente, den andre var de usikker på.... faktisk usikker på om d kunne være tre stykker, men vakthavende gynekolog avkraftet dette :) heldigvis hehe...:):)

Gratulere sååå mye med ei jente....:) Kjempekoselig :):)

Gleder meg også til å treffe dere alle.... blir så koselig :)

Comon
18:55 30.04.2008
Gratulerer med tvillinger i magen Comon! Da blir vi hvertfall 2 med tvillinger:-) Det blir bra å kjenne noen andre tvilling-gravide også her i distriktet! Vi har forresten meldt oss på svangerskapskurs for tvillingforeldre i Oslo i august(tvillingforeldreforeningen..)...

Og gratulerer med jente Sam78+spire:-)

Gleder meg til jeg skal på ultralyd igjen, men det er ikke før i juni... Vet ikke om jeg klarer holde meg så lenge... Kanskje jeg må bestille en privattime...

Blir hvertfall artig å møte dere alle snart!
Platy78
20:17 30.04.2008
Hehe... litt artig dette... vi begge e sykepleiera og vente tvillinger :):)

Dette er utrolig spennende :) Når var d du hadde termin?...

Har du tlf nr til sv.sk.kurset for tvillingforeldre i Oslo?

Gratulerer kjempemye med tvillinger du også :) Ja, absolutt enig at det e godt at vi e flere som skal ha tvillinger... Vet du noe om kjønn?

Når skal du på neste ul da?

Comon
20:47 30.04.2008
Gratulerer så mye med tvillinger Comon!!
Og gratulerer med en liten jente Sam78 + spire!!

Det er bare hyggelig om du blir hos oss i oktoberklubben.

Jeg skal på ny UL 8. mai. Er veldig spent på om de kan se hva det er.
Vi har veldig lyst til å vite det. Men er ikke mer enn 15 uker da så jeg vet ikke om det er for tidlig.

Slik det ser ut for meg nå så har alle svart at de kan 3. mai så da reserverer jeg bord til kl. 16.00 - Da blir vi 5 stk :-)

Dette blir kjempemorsomt :-)) Jeg gleder meg

:-D :-D
Rabbagasten
20:51 30.04.2008
Hei Comon

Her var det nok en aldri så liten hormonkur som gjorde tvillingutslaget - spørs vel om det ikke var en overaktiv eggstokk ute og gikk..hehe...

Svangerskapskurset kan du melde deg på via internett: www.tvilling.no
Klikk på kurs i menyen, les mer, så ligger påmeldingsskjema nederst. De har bare kurs i juni som er fullt, og så det i august. Blir jo litt nærme terminen din, men det var ikke problemer å melde seg av hvis noe skulle skje.

Jeg har forløpig termin 5.november, så jeg ligger et stykke bak deg da:-)
Fikk egentlig bare en lite tilfredsstillende ul da jeg var 11+3(da de så det var tvillinger). Skulle egentlig være med i et forskningsopplegg om bruk av Metformin i svangerskapet for de med PCOS, og var til undersøkelse i forbindelse med oppstart i prosjektet, men da legen så det var tvillinger gjorde han ikke annet enn å se at hjertene slo og fostrene bevegde seg, fikk et dårlig bilde og ut med meg... Får nemlig ikke være med i prosjektet siden det er tvillinger... Neste ul er ikke før ordinær, om 5-7uker... Det verste er at jeg egentlig hadde time hos Svensbråthen samme dag som jeg måtte på sykehuset for den prosjektundersøkelsen, så jeg avbestilte den timen hos Svensbråten... Kjipt... Så var jeg hos jordmor på mandag, men hun ville ikke prøve å lytte etter fosterlyden engang, for hun mente det var for tidlig... :-(

Platy78
17:03 1.05.2008
Jeg vil gjerne være med på clint:-))
C-millan )
17:40 1.05.2008
Herlig:-)

Jeg hadde regnet med deg ;-)
Gleder meg til å treffe deg og de andre!!
Rabbagasten
12:39 2.05.2008
Gleder meg til i morgen ja! Åssen finner vi hverandre der inne da? Gå rundt å spørre om det er noen gravide...hehehe...??

Sist jeg var gravid var jeg til UL hos en gynekolog i Sandnes. Der fikk vi hele seansen på video hvis vi hadde med video. Noen som vet om man får det hos Svensbråten f.eks?
Platy78
19:21 2.05.2008
Tja, si det? Vi får "vifte" med magene våres=) Jeg kommer sammen med C-millan. Vi bor på samme sted. Kanskje vi skulle møtes utenfor der et sted?

Når jeg var hos Svensbråten fikk jeg med meg et bilde. Han sa ikke noe om noe video, så aner ikke om han har det. Jeg var jo bare 10 uker når jeg var der.
Sam78 + spire
19:26 2.05.2008
Hei alle sammen!

Da har jeg reservert bord til oss kl 16.00
Vi kan møtes utenfor så finner vi hverandre nok :-)))
Dette blir kjempegøy!

Rabbagasten
20:46 8.05.2008
Hei jenter!!

Takk for sist! Det var kjempegøy å treffe dere :-)
Vi må gjenta dette snart.

Vi har vært på ul på rikshospitalet i dag og alt så veldig bra ut!
Vi skal ha en liten jente til...!! :-))

Hvordan går det med dere i varmen??
Rabbagasten
17:34 9.05.2008
Heisann du :)

Selv takk for sist :) Kjempehyggelig :)

så koselig... ei jente til :):) Masse gratulerer :):):)

Flott at alt gikk bra da :)

Her går d strålende i varmen... synes det e deilig. Skal straks fyke å se på et hus på Nakkerud :) Så veldig bra ut på finn.no....:) Basseng og greier... hehe... blir vel å falle i smak hos tantebarna nordpå tenker jeg :)

Holder du ut i varmen da?

Comon
17:35 9.05.2008
Har du fortsatt samme termindato?
Comon
20:51 9.05.2008
Hei igjen!

Hadde det kjempekoselig jeg også når vi møttes=)

Gratulerer med jente, Rabbagasten!

Spennende å gå på visning da, Comon!

Nyter varmen jeg også, og langhelg=)