GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kjøpeguiden 3.trimester

Kjøpeguiden 3.trimester
Nå nærmer det seg fødsel for mange av dere, og her kan dere diskutere villig vekk det som er av ustyr, hva trenger man, hvor finnes det bra og eventuelt billige saker?
Vi har også laget en oversikt til deg, så du kan få et bilde av hva som finnes der ute.
Er det ting du mener at mangler, så send oss gjerne en mail på tips@barnimagen.com
Gave til den lille?
13:18 17.03.2008
Hei, blir tante og lurer på hva jeg skal kjøpe til den lille. Regner med at de får nok av klær og sånt, har lyst å kjøpe noe spesielt. Noen forslag?
Anonym
Sv: Gave til den lille?
20:59 17.03.2008
Pleier å handle noe til mor fordi hun har vært så flink og til storesøsken fordi de faktisk merker at det har skjedd en viss forandring i familien jeg!
lille sprelle
21:06 17.03.2008
Kjøp noe til evt.eldre søsken og ta med blomster og kake. Et lite smykke til den nyfødte er jo også veldig hyggelig. Ellers kan du jo f.eks. kjøpe en bok hvor de kan skrive om babyen og sette inn bilder, denne boken kan jo barnet få den dagen den flytter hjemmefra.
Anonym
12:23 18.03.2008
Jeg ønsker meg klassisk musikk. Det finnes noen som er spesielt for babyer også. Deilig å roe seg med for både mor og barn (og jeg har ikke så mye av det fra før). Det er ikke sånn som "alle" kjøper, men det er kanskje ikke noe alle ønsker seg heller. En cd eller sangbok med fine vuggesanger er også et fint alternativ.
Anonym
15:21 19.03.2008
Jeg fikk lammeskinn fra søsteren min da jeg fikk første ungen. Det bruker hun fortsatt i vogna så det var en veldig bra gave.
Søsteren min fikk strikketeppe og strikkeklær fra meg da hun fikk unge.
mphs - Fødeklar
13:24 12.05.2008
Spør mor/far om kva dei har bruk for, som dei ikkje har kjøpt. Evnt kjøp noke til heile familien, og legg ved heimelaga gåvekort på barnepass;)
Anonym
21:30 21.05.2008
Nå som sommeren nærmer seg så hadde jeg kjøpt babysolbriller (på apoteket nå til halv pris), babysolkrem og kanske et søtt sommerantrekk? Lammeskinn er fint, greit å ha et til vogna og et i senga så har de det fra før er det alltids greit med et til.. Er det førstefødte har mor kanskje tid til babysvømming, gavekort på det??
Eller hvorfor ikke en gave til den som har slitt mest? Mor.... Aromaterapi f.eks...
Anonym
10:44 23.05.2008
Hvis det er jente så synest eg det er kjekt med smykkeskrin.
Når eg fikk jenta mi så fekk eg utrulig masse klær osv til ho.blei kjempe glad for smykkeskrinet.og det kan ho alltid ha.dei har fine på gullsmeden.
Anonym
14:51 23.05.2008
Min jente fikk blonde-smekke av broren min, og siden vi nesten ikke har brukt den (hvit, fin til selskaper med kjole) har hun den til dukkene nå, og vet godt at hun fikk den av onkel!

Det går også an å kjøpe bodyer med egen tekst på internett, dem sparer man gjerne på i etterkant (vi iallefall) fordi de er spesielle. En annen onkel har kjøpt en genser hvor det står "It wasn`t me!" i str 2 år, den sparer vi også.

Slike gaver blir liksom ikke glemt, ikke av barnet heller.
Anonym
21:44 11.06.2008
Vi fikk bl.a bestikk til vårt barn, tepper mm.
allegodetingertre
20:27 1.07.2008
Hva med bæretøy? Feks et elastisk sjal eller en mei tai?

Elastisk sjal er ikke så vanskelig å bruke som det høres ut som, bare sjekk ut denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=qYdI7HH9PW0

Vet mange liker feks Sleepy Wrap, kan kjøpes i Norge for 399 kr (http://www.desmaating.no/ds_product_info.php/products_id/231 ), evt bestille fra USA for 250 kr inkl frakt (selve sjalet koster ca 175 slik at det ikke blir moms/tollbehandling): http://www.sleepywrap.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=1

Ellers så har du Mam Eco som er ganske populært, leveres med lue og tøfler: http://www.vidunderbarn.no/kategori.php?kategori=7&subkategori=21

Mei tai finnes i mange slag, de koster generelt mer enn elastisk sjal, sjekk ut websider som:
lotusbarn.no
vidunderbarn.no
bykatari.no
taitasi.no
kenguruloftet.no
krusedull. net
filiokus.no

Masse å velge i mao :)
Eline med mageboer :)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------