GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Når mannen ikke er klar

Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
Han har kjøpt ny bil. Stoooor bil:)
15:37 18.03.2008
Sambo sa for drøyt to uker siden at han ville ha barn, men kanskje ikke nå. Ville tenke litt på det og venne seg til tanken. Han har en fra før som kom uønsket (moren lot ikke min samboer engang få uttale seg om barnet skulle beholdes). Han elsker sønnen sin over alt, men vil at nr 2 skal være planlagt og ønsket.... Det har jeg full forståelse og respekt for.
Men, vi har snakket om å kjøpe bil. I dag er det gjort. Han har kjøpt seg ny bil. Den er sikker, stor, familievennlig osv.... Jippi!
Da er en ting (les praktisk problem med enkel løsning for meg, bekymring for han) til ute av verden..... Kanskje vi kan starte prøvingen snart??????
Vil gjerne ha januar 2009 baby:)
Hannemor81
Sv: Han har kjøpt ny bil. Stoooor bil:)
00:17 19.03.2008
x-en.. Ikke tro at jeg ikke vet at jeg vil få pepper for dette innlegget. Jeg vet det og jeg skriver ikke for å såre deg. Jeg skriver for at du skal tenke deg om litt. Han er også ansvarlig for at x en ble gravid. Han bruker dette mot x en at hun ville beholde. Det er for meg et rødt varselsflagg. Selv om han nå tar ansvar for poden.Du vil ha en mann som er der for deg selv om uforutsette ting skjer. Kanskje er han det. Men tenk deg godt om med henhold til denne mannen
Anonym
Sv: Han har kjøpt ny bil. Stoooor bil:)
11:55 21.03.2008
Ja, det er riktig at jeg vil gi deg litt pepper for det innlegget, men jeg skjønner at du mener godt. I mange tilfeller hvor mannen har barn fra før av, bør man tenke seg litt om og finne ut hvorfor omstendighetene er som de er.
Derimot har jeg ingen bekymringer vedrørende min samboer, nettopp på grunn av omstendighetene. Forholdet mellom han og eksen skrantet litt, men de ville forsøke en gang til (hun var litt ustabil psykisk, og han var redd for hennes reaksjon ved et brudd). Det fungerte ikke (noe som sier seg selv), og han valgte å bryte. Hun fortalte da at hun var gravid. Dette kom som en stor overraskelse på han, da hun gikk på pillen. I ettertid fant han ut at hun hadde kastet pillen i do for å prøve å bli gravid uten å fortelle han det. Hun regnet med at han ikke ville gå hvis de fikk barn. Et lite triks hun hadde lært av sin mor (som har barn med 4 forskjellige menn og ikke er sammen med noen av dem i dag). Hun lurte han.
Jeg er helt enig med han at det rette var å gå likevel. Dersom et forhold ikke fungerer, vil det ikke bli noe bedre av at man får barn sammen. Det er bedre at mor og far ikke bor sammen, enn at et barn vokser opp i et hjem hvor det krangles. Dessuten var tilliten brutt, iom at hun hadde gått bak ryggen hans på den måten. Å få barn er flott på mange måter, men det er også mye ansvar og en stor avgjørelse å ta. Derfor bør også mannen få lov til å si sitt.
Kanskje det nå er lettere å forstå at jeg ikke har noen betenkeligheter. Jeg stoler 100% på at han kommer til å stille opp, uansett hva som skulle skje. Eksen ble veldig paff da trikset hennes ikke fungerte slik hun ville. Hun har derfor benyttet seg av sønnen som siste mulighet til å hevne seg. Han fikk derfor ikke treffe sin egen sønn på veldig lenge. Det endte opp med at han måtte kontakte advokat for å få treffe han. Hun ville kun at han skulle stille opp med penger.

Så, i ditt innlegg er du veldig generaliserende. Det er slett ikke alle menn med særkullsbarn som er skyld i den situasjonen selv. Man kan ikke ta alle under en kam og fraråde kvinner å få barn med menn som har særkullsbarn. Du fornærmer veldig mange med en slik holdning.
Hannemor81
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------