GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kjøpeguiden 2.trimester

Her kan dere diskutere hva som er bra produkter å gå til innkjøp av i denne perioden av svangerskapet. F.eks: gravideklær på nettet, hvor er de bra stedene?Aktuelle ting i 2.trimester
innkjøp til høst baby
07:28 19.03.2008
Jeg vet det er en stund til , men jeg er av typen som liker å begynne planlegge litt tidlig. ;-)

Venter første barnet i setember. Har alt en liten liste over hva vi skal kjøpe. Men når det er snakk om september, i Oslo, da bør en vel tenke "vinter" med en gang, jeg mener, gjerne ha voksiposen klar, lammeskinn, ullbody, ullstrømpebukse, små luer med ull , ull tepper, kjøredress (når i bilen) osv. ?

på forslag til kjøpe lister står det bare hva som anbefales til sommerbarn eller vinterbarn, men ingenting om forslag til høst og vårbarn.

sikkert tåpelige spørsmål, men kommer med de likevel ;-)

Godt å høre andres erfaringer.

miobell
Sv: innkjøp til høst baby
19:44 20.03.2008
Venter i august og lurere egentlig på det samme.

Hva er det vi liksom bare må ha?

;D
Jippi! :D
21:21 26.03.2008
Hadde septemberbarn første gangen, og venter augustbarn denne gangen. Savnet en del ting sist pga dårlig økonomi. Men denne gangen er det bedre og jeg vet i alle fall at jeg skal satse mer på ull og en ordentlig voksipose. Da trenger jeg ikke være redd for at den lille skal fryse. Den første ungen overlevde vinteren den også altså, men jeg skulle ofte ønske litt mer varmt utstyr. Alfa og omega er i alle fall lammeskinn. Det kan brukes over alt, og er godt å ha som isolasjon i bunn av en bag på en vogn. Ull inn mot huden er det som fungerer best som varmeisolasjon, dessuten blir ikke barnet kaldt dersom det skulle bli fuktig. I det minste ha ull på hode og ben/føtter. Et lite ullteppet er greit å ha for hånden og kan lett fjernes/legges over. En god voksipose vil gjøre det mindre strevsomt med påkledning. Jeg brukte mye fleecedress forrige gang i overgangsperioden, og det fungerer fint dersom det er ull under. Også skal man jo se an temperaturen ute. Er det for kaldt (under minus ti) så bør man ikke gå ut i det hele tatt.
♥Koseklumpen♥-med augustbaby
22:27 29.04.2008
Jeg ville satset på mye ull, jeg. Venter selv sep/okt baby og kommer til å bruke mye ullbodyer og ull strømpebukser. Fikk feb barn sist og brukte aldri ull, aner ikke hvorfor.
allegodetingertre
22:51 4.05.2008
Hmm.. venter barn i sept. jeg også. Har såvidt begynt å kjøpe inn litt ullundertøy (bodier, bukser). Er jo en del som har rester på salg rundt omkring. Voksipose eller ullpose er nok også et must. Nå er jo tiden for salg på slik. Er jo også messe på Hellerud i slutten av mai og der kan man sikkert gjøre litt utstyrskupp. Utgående 07 modeller og slikt kanskje?
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------