Jeg har termin 15. april og har hele tiden vært fast bestemt på å føde på Storken hvis det lot seg gjøre. Men dette var helt til vi var på omvisning på KK. Jeg har også et ønske om å få bruke badekar som "smertelindring", samt akupunktur i stedet for epudural, og har derfor trodd at Storken ville vært rette plassen for meg. Og håper også å få komme på hotellet etterpå dersom alt er ok.Men da vi var på omvisning på Storken og såg at føderommene var under oppussing og at de brukte fnoen ukoselige familierom til føderom, og at de hadde et badekar (Og da snakker vi KAR) på deling som stod på et eget rom på andre siden av gangen, og at det bare var en vanlig seng på rommet, mistet jeg litt lysten på det der. Det må jo og sies at når vi var på omvisning på Føden var vi heldig og fikk se et av de nyoppussede fødestuene. Denne var veldig fin, med vanlig seng og fødeseng, samt dusj og vanlig badekar på badet. Jeg tror ikke at fargen på veggen og ellers utsmykkingen av rommet har så mye å si når en mest er opptatt av å få ungen ut, men hvis en får en lang fødsel, kan det jo være litt greit at det er litt koselig der... Så etter det jeg har forstått tilbyr de stort sett den samme smertelindringen bortsett fra epidural på Storken, så sånn sett skal det være ganske likt. Noen som har erfaringer fra enten Føden eller Storken eller begge steder, og kan komme med anbefalinger?? |