er nå snart 12 fullgåtte uker( tirsdag som kommer nå..)
og har gått opp KJEMPEMASSE!
var 52 kg før jeg ble gravid, og gikk fortere enn jeg ante opp til 56 etter positiv test. nå er jeg oppe i 60,3, og har fremdeles 6 måneder igjen av sv.skapet!! Hvordan skal dette ende? Kommer jeg til å ende op som en hvalross?
Jeg har fått fordelt kiloene over rompa, ridebukselårene, og litt på magen...har ingen kul heller, er bare en ekstra "pølse" med fett som ligger der...ser ikke ut som jeg er gravid, bare lubben...
jeg spiser ikke stort mye mer enn det jeg gjorde før, og jeg spiser ikke ekstreme mengder mat heller.
Det jeg spiser på en dag kan gjerne være 2 skiver grovbrød til frokost( med et stort glass melk eller sjokomelk) 2 skiver til lunsj, og så en vanlig porsjon middag( f.eks. 1 liten potet med maks 7 joikaboller)
blir kjempelei meg og klaerer nesten ikke glede meg over graviditeten når jeg føler meg så tjukk og fæl...
kunne jeg ikke heller bare fått en kulemage??
Hei,
at du har gått opp så mye tyder også på at du var veldig tynn i utgangspunktet. Kroppen gjør derfor sitt beste for at du skal legge på deg slik at du har overskudd til å bære fram ungen, og ikke minst, amme. Dette er bare kroppens måte å reagere på og betyr ikke nødvendigsvis at du vil legge på deg like mye gjennom hele svangerskapet :)
Slapp av og nyt graviditeten. Så snart ungen er ute kan du begynne å tenke på vekten, men akkurat nå synes jeg du skal slappe av og la kroppen styre dette selv. Ikke glem at du trenger energi for at ungen skal vokse!
At du har gått opp så mye kan derimot også være et tegn på mye vann i kroppen så hør med legen og få sjekket at alt står bra til med deg og den lille. Bortsett fra det, kos deg og ikke stress! Dette er kun for en liten periode og du vil alltid greie å kvitte deg med kiloene igjen:-)
jeg har det likt deg.
var også 52 kilo da jeg ble gravid. vekta begynte å gå oppover med en gang jeg fikk positiv test, uten at jeg spiste noe mer.
har med hormoner i kroppen å gjøre.
er nå 39+2 og veier 75 kilo.
jeg har hatt spiseforstyrrelser før.... så slet litt med dette.
men lege og jordmor har klart å overbevise meg om at dette er helt normalt. noen legger på seg 6 kilo , andre 30.
så lenge du ikke spiser usunt så er det ingenting å gjøre med det!
en skal IKKE slanke seg mens en er gravid.
jeg tenker som så at med amming og trening vil kiloene forsvinne igjen med tiden, kanskje ikke med en gang.... men forhåpentligvis...
prøv å nyt graviditeten, jeg vet det ikke er lett alltid... men for barnet og deg selv, så må du forsøke.