Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Strekkmerker
22:02 24.03.2008
Jeg er i uke 31 og ennå ikke fått noen strekkmerker, men venter i spenning på om de dukker opp..
Noen som fikk dette etter uke 31? eller er det vanligere å få dem før?
Anonym
Sv: Strekkmerker
22:44 24.03.2008
mine kom for fullt i uke 34. Man er ikke trygg før ETTER fødselen..
Hei
Tror det kommer mye an på hvor mye huden forandrer seg jeg, får man veldig stor mage på kort tid, og bare vokser og vokser, så vil hudens elastisitet bli mer og mer svekket, det resulterer i at huden får sprekkdannelser. Det varierer fra person til person om man får strekkmerker, og når de evt kommer. Men vokser magen din hurtig og blir stor er det vel større sjanse for at de kommer...
Anonym
23:01 24.03.2008
Hei
Er det ikke sånn at man oppdager strekkmerkene etter fødselen er over? det er jo da magen ikke er der lenger, og man bare føler seg dvask med evt ekstra hud, som man har sprekker i... ??
Anonym
23:35 24.03.2008
vil ikke høre om der som ikke har fått strekkmerker grrrrrrr......... (skrevet med et smil og med en stor porsjon misunnelse...hihi...)
Anonym
23:41 24.03.2008
Fikk strekkmerker etter uke 31 ja.. begynte med tre fire små søte men har nå en million ca.. å det strekker og svir og blir mer og mer for hver dag..
mine kom etter fødselen sist:-( er nå i uke 32 og det er ikke kommet noen fler enda...
Anonym
10:41 25.03.2008
Dumt spm: Hvordan ser strekkmerker ut...?
Anonym
11:37 25.03.2008
Jeg er i uke 30 og har fått 2 stk. En på hver side av navlen.... Kjenner panikken brer seg....JEG VIL IKKE HA STREKKMERKER!!! Jeg smører som en gal for tiden med alt jeg har av kremer! Håper det hjelper.... Men jeg kjenner hvor stramt bukskinnet begynner å bli, så jeg frykter det verste!