GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kjøpeguiden 2.trimester

Her kan dere diskutere hva som er bra produkter å gå til innkjøp av i denne perioden av svangerskapet. F.eks: gravideklær på nettet, hvor er de bra stedene?Aktuelle ting i 2.trimester
Hva bør jeg kjøpe ? Tummytub? Badebalje på stativ? Eller noe annet?
15:02 25.03.2008
Hei!
Er kun i uke 21, men har tenkt å begynne å kjøpe inn litt utstyr snart.
Har lest litt om tummytub, og etter det jeg har lest om den så skal den være veldig bra.
Er det noen som har erfaringer med den fra tidligere?

Eller har dere andre gode råd om hva jeg bør kjøpe når det kommer til å bade babyen ?

Takker for gode råd og tips .
Divamamma
Sv: Hva bør jeg kjøpe ? Tummytub? Badebalje på stativ? Eller noe annet?
21:13 26.03.2008
Spørs hva dere har plass til. Vi har kjempelite bad med bare dusjkabinett i hjørnet, så vi valgte stellekommode med integrert badebalje. Denne brukte vi frem til omtrent hun kunne sitte selv, og da gikk vi over til IKEA sin litt større badebalje som hun bruker i dusjen. Har hørt andre si at denne TummyTuben bare er en slags oppskrytt artig sak som har begrenset brukstid. Barnet vokser visst fort ut av den. Ville satset på en å ha over badekaret dersom jeg hadde det, eller i alle fall noe i høyden slik at du slipper å sitte/bøye deg over den lille.

I begynnelsen bader de jo ikke så ofte heller nødvendigvis, men etter hvert når rutinene er på plass så badet/bader vi stort sett hver kveld som en del av kveldsritualet. Jeg ville nok gått for balje på stativ dersom dere ikke velger stellekommode med medfølgende badebalje.
♥Koseklumpen♥-med augustbaby
Sv: Hva bør jeg kjøpe ? Tummytub? Badebalje på stativ? Eller noe annet?
12:49 12.05.2008
Hei ♥Koseklumpen♥-med augustbaby, berre lurte litt på det du sa om at dokke la badinga inn i rutinene og bada ungen (stort sett) kvar kveld. Korleis blir dette med tanke på dei natulege feittstoffa i huda på babyen? Måtte de bruke masse oljar o.l.?
Synest å ha haurt en plass at ein ikkje bør bade ungen for ofte, kanskje anna kvar dag eller slikt. Men eg veit ikkje.
Hadde vore greit å høyre di erfaring:)

(Eg ventar første ungen no:)
Småtroll på veg!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

------- Annonser -------