GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Dåp/navnefest

Her kan dere diskutere om det å ha dåp/navnefest!
vi skal ha bryllupsfest og navnefest i ett, skal lage maten selv til 30 gjester noen gode ideer???
10:25 27.03.2008
noen gode forslag? tenkte på en gryterett og ris eler poteter
mams for to
Sv: vi skal ha bryllupsfest og navnefest i ett, skal lage maten selv til 30 gjester noen gode ideer???
21:48 27.03.2008
Da vil jeg anbefale buffet :))

Kan få et utrolig flott bord av det. Pastasalater, grønne salater, røklaks, eggerøre, spekemat, loff, reker, gryterett, karbonader m/løk +++
Noe for enhver smak, enkelt å lage og ikke så dyrt.
Her hvor vi bor er det helt vanlig å be gjestene ta med seg noe; pastasalat, kaker etc.

Gratulerer med den kommende dagen !! Lykke til !!
Anonym
Sv: vi skal ha bryllupsfest og navnefest i ett, skal lage maten selv til 30 gjester noen gode ideer???
02:18 2.04.2008
Man kan da vel ikke be noen ta med seg noe i et bryllup???
Vi snakker da ikke grillfest :O
mossemamma
16:25 5.04.2008
D er vel ikke noe problem når d kun er nærmeste familie vel ??

Her på nordvestlandet er d iallefall veldig vanlig...
Anonym
13:10 4.04.2008
Vi skal ha gryterett,ris,salt og brød i vår dåp. + masse kaker da;)
baby 07.02.
12:03 6.04.2008
Tapas!! Kjempegodt og noe for enhver smak. Lykke til!! :-)
Gydamamma
12:22 10.04.2008
Hei.

Min søster hadde grillmat i sitt brullup. Hadde en som sto åg grillet forskjellige ting, så er det valgfritt hva folk vil ha. De fleste liker jo noe av grillmat. Og diverse tilbehør. Tror jeg evt kommer til å følge det eksempelet. Lykke til.
AniDal
22:31 15.04.2008
Vi skal også ha navnefest (for tvillingene våre) og bryllup samme dag. Sistenevnte er da en godt bevart hemmelighet inntil dagen er der :-) hihi...

Uansett: Vi skal servere tapas, som en kompis av oss skal lage..
I tillegg stiller svigermor med baccalao, pluss at vi ordner en til to småretter selv. Har bestilt en stor kake fra bakeri, skal bake en selv, og får to bakt av søster og forloveren min. Tenker det blir en liten cognac til kaffen også. Vi skal ha ca 20 gjester. Vi skal holde selskapet hjemme hos oss selv. Har laget et lite sanghefte med et par sanger vi har diktet selv. Der har jeg også satt inn bilder av de små. Hos oss er navnefesten hovedfokus, at vi gifter oss er bare en hyggelig overraskelse.
Rakri
22:17 9.05.2008
Har akkurat vært i bryllup og fått servert roastbeef med fløtegratinerte poteter, salat og rundstykker det var utrolig godt! Alt kan man lage selv, forberede dagen før og servere som en buffet så lenge dere ikke er flere enn 30..
Anonym
18:15 20.05.2008
Har selv hatt to navnefester: På den første laget vi finnbiff og hjemmelaget potetstappe dagen i forveien, og varmet opp på selve festdagen. Andre gang laget vi oksekjøtt i rødvinssaus dagen før, og kokte ris og grønnsaker mens vi varmet opp maten. Alt som kan lages i forveien er fint :-)
mamelkat
22:33 10.06.2008
Vi har tenkt litt på en god elggryte el eller en god suppe med spennende brød til.
allegodetingertre
22:42 5.07.2008
Vi også skal ha navnefest og bryllup i ett, med rundt 30 gjester!

Vi kjøper svinefileer og kyllingfilleer i Sverige, og serverer grillmat på den store dagen. (Har to store propangriller) Lager noen boller med god salat, og skal se om jeg får bestilt et stort spann med potetsalat fra jobben. (kafe) Ellers kjøper jeg billig potetsalat som jeg har i litt ekstra poteter, rødløk, purre og rømme i, nam! Tror det skal holde med et par langpanner med foccaciabrød. Veldig enkelt og raskt å lage!

Ellers har vi bestilt kaker fra både bestemor og svigerinne, samt at jeg har lyst til å prøve meg på en marsipankake selv. Blir nok å gjøre, men håper det blir kos!

Kommer til å ha vin til maten, og må nok kjøre en cognac til kaffen også, he he.. Venninna mi som er forlover skal ta seg av lillesnuppa utover kvelden, da vi kjører en skikkelig vennefest senere.

Lykke til!!! :)
Kosemamma´n
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------