GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Når mannen ikke er klar

Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
hvor lang tid etter at man har sluttet på pillen?
23:40 27.03.2008
hei jenter!

fantastisk forum, har lest gjennom innleggene, og føler meg i ett med dere alle, hehe. samboeren min føler seg heller ikke klar, jeg er så klar at jeg holder på å bli tullerusk. jeg er student ved universitetet i bergen, og ser det nesten bare som utelukkende positivt å få barn i studietiden. studere fra 9-16, hjemme med familien resten av dagen (etter de to første årene hjemme først, selvsagt *drømme*).

det jeg lurer på har dere kanskje også lurt på titt og ofte: hvor lang tid er det normalt at det tar fra man slutter på pillen til man blir gravid? det er selvsagt svært individuelt, men alt fra en måned til tre år liksom? å! tenk å måtte vente med å bli gravid i flere år når mannen først er klar! uutholdelig tanke. hehe

:)
Anonym
Sv: hvor lang tid etter at man har sluttet på pillen?
13:17 28.03.2008
For de fleste friske kvinner som har gått på pillen kommer eggløsning mer eller mindre umidellbart, altså i løpet av de første månedene. Så er det noen tilfeller der det kan ta opp til et år for syklusen å komme igang skikkelig. Men ifølge min lege er ikke dette egentlig noe veldig stort problem med dagens p-piller.