GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Når mannen ikke er klar

Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
hvor lang tid etter at man har sluttet på pillen?
23:40 27.03.2008
hei jenter!

fantastisk forum, har lest gjennom innleggene, og føler meg i ett med dere alle, hehe. samboeren min føler seg heller ikke klar, jeg er så klar at jeg holder på å bli tullerusk. jeg er student ved universitetet i bergen, og ser det nesten bare som utelukkende positivt å få barn i studietiden. studere fra 9-16, hjemme med familien resten av dagen (etter de to første årene hjemme først, selvsagt *drømme*).

det jeg lurer på har dere kanskje også lurt på titt og ofte: hvor lang tid er det normalt at det tar fra man slutter på pillen til man blir gravid? det er selvsagt svært individuelt, men alt fra en måned til tre år liksom? å! tenk å måtte vente med å bli gravid i flere år når mannen først er klar! uutholdelig tanke. hehe

:)
Anonym
Sv: hvor lang tid etter at man har sluttet på pillen?
13:17 28.03.2008
For de fleste friske kvinner som har gått på pillen kommer eggløsning mer eller mindre umidellbart, altså i løpet av de første månedene. Så er det noen tilfeller der det kan ta opp til et år for syklusen å komme igang skikkelig. Men ifølge min lege er ikke dette egentlig noe veldig stort problem med dagens p-piller.
Jeg tror det er mer sansynlig at du og mannen din bruker litt tid på å få ting til å klaffe, enn at p-pillene har stoppet eggløsningen. Men hvis du ønsker å være på den sikre siden kan du slutte på p-pillen et par måneder før dere skal begynne å prøve, men jeg tror det er heller få tilfeller der det egentlig har så veldig mye å si.
Humleblomst
21:11 28.03.2008
hei :-)
Jeg har vært i din situasjon. Har to litt større barn og ønsket meg en attpåklatt, noe mannen ikke enig i...tok ut spiralen og gikk over på pillen for å være nærmere "innsatsen" når/hvis jeg klarte å få han på gli. Det har jeg angret på mange ganger, for det ble bare tull. Uregelmessig mens, mye eller manglende tegn på at mensen kom, blødninger, kvalme og andre bivirkninger. Fant liksom aldri ut av det, så jeg bare sluttet. Mannen min skjønte heller ikke hvor veldig mye jeg faktisk ønsket å bli gravid igjen før jeg sluttet på pillen, det gikk liksom et lys opp for ham da, at jeg mente alvor. Enda en god grunn til å bare kutte den ut! Ang. det at du er student så vil jeg bare si at det passer jo aldri inn i et yrkesaktivt liv å få barn, så jeg synes ikke det er noen grunn til å utsette det!
Lykke til!
please
00:00 29.03.2008
Det tar i snitt 1 syklus lengre å bli gravid etter p-pille slutt sammenlignet med de som ikke har brukt p-piller. I løpet av ett år har like mange greid å bli gravide av eks p-pillebrukere som de som ikke har brukt. Det avhenger litt av alder hvor raskt det går, og det handler også mye om god timing. Er du 20 år er sjansen ca 25% pr prøveperiode mens den er nede i 15 % om man er 30 år. Over halvparten greier å bli gravide i løpet av de første 5mnd. Når det har gått ett år har over 80 % greid det. Noen flere prosent må bruke litt mer tid. Også er det ca 10% som ikke lykkes, men over halvparten av disse kan få hjelp av leger og dagens teknologi. Lykke til!
miepia27
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------