Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
hvordan fortelle en pessimist at han skal bli far...igjen!!!!
21:17 28.03.2008
Han vet fullstendig godt at jeg ikke har brukt prevensjon det siste halve året, men har "glemt" å hoppe av i svingen eller bruke annen prevensjon. Jeg har i mitt lille syke hode gått og håpet på at jeg skulle slumpe til å bli gravid, selv om jeg ikke lett blir det, men mine bønner ble hørt..!!!!I dag tok jeg en test og den var POSITIV. O du store min skrekkblandete fryd!!!!Mannen er bortreist noen dager, så jeg har jo noen dager til å klekke ut en plan for hvordan jeg skal fortelle ham det! Positivt problem, men må innrømmet at jeg kvier meg litt til reaksjonen hans....føere som har prøvd seg på dette???
Sv: hvordan fortelle en pessimist at han skal bli far...igjen!!!!
11:37 30.03.2008
En metode du kan bruke, er å annonsere det som utelukkende positivt og si at du gleder deg og synes dette er kjempekjekt etc. gi ham "jeg skal bli pappa" t-skjorte eller kanskje "jeg skal bli storebror/søster (igjen)" til ungene deres. Og på overflaten late som du ikke kan tenke deg noe annet enn at dette er noe positivt siden dere ikke har brukt prevensjon.
En annen måte er å sette seg ned, og si at du må fortelle ham noe alvorlig, og at du håper han ikke vil bli lei seg, oppgitt etc. og på den måten komme ham i møte med bekymringene. Men for meg er dette å legge opp til at han skal se det negative! Og da blir det garantert alvorlig snakk med en gang. Om du bruker den første "metoden" så er det han selv som må velge å ta opp de negative sidene, og han selv som må tenke fram de negative tankene. Og når han kommer med de, så har du jo svar på tiltale. Dere har jo ikke brukt prevensjon, og da har du blitt gravid, selv om du ikke har gjort noe aktivt for å få det til.
Men uansett er det du som kjenner ham best, og vet best hvordan han kommer til å takle de ulike scenarioene...
Han vet jo at det blir barn når man ikke bruker prevensjon. Jeg hadde tatt den positive vi skal bli foreldre igjen på kaken siden.. Tenker han kommer til å syntes det er kjempegøy jeg, ellers hadde han jo brukt prevensjon eller sterilisert seg.