GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kompliserte svangerskap

For noen gravide er ikke alt bare enkelt og greit. Årsakene kan være mange og man går og bekymrer seg for om det går bra eller ikke.
Diabetes - hvor ofte går man til kontroll ?
13:47 31.03.2008
Har type 1 diabetes og er gravid i uke 14. Har vært på 1 kontroll på fødepoliklinikken og skulle komme tilbake om 4 uker. Men glemte å spørre hvor ofte jeg skal gå til kontroller utover i svangerskapet - hvor ofte går dere ?

Sist jeg var gravid for endel år siden gikk jeg nemlig annenhver uke fra uke 8-30, og hver uke resten av svangerskapet....
Anonym
Sv: Diabetes - hvor ofte går man til kontroll ?
18:00 6.04.2008
Jeg er i uke 22 og har gått til dia.lege og kontrollert Hba1c annenhver uke fra uke 8. Fra uke 30 skal jeg gå hver uke. Har i tillegg vært til 3 ultralyd-undersøkelser og tre ganger hos jordmor. Dette blir også oftere framover.
Jeg går på Ullevål, så det er kanskje ulikt opplegg på de ulike sykehusene?
Anonym
23:46 14.04.2008
Jeg går på kontroll på fødepoliklinikken hver 3. til 4. uke. I utgangspunktet er det fordi jeg ikke ønsker så hyppige kontroller fordi jeg føler jeg kan dette best selv og har fine Hba1c-verdier. Jeg får ul omtrent like ofte, men jeg går privat til ul pga. at da får jeg en fast gynekolog å forholde meg til. På sykehuset varierer det med ny lege nesten hver gang.
Shabby*
15:47 2.05.2008
Jeg får oppfølging på Riksen, der er det en egen diabetespoliklinikk og det vanlige er annenhver uke fra ca uke 7-9 og hver uke mot slutten. Etter eget valg går jeg hver tredje nå helt i begynnelsen, fordi jeg har flott langtidsblodsukker, ingen forandring i blodsukkeret så langt og synes det er slitsomt med de lange og hyppige kontrollene så jeg føler det blir litt "overkill" såpass tidlig i et svangerskap.
Lemonia
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------