Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)
Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
Er dritt lei av de som skal henge seg opp i røykevanene til gravide!!!!
16:16 31.03.2008
Er så lei! Nå har jeg røyka i 10år og når jeg fant ut at jeg var gravid, kuttet jeg ut, men sprakk igjen. Nå er jeg STOLT av at jeg kan gå en dag eller tre uten en røyk. Men når jeg da føler at suget blir så stort, får jeg dårlig samvittighet av å tenne meg en røyk. Kan ikke jeg få nyte den siggen uten at jeg skal få refs for det? Alle vet at det ikke er bra, men for faen...er jo mye annet og som ikke er bra. Det værste er å "gjemme seg" hver gang enn skal ha seg en røyk! Og om det er noen som ser det, får enn en dose med forelesning om hva det gjør med barnet og megselv. Jeg vet jo det! Og jeg prøver så godt jeg kan! Smugrøyking er liksom fasit svaret, men det er jo så tåpelig! Kan ikke folk bry seg om seg selv isteden?
Anonym
Sv: Er dritt lei av de som skal henge seg opp i røykevanene til gravide!!!!
16:22 31.03.2008
Desverre har folk en egen evne til å bry seg så jævlig med andre! Spesielt gravide ikke røykere.
Anonym
16:28 31.03.2008
Helt enig. Helst de som ikke skjønner at det faktisk er DRIT vanskelig! Er glad jeg ikke røyker som før jeg, da hadde jeg røyka ca 20 om dagen! Så den ene røyken jeg tar i ukedagen vil jeg gjerne ta uten at noen står å rister på hodet eller kommer med et 20minutters foredrag! Kjenner jeg ser litt svart nå....GRRRRRRRRR
Anonym
16:34 31.03.2008
Hmm.. har hørt at ex-røykere er det verste til å kritisere.. og jeg er en av dem.. Men skjerpings, folkens! Du fortjener hver utskjelling du får, og her får du en til! På tide å legge bort de ego-greiene og fokusere på din nye rolle.. det er ikke så vanskelig å slutte!!! Var på legeskjekk i utlandet under min første graviditet, og der hang det et bilde på veggen av en røykende mor hvor det sto noe sånt som at hver gang du tar en røyk er det det samme som å legge henda rundt halsen til babyen og klemme til..
men lykke til med å slutte!
Anonym
16:35 31.03.2008
Jeg var salig storrøyker selv til den dagen jeg fant ut at jeg var gravid og syntes ikke det var noe vanskelig å slutte når du vet hvorfor du slutter.
At andre føler det anderledes får være deres sak
17:05 31.03.2008
Akkurat dette jeg tenker! For noen er det faktisk enklere! Og dere x-røykere blir jo helt maniske antirøykere med engang dere har klart å slutte. All respekt for dere, at dere har fått det til....misunner dere alle, men JEG sliter med og slutte....og gå ned fra 20 røyk om dagen til 1-2 i uken, syntes jeg er et bra steg istedenfor å gi faen i alt og røyke like mye som før. Så ego er jeg ikke, da hadde jeg sitti her med røyken konstant i hånden, for jeg er med hånden på hjertet mye mer sugen nå enn jeg var før graviditeten! Jeg unnskylder meg heller ikke, og vet kosekvensene, men at folk skal komme bort og fortelle meg hva jeg skal gjøre, er det værste jeg vet!
Anonym
18:56 12.05.2008
seriøst ass, du er ikke akkurat en "røyker" hvis du røyker 1-2 røyk i uka! Litt nyansering må selv gravide tillate seg. De fleste ikke røykere ville aldri røyka 1-2 røyk i uka engang, men så har du de som røyker 10 om dagen selv de er gravide. DET er (etter min muligens trangsynte mening) BARNEMISHANDLING. Hva blir det neste? KLARER meg ikke uten daytime såpene mine så da kan ungen ligge å skrike i mens. KLARER ikke å ikke ha cola til middag 5 dager i uka så da må jo 2 åringen også få. ORKER ikke være med på fotballtrening fordi de andre foreldrene er så teite. SKJERPINGS. Unnasluntrere hele gjengen! PHHT.
17:05 31.03.2008
Jeg mener at barnevernet burde vært automatisk koplet inn i saker med røykende gravide. Det er så drøyt å la sitt rusproblem overskygge det faktum at man ødelegger mye at sitt barns fremtid.
Burde ikke fått lov til å bli gravid. Synd det ikke finnes noen regler imot.
Egoistiske menneske!
Anonym
17:11 31.03.2008
Dette viser bare mangel på forståelse! Min mamma røyka gjennom alle graviditetene hun har hatt, og ingen har fått noe slags allergi eller noe form for sykdom! Mange som røyker masse gjennom graviditeten! Og her er det snakk om å ta seg en røyk i uka, eller to....jeg mener at det ikke kan skade stort! Bra du har trappet ned HI. Lykke til med å prøve å slutte!
PS, er vel masse andre situasjoner enn burde legge seg oppi enn en liten røyk i ny og ne...hva med alkohol og sterke rusmidler? mye værre!
17:41 31.03.2008
men kjære deg LinnR83
det at det har gått bra med deg og dine søsken, er det et bevis på at det bare er å røyke ivei???
Og dette var da en diskusjon om røyking og ikke andre rusmidler. Det burde være en grunn for å legge seg opp i både røykende, drikkende og misbrukende gravide! Når det gjelder andre midler blir faktisk barnevernet koplet inn med en gang!! At din mor røyka og lærte videre at det er helt greit vises jo lett, når du mener at det er helt greit!!
Det er bevist at røyking under svangerskap fører til endring i barnets hjerne i ALLE TILFELLER. Samt at kreftfaren øker når det gjelder barnekreft... Så røyk ivei med god samvittighet dere jenter!!
Anonym
17:55 31.03.2008
For å gjøre en ting klart, så er ikke jeg røyker....men har forståelse for de som gjør det....Jeg mener at det er bedre som HI skriver her at hun har gått fra 20 om dagen noe som tilsier 140 røyk i uka, til 1-2 i uka...syntes det er et skikkelig bra tiltak. Og om hun vil kose seg med den røyken, burde det være opp til henne, og ikke naboen, broren til bussjåføren hennes, bikkja til kongen....Det er vel hennes sak??!!! Er det ikke det som er hele hovedpoenget i HI`s innlegg???!!! Som du er så ivrig etter å følge??? som du har sporet av for et millenium siden? Hun skriver med klare ord at hun VET at det hun gjør er farlig, men ennå så sitter dere/du her og leksjonerer henne??!! Det du svarer på er ikke det som er problemstillinga, så hvorfor terpe på at ikke jeg holder meg til problemstillinga? Jeg bare uttrykker, som man har helt rett til her i Norge så vidt jeg vet, at man burde fokusere på folk som virkelig har problemer med rusmidler......som Hi her...hadde hun røyket like mye som før, 140røyk i uka, hadde jeg ikke støttet henne i det hele tatt...Da hadde jeg bedt henne om å søke røykeslutt hjelp, men dette er å lage et helvette ut av ingenting. For jeg mener at en røyk i ny og ne ikke er no farligere enn å kjøpe seg en kebab! Som heller ikke skal være bra for fosteret!!!
det at det har gått bra med deg og dine søsken, er det et bevis på at det bare er å røyke ivei???
Nei...absolutt ikke, men som sagt er ikke 1-2 røyk og "røyke i vei" mener jeg!
Det med mamma var bare et eksempel på at det ikke er alle, heller svært sjeldent at noen får varige mèn av røyk!
18:06 31.03.2008
Hmm... Min far røykte og to av mine søsken har allergier. Min svigermor røykte og begge sønnene hennes har astma og allergier. En kollega ev min mor som røyker har tre unger og alle har astma og allergier, den ene er inn og ut av sykehuset pga det. Likevel røyker hun som en skorstein, til og med i bilen når de stakkars ungene er med.
Jeg har enda flere eksempler på barn det har gått ille med pga røyk. For ikke å nevne de som stryker med i krybbedød, også kanskje pga røyk.
Det er rett og slett for dumt å dra inn eksempler i duren: "det gikk bra med meg". Faktum er at det er skadelig å røyke. Punktum. Det er udiskutabelt. Det er det man som vordende forelder må forholde seg til, ikke om det gikk bra med deg. Sorry, men sånn er det altså.
Utover det orker jeg ikke bidra ytterligere til denne debatten. Synes det sier seg selv.
18:12 31.03.2008
HI her!
Jeg har og mange eksempler på tillfeller at det har gått bra!
Kan sitte sånn hele dagen. Finne mot og for argumenter!
Alt jeg diskuterer og grunnen til at jeg legger ut dette innlegget er fordi jeg er lei av at folk skal henge seg opp i hva jeg gjør! Om jeg vil ta en røyk, så gjør jeg det, men vil helst slippe og stå bak husveggen og gjemme meg for folk, bare fordi de er trangsynte! Nå er det som jeg har sagt nå mange ganger, at jeg røyker ikke hver dag, jeg tar meg en røyk når jeg føler suget sterkt! Røyker ikke som en skorstein som du uttalte!
15:05 17.05.2008
Om du står sånn for dette du sier,så klarer du sikkert å ta litt stygge blikk og kommentarer fra eventuelle forbipasserende,som du forøvrig fortjener.
Det handler om å ta ansvar for sin nye rolle som mamma,og slutte å kvele ungen sin.
19:02 31.03.2008
"Min mamma røyka gjennom alle graviditetene hun har hatt, og ingen har fått noe slags allergi eller noe form for sykdom"....
Derfor er det helt greit, liksom? Fy faen, for et idiotisk innlegg. Er du klar over hva som skjer med et foster når moren trekker inn nikotin? Har du overhodet LEST noe som helst???? Er du helt blåst i hue??????
Når man røyker er det mye større fare for å føde for tidlig, for å få undervektige barn, og for krybbedød. Dette er det forsket på i en årrekke. Man har også sett en hyppigere forekomst av astma og allergi, samt konsentrasjonsvansker og svekket imunforsvar hos barn av mødre som røyket i svangerskapet.
Du virker så dum at du ikke burde hatt lov til å uttale deg i denne debatten.
Anonym
17:21 31.03.2008
Dere gravide røykere må ikke klage om det eventuelt skulle hende at dere mistet barnet deres,eller at barnet får lungeproblemer,hjerneskader,etc...
Dere ber om at det skal skje....
Men for all del,ikke la det faktumet at barnet deres kan dø eller få alvorlige helseskader gå utover røyksuget deres,stakkar dere som har røyksug,uff..ja...føler virkelig med dere.
La barnet lide,få mindre surstoff..det er viktigere at dere tilfredstiller behovet deres.
Hilsen ei som har røyka i 8 år og slutta på dagen.
17:35 31.03.2008
"Dere gravide røykere må ikke klage om det eventuelt skulle hende at dere mistet barnet deres,eller at barnet får lungeproblemer,hjerneskader,etc...
Dere ber om at det skal skje...."
Ja, det burde de som tar seg et glass vin i helgene, eller en øl eller to på lørdagskvelden,tar seg en stripe kokain eller et blås på hasjbøtta tenke på også!.............eller for den del, alle som mener sjømat, salami, spekemat og alt annet "farlig" er skadelig! Virker som om ingen skulle vært gravide, for alt er skikkelig farlig!!!! Alt kan skje uansett røyking eller ikke!!!! Hilsen røykfri, men støtter HI`s teori! Ps...Har faktisk røyka 2-3 røyk på de 21 ukene jeg har vært gravid, og er IKKE redd for at noe har skjedd!
17:47 31.03.2008
Hvorfor diskuterer du andre rusmidler??? Er det noen her som har ytret noe om at det er helt greit å ta seg et glass vin? Litt lett å trekke in andre som er "verre" enn deg selv her eller?
Det er jo supert for deg at du ikke er redd for fosterskader hos ditt barn!
Anonym
18:00 31.03.2008
Jeg diskuterer ikke andre rusmidler, men mener at det er værre ting enn litt røyk! Snart, hvis folk reagerer slik som du gjør, kan man jo egentlig bare låse seg inne! Verre enn megselv? Denne diskusjonen går ikke på meg serru! Jeg røyker ikke...har tatt et glass vin, og jepp, før jeg visste jeg var gravid, røyka jeg på fest en gang...2-3 røyk, men kan ikke fly rundt som et nervevrak fordet heller! Det jeg sa om andre rusmidler satt jeg i en PS om dere ser, så det burde ikke veie opp i noe av det jeg diskuterer! Jeg bare poengterte det!
18:28 31.03.2008
Linn du er jo HI og så sier du at du ikke røyker.Lyver du,eller laget du denne tråden bare får å få ut litt sinne og frustrasjon,så det ikke skal gå ut over de som bor sammen med deg?
Anonym
17:55 31.03.2008
Ja..de som røyker, drikker alkohol,sniffer kokain og sjenerelt tar noen form for narkotikum og alt det som er påvist at det er STOOR sjangse for at det kan skje, ber om at det skal skje noe helseskadelig eller i verste fall død med barnet.
Angående mat, så er ikke maten i seg selv som er farlig,men det kan være en liten sjangse for at OM det er bakterier i den maten som ikke er blitt drept ved varmebehandling osv,så kan det hende at det går utover barnet.
Jeg personlig følger alt til punkt å prikke så godt jeg kan.
Å ja,alt kan skje om du ikke røyker osv..det er slik med alt her i verden..du kan få kols uten å røyke også.
Men det fine med at fagfolk gir ut fakta om diverse ting man skal unngå under graviditet skulle dere bare være glad for.Det øker sjangsen for at barna deres kommer ut i live og med helsa i behold.
18:05 31.03.2008
Er helt enig jeg! Kunne ikke vært mer enig! Men som diskusjonen her, så ser det ut som om HI sliter med og stumpe røyken, og da mener jeg det er bedre å støtte henne iogmed hun faktisk har fått til å gi opp 138-139 røyk i uka!!! Er forsiktig jeg og, med det meste jeg putter i meg, men må jo også spørre seg selv hvordan kvinner i alle andre land som halve Afrika og andre fattige land som trøkker i seg det de kommer over og røyker alt fra gress til jord, hvordan de får friske unger?
18:18 31.03.2008
Men Linn, du skriver jo over at det er du som er HI?
Jeg lurer på hvor lur du ville vært om din mor IKKE hadde røyka under svangerskapet, for som du uttrykker deg nå så virker det jo ikke så veldig lovende! Jøje meg!!
Anonym
18:26 31.03.2008
Sier bare hvor smart du er! Fordi røykinga har ingen ting på IQ og si, skjønner du. Ja stemmer det. HI er meg. Skreiv inn dette innlegge pga en venninne som ble utskjelt forran hele jobben fordi hun tok seg en røyk. Hun lurte på om hun virkelig var så teit og dum og utakknemmelig og egoistisk som denne duste dama påstod, så da har jeg sitert henne, og ville ikke at noen andre skulle vite at det var ei venninne, fordi da tror folk automatisk at jeg vil ha samme meninger som henne!
18:19 31.03.2008
OMG, det der var vel å spore litt vel av? Du viser SVÆRT liten forståelse for andres situasjon. Kanskje det viser seg at din mors misbruk ikke var helt ufarlig for deg likevel? Jeg tror du kan regne med at mødre over hele verden gjør sitt beste for at svangerskap og livet etterpå skal bli så godt som mulig for barna sine, men uheldigvis har ikke alle samme forutsetninger som oss. Og du finner nok de som er temmelige likegyldige, som mange røykere, jevnt fordelt over hele verden.
Anonym
18:29 31.03.2008
Er ikke å spora av! Er en tanke jeg har da, dumbass!
18:26 31.03.2008
LinnR83
Du mener altså at det er din egen sak hvorvidt du tar deg en røyk i løpet av uka, og at andre skal passe sine egne saker. Mener du det samme om de gravide som tar seg en øl ute blandt folk eller de som åpenlyst slår ungene sine?
Overgrep er overgrep, uansett hvor mye du føler at du har rett til de røykene. Det er jo en gang sånn at du ikke kun har deg selv å passe på når du velger å bære frem et barn, og det er da ikke sånn at man lurer på om det er skadelig? Det er jo bevist!
Lurer meg litt på om dette innlegget er lagt inn kun for å skape litt furore her... er du virkelig seriøs?
18:32 31.03.2008
Om dette er seriøst ja! Skal jeg love deg! Kan ta en øl jeg...om det er inne i huset eller ute er vel det min sak? Slå ungen min kommer jeg aldri til å gjøre! Så det er uaktuellt og snakke om! Men å ta seg en røyk er ikke så farlig mener jeg! Ingen her som lurer på om det er skadelig! Det står og i HI! Hun vet at det er skadelig, men sliter med og slutte!!!!!!!
18:35 31.03.2008
Burde kanskje drøya litt med å få barn da? Få seg en hvalp isteden? Så siden du ikke skal slå, så er det uaktuelt å snakke om? Overgrep er det vel uansett?
18:46 31.03.2008
Planlagt er en ting, men når man velger å fullføre svangerskapet så innebærer vel det enkelte store og små endringer i dagliglivet?
Klart jeg setter ting på spissen, men budskapet er vel rimelig klart. Hvorfor i all verden la du ut dette innlegget om du ikke ventet deg sterke reaksjoner???
Den eneste som ga HI støtte var jo deg selv, og HI, det var jo..........deg:P
18:54 31.03.2008
Ja..Hi er meg, men på vegne av min venninne.....
Forventer meg allslags reaksjoner....sier ikke at noen har feil oppfatning, men la ut dette fordi min venninne er veldig lei av at hun ikke får ta seg den etterlengtede røyken hun vil ha! La også ut dette for å få tilbakemeldinger, og for å diskutere dette, for jeg er ganske enig i min venninne også.
Endringer har det skjedd mye av, både med hennes livssituasjon, og min. Jeg har klart og slutte, men det har dessverre ikke hun.
18:46 31.03.2008
Enig med Linn83 og hi jeg!
Anonym
19:11 31.03.2008
Røyker alt fra gress til jord? Røyker de gress og jord i Afrika? Jeg begynner sterkt å mistenke deg for å være lettere tilbakestående.
Anonym
19:08 31.03.2008
Hasjbøtta? Er det en sånn bøtte du stakk hue ditt oppi rett før du begynte å uttale deg i denne debatten?
Anonym
19:13 31.03.2008
Nei.For din informasjon, stikker man neppe hodet ned i en hasjbøtte. Der er det masse vann! Kanskje få litt kunnskap om det du hyler fra deg for å prøve og komme med noen morsomheter?
19:30 31.03.2008
å? hehehe, ja daså. Mulig du skal lese deg litt opp på hva disse enkle uttrykkene betyr og?
Anonym
19:03 31.03.2008
Syntes du har vært flink!
Sliter selv med å stumpe røyken. Vanskeligst på jobb, og jeg får noen laaaaange blikk etter meg.
Røker ca 1-2 i uka, men driter i hva alle rundt meg sier. De får klage som de vil!
Skal nok klare å slutte helt, og det håper jeg du og kommer til å klare, men ellers syntes jeg det er bra at du har trappet ned.
Prøvd røyketelefonen, eller konsultasjon med legen din? De kan hjelpe!
Lykke til :)
Anonym
19:11 31.03.2008
Det noen faktisk ikke skjønner, er at det er, for noen, vanskeligere å kutte ut røyken når man er gravid. Suget kan bli værre. Og man kan heller ikke bruke no nikotinplaster, røyketyggis eller lignende hjelpemidler! Så all kreditt til de som klarer å slutte, og isteden for å fortelle at HI er "en dritt", burde dere støtte henne. Det er faktisk ikke lett!
Hilsen en røykende 4barns mor + gravid
Anonym
19:12 31.03.2008
Lurer på om de siste her er HI her,hun trenger jo litt støtte,selv om det bare er fra seg selv
Anonym
19:14 31.03.2008
Hvorfor i alle dager skal jeg trenge støtte? Jeg har mine egene meninger jeg, uansett hva hele verden mener!!!!
19:16 31.03.2008
Det er bra. hvorfor i helvete skrev du innlegget her da, hvis du ikke ville ha støtte????
Anonym
19:18 31.03.2008
Tror du folk her inne skriver masse greier for å få støtte?????? Det står litt lengere opp hvorfor jeg skreiv dette. Min venninne sliter med dette, og jeg vil høre meninger!!!! Lukk opp gluggene!!!! Trenger vel ikke støtte for å ha meninger! Herregud!
19:18 31.03.2008
Fordi du er anonym HI og så står du sterkt for å forsvare HI,men ops du glemte å trykke anomyn en gang,slik at du bæsja på leggen. Derfor føler du at du trenger støtte,selv om det bare er fra deg selv,men det kan jo ikke andre se,siden du trykker anonymknappen.
Men,hvis du liker å kvele ungen din,må du bare fortsette å røyke,men aldri si noen om du ser noen slå ungen sin,det er faktisk bedre.
Anonym
19:16 31.03.2008
Har heller ikke 4 barn og for 100. gang, så røyker jeg ikke!
19:20 31.03.2008
Du synes det er helt greit å ta seg en røyk, og skrev dette innlegget på vegne av din "venninne" som koser seg med litt røyk innimellom. Var det ikke støtte du var på jakt etter ved å skrive det innlegget? Hvis ikke hva var det da???? Nok et bevis på at du er helt tett i pappen?
Anonym
19:26 31.03.2008
Er jo tydelig hvem som er blåst her da, når jeg må repetere dette en milliard ganger om hvorfor jeg skreiv dette inn!!! Har ingenting med sympati eller støtte...Har noe med andres meninger og gjøre! Jeg syntes det er greit at min venninne tar seg en røyk innimellom ja, når jeg vet at hun sliter med det. Jeg for min del, røyker ikke! Så ikke sleng det i trynet på meg, for jeg slutta med en gang jeg fant ut at jeg var gravid!
19:20 31.03.2008
Du sier jo det i HI at du røyker,så den må du bare tygge i deg og du kan jo bare skrive a du har 4 barn,for at folk skal tro at det er andre som har skrevet dette. VI er ikke dumme vi som leser her.
Anonym
19:24 31.03.2008
Setter ikke spmtegn med deres IQ jeg...Absolutt ikke. Men om jeg sier til dere, at dette IKKE er mitt problem, for det er ikke jeg som røyker...Jeg er HI, men den som har uttalt seg er ikke meg. Det er en sak som skjedde på fredag på jobben, med min bestevenninne. Og hun stiller spm til dette, og jeg ville høre her med dere!!! Meninger...IKKE støtte!!!Men gjerne for meg. Dere kan godt si at det er meg, spiller ingen rolle....Men nå kan dere vel konsentrere dere om HOVEDINNLEGGET og slutte og diskutere det som ikke er relevant!
19:29 31.03.2008
Nå har vel ikke du selv holdt deg til hovedinnlegget her en gang, og ærlig talt, det er jo litt slitsomt å henge med i dine schitzofrene innlegg, og da mener jeg at du hopper frem og tilbake som HI og som deg selv. Du blander inn andre rusmisbrukere og jeg vet ikke hva... Gi deg nå mens leken er god, selvom du fikk mange av oss en smule engasjert her en liten stund.
Ikke en eneste av de som er enig med deg eller HI eller begge to (puh) signerer jo med sitt eget navn.
Anonym
19:41 31.03.2008
Holder meg til hovedinnlegget jeg bortsett fra alle de gangene jeg må forklare deg/dere ting om og om igjen!
Og ja...skjønner at det er vanskelig for deg og følge med, og du sitter og terper på min IQ? Når det er HI som skriver noe, står det klart og tydelig! Så da får du bare bruke de små grå og LESE! Har heller ikke blandet inn noen rusmisbrukere, jeg poengterte en sak, og ferdig med det. Nevnte det i en PS setning EN gang jeg, og dere klarer ikke legge det fra dere...Så det er jo ærlig talt dere som sitter og diskuterer dette ENNÅ! Kommer ikke til å gi meg, jeg, for jeg vil gjerne ha fler synspunkter om dette....ikke bare usaklige utsagn som slenges ut fordi de vil være med i saken! Spiller ingen rolle om jeg er HI eller HI er meg...Innlegget er der ennå! Og vil ha fler svar uansett om du ikke vil være engasjert mer!
19:26 31.03.2008
Denne debatten burde være kopiert og lagt ut i en anti-røykereklame. En slags skrekk og advarsel kampanje om hvor uintelligente barn man kan risikere å få hvis man røyker når man er gravid.
Anonym
19:29 31.03.2008
Og når du ser deg, kan man jo veie det opp igjen! At IQ ikke har noe med røyking under svangerskapet! For du er nok ikke noe Einstein du heller!!!!Og du har jo sporet helt av, og velger heller å gå til personlig angrep isteden for å sette deg inn i situasjonen! Latterlig!
19:38 31.03.2008
Det går jo ikke an å diskutere med en som ikke forstår hvor skadelig røyking er. Det er vel liten tvil om at jeg (og de andre anonyme) er en del smartere enn deg, når man leser igjennom hva som har blitt skrevet her. Du ble liksom bare dummere og dummere etterhvert som debatten fortsatte. Det ene utsagnet verre enn det andre. Jeg ble helt flau på dine vegne. Jeg har ihvertfall lært meg å ikke uttale meg om ting jeg ikke har peiling på. Du gjør jo ikke noe annet.
Anonym
19:45 31.03.2008
Siterer deg/dere anonyme : "Alle de anonyme er deg, for de signerer ikke"
Kan diskutere med meg...Er svært klar over hvor skadelig røyk er jeg! Men som jeg har sagt, så ER ikke det saken her! Og å si at jeg ikke vet det, hvor får du det fra? Hvis JEG ikke vet hvor skadelig det er, hvorfor slutta jeg da? Hmmm...Kom igjen nå, Brainiac!
19:37 31.03.2008
Hei alle sammen!
Jeg syns det er bedre å røyke 1-2 i uka enn 20 om dagen, men det er ikke bra nok. På gamle jobben min satt 2 av de gravide ansatte og storrøykte gjennom hele svangerskapet. Fy for en skam! Bare fordi røyk og alkohol er "lovlige rusmidler i Norge" så er dere voksne, og dere vet også om risikoene ved å røyke, så hvorfor ta sjansen? Ikke ser jeg for meg at det er godt heller - med samvittigheten som gnager som verst.. "hva om...?". Er det verdt det? Og hvis barnet får noen problemer, er det verdt det når du skal tenke tilbake på at at den eller de sigarettene du tok KAN være årsaken?
Til slutt vil jeg referere en toppers kioskselger som sa følgene til den gravide som skulle kjøpe røyk: "Desverre, jeg selger ikke røyk til mindreårige"!!!
Anonym
19:50 31.03.2008
Helt enig, men det var den første setningen din jeg har siktet til under hele diskusjonen!
Er glad hun har slutta og røyke 20 om dagen og det er det jeg er glad for, og isteden for å slenge ut av meg "din jævla dritt kjærring" som hun på jobben gjorde, støtter jeg henne, med et ønske om at hun skal klare å slutte helt, men også vise at jeg er stolt over at hun har klart og roe ned røykinga til så lite pr uke!
19:35 31.03.2008
Linn- du virker ikke helt skarp. Det er bevist at røyking kan gi både adhd og lærevansker. Kanskje du har et snev av begge? I tillegg til den spaltede personligheten din, altså. Hvis du skal late som om HI er en annen enn deg så må du nemlig huske på det når du skriver innlegg. Jeg hadde vært flau om jeg var deg.
Anonym
19:49 31.03.2008
LINNR83: .. Å dra inn din egen mor som et røykeeksempel, ga deg ikke akkurat sympati! Du er et tegn på at det IKKE skal røykes under svangerskapet.
Og er man i tvil, kan man lese alle de evneveike svarene dine. Du er sint som et lemen og hissig uten evne til å takle at folk er uenig med deg.
Anonym
19:55 31.03.2008
jeg ler meg ihjel.... stakkars jente:p
Anonym
19:56 31.03.2008
Er ikke hissig i det heletatt...Er bare veldig lei av å repetere megselv til uvitene skapninger som ikke kan lese.
Også lei av de som går inn på at moren min røyket, derfor har jeg adhd, lærevansker og alt på en gang når det er ingen som i det heeele tatt kjenner meg her! Sa også her i stad, at hva dere mener personlig om meg, gir jeg blaffen i, for det jeg og venninna mi er ute etter, er rett og slett meninger om det som er skrevet i HI. Så sleng med leppa, sleng dritt om mora mi og at jeg har alle slags sykdommer, for det er ikke det vi er ute etter!
Det siste jeg er, er irriterte på de som er uenige, men så vidt jeg vet, er dette en diskusjons side, så da er det meningen å dele meninger og diskutere for og imot!
20:01 31.03.2008
Det er akkurat det som er problemet ditt. At du ikke kjenner besøkstiden din. Skjønner du ikke når du skal stoppe? Hva vinner du på å hale ut dette selvforsvaret ditt lengre?
Anonym
20:05 31.03.2008
Men å være for og imot i samme innlegg blir litt feil hatt vel, Linn!!
Tror herved ikke ADHD'en din er ditt største problem. DU er. ADHD som følge av røykende mor er vel også en grunn til å tenke seg om?
Anonym
20:12 31.03.2008
Mot og for i samme innlegg? ADHD? Du er jo ikke riktig navla!
20:06 31.03.2008
Men det er jo ikke selvforsvar når det ikke er meg det gjelder? Har nå sagt 1000 ganger at jeg har min mening uansett, men vil gjerne se om det er fler som hun som klikka på jobben??!!! Kan ikke jeg få den friheten, når folk skriver om kukoster og feite folk, er vel dette samme ytringsfrihet som alle andre?? Har vel all rettighet til å høre andres meninger, som sikkert kommer frem om du slutter og ta all plass her inne! Skal du bestemme når jeg har fått høre nok meninger? Skal du bestemme når jeg ikke får diskutere lenger?
Dette er jo helt teit, og har detti helt ut av tråden!
20:12 31.03.2008
Linn.. har ikke du noe å gjøre? Ta deg en tur i en Brio butikk og skaff deg noe å leke med... Du har ikke noe blant voksne folk og (blivende) mødre å gjør!
Anonym
20:14 31.03.2008
Er det det beste du kom på? HAHAHAHA!
Er blivende mor, og at jeg har egene meninger om røyk må du vel klare å svelge!
20:03 31.03.2008
Det er vel strengt tatt ikke noe mer å diskutere?
Når barn får barn osv..
Du er ute etter at folk skal holde kjeft om at du/dere påfører ungene deres skade fordi dere bare MÅ røyke, forstår ikke at andre reagerer på at en gravid tar seg en sigg fordi hun bare ikke klarer å la være. Mener at det må være akseptert sånn at du kan slippe å smugrøyke.
Hva kan man si? Håper du ikke har tenkt å befolke jorden med dine barn.
Anonym
20:11 31.03.2008
For DEG er det ikke mer og diskutere. Så da burde du ta hatten din å gå! Du har sagt din mening. Takk.......... neste!
PS: Jo...Tenk, jeg skal ha barn i august!
PS 2: Er ikke ute etter at folk skal holde kjeft, men syntes det er drøyt at noen skal komme bort til ei 32år gammel dame og fortelle henne at det er farlig og røyke, for det tror jeg nok hun vet selv...
PS 3: Om du ikke liker og diskutere er det bare å drite i å gå inn på en diskuterings side!!!! Ligger vel litt i ordet, Einstein!
20:24 31.03.2008
DØNN i orden, og DØNN enig......... det er derfor jeg har lagt den ut! Men at folk begynner og gå til personlig angrep er jo ikke det jeg er ute etter! Hele diskusjonen har jo gått over til om jeg har adhd eller andres oppfatning om MEG! Er jo ikke det jeg er ute etter!
20:27 31.03.2008
Det er du som gjorde den personlig når du frivillig sa at mora di røyka under alle hennes svangerskap, og dere har jo blitt helt normale på alle måter. Da har du lagt opp til det sjøl, nemlig. Det var du som gjorde det personlig!
Anonym
20:33 31.03.2008
PERSONLIG ANGREP!!!! Ba ikke dere om å prate om mora mi eller meg jeg! Sa bare at det har gått bra! Har ingen sykdommer jeg, og ingen av brødrene mine heller! Men ifølge deg er jo en personlig mening en sykdom, så whatever...sleng ut avdere hva dere vil! Men husk at det ikke er det som er problemstillinga her!
20:22 31.03.2008
I forhold til deg er vel de fleste Einstein.
Jeg tror ikke "damen på 32" forstår hvor farlig det er å røyke, hvis hun faktisk gjør det når hun er gravid. Da trenger hun å bli det fortalt. Gang på gang. Jeg synes flere mennesker burde si fra. Jeg synes det er voksent og ansvarsfullt.Det er mer skadelig for babyen at hun røyker enn det er for henne. Hvis man ikke klarer å slutte å røyke når man er gravid, da er man så egoistisk at man ikke burde sette barn til verden.
Har du ikke forstått at de fleste er enige om dette, og at du burde holde kjeft og finne på noe annet?
Hadde du vært hakket smartere hadde du skjønt at du skulle gitt deg for lengst.
Anonym
20:25 31.03.2008
Men det er jo ikke Linn som skreiv HI sitt innlegg egentlig. Det var på vegne av "venninna" hennes Skybert. Ha ha ha ha ha ha. Linn røyker selvsagt ikke i svangerskapet! Hun vet jo mye bedre enn det!
Anonym
20:27 31.03.2008
Ja, Lure-Linn vet best.;)
Anonym
20:30 31.03.2008
Se sånn dere driver a! Er jo helt patetisk! Ja, jeg er stolt av å ha slutta å røyke, men det har ingenting med saken og gjøre!
20:29 31.03.2008
Men ialle dager! Er vel ikke bare din mening jeg vil ha? Så da er det vel litt sykt av deg og fortelle meg at jeg skal gi meg? "Damen på 32 år" VET hvor skadelig det er jo, er vel derfor hun har gått ned fra 140 røyk i uka til 2 røyk i uka? Og sliter (men prøver) med og slutte???!!!! Men at ei dame da på jobb skal stå og sjelle henne ut forran 50 kollegaer syntes jeg er urimelig!
20:45 31.03.2008
Du sier at du syns noen bagatelliserer alt, men det er vel ikke det de som er uenige med deg gjør her? De tar deg alvorlig, og svarer deg på det du påstår.
Og de som prøver å diskutere saklig med deg blir møtt med at de ikke har lest innleggene og at de ikke forstår noe og at du må gjenta alt hele tiden!!
Klart det ikke er saklig å gå til personangrep, men du legger jo veldig opp til det selv her!!
Anonym
20:56 31.03.2008
Legger opp til det selv? Bare for at jeg sier at mamma røyka mens hun gikk med meg, er det okay og si at jeg har adhd? Og lærevansker? Og kritisere min IQ? Må gå ann å si noe uten at det skal bli vridd om til noe annet som peker mot meg? Ja...NOEN bagatelliserer mye...Ikke derimot sagt at alle gjør det! Men syntes ikke jeg skulle utdype det mer, for da hadde jeg sporet av, i deres øyne! Mente folk som er super kritiske til alt de tar i og dytter i seg! Og det JEG PÅSTÅR??? Har ikke påstått noenting! Jeg har MENT noe om noe! Og diskutert det med folk som er uenige...Det er nemlig det man gjør på en diskusjons side! Så man får innblikk i begge sidene av saken! Men frem til nå har ikke jeg fått med meg en dritt, til takke for at jeg må diskutere med dere, hvem som har skrivd dette, hva som menes, hvilken hensikt jeg har osv.... Var ikke det jeg ville med dette innlegget...Det jeg spør dere om er VÆRSÅSNILL å svar på innlegget, ikke diskuter om jeg er dum eller mora mi er blåst, for det bryr jeg meg ikke om hva folk syntes om. Bruke masse unødvendige ting for å forklare innlegget, isteden for å faktisk lære noe her!
21:00 31.03.2008
Har jo allerede svart på innlegget ditt:
Syns de folka på jobben deres er i sin fulle rett, når de sier ifra, de viser bare ansvar. Syns absolutt ikke det skal være akseptert at noen gravide røyker, syns de sørenmeg får gjøre det i smug om de ikke har vett på å slutte. Herregud, det er jo ØRTEN slike og liknende svar her. Får lese en gang til da vet du!!!