Testosteron vs. østrogen
Kvinner spør menn og omvendt. Det kan jo være noen spørsmål man har lyst til å stille til samme art som makkeren uten å bli hudflettet....
Lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
sjalusi i forholdet... plutselige endringer |
19:41 31.03.2008 |
|---|---|
Til dere der ute.. kanskje til og med noen menn som kan hjelpe meg litt.. trenger noen synspunkt her.. Vi skal bli foreldre for første gang. Ikke helt planlagt, men vi tar det som det kommer og nå så ser vi fram til den store dagen.. Vi HAR i allefall sett fram til det lenge begge to, men nå vet jeg ikke hvor jeg har kjæresten min lenger.. Møttes for 6år siden, da "levde begge livet".. jeg hadde alt "tullet rundt" en stund, han som er et år yngre, hadde nettopp begynt feste og tulle.. Det ble fort alvor mellom oss to og vi hadde det fint... men nå kan det virke som om noe skjer.. han skal bli pappa, han får ikke "tullet rundt" mer... kanskje et sjokk for han? Er 4 mnd på vei. plutselig trenger han mer "space".. Vil ut på byen alene, med kompiser (vel og bra av og til), i tillegg har han vært på vennefester og stiftet seg nye bekjentskaper med nye, noe yngre jenter..deribant en som han har fått veldig god tone med..skjulte henne for meg i begynnelsen pga han var redd jeg skulle bli sjalu, men det er da jeg først finner ut av det at jeg blir irritert og tillitten svekkes.. Han vil ha henne som venn... snakker mye på facebook og endel sms.. Jeg har problemer med å akseptere henne.. hva vil han med henne vilt fremmeden jenten han møtte på fest.. ok , han har ikke mange venner, men hvorfor en fremmed jente akkurat NÅ? .. Jeg VET han setter slik pris på de meldingene hun sender til han nå. De førsteprioriteres garantert og får hjertet til å hoppe littegrann.. meldinger fra meg blir ikke alltid besvart en gang.. Føler jeg overdriver. men føler meg utgått på dato og kjedelig.. ikke gøy føle det i forhold til han du er sammen med.. hva gjør jeg galt da??? prøver å være sexy og søt, men er ikke helt lett nå som jeg er gravid.. føler meg det stikk motsatte.. Kjenner på en klump i magen konstant. Sjalusi.. Redd for å ikke strekke til i forholdet.. Han HATER min ekstreme sjalusi nå... har alltid være litt sjalu, men nå er det da måte på å da.. det er sikkert usexy i seg selv å være sjalu, men jeg klarer ikke helt la det være nå.. Hvordan finne balansen igjen? Hva gjør jeg feil tror dere? Redd det ikke hjelper snakke med han om dette nå.. Ikke alvorlig.. Han er "lei snakke ut" om ting... Trenger bare litt hjelp jeg nå.. |
|
| Anonym | |
Sv: sjalusi i forholdet... plutselige endringer |
23:35 3.04.2008 |
|---|---|
Hvis situasjonen er slik du beskriver vil jeg mene at du har rett til å reagere. En del av å være i et forhold er at man prioiterer hverandre. Hvis han viser mye mer interesse i å besvare meldinger fra noen utenfor forholdet, eller bruker mye mer tid å kommuniserer med noen utenfor forholdet, vil jeg generelt si at det er et usunt tegn. Når det er sagt, noen er for sjalu, og legger for mye i ting som ikke er der. På den andre siden er det en klassiker at noen som har svin på skogen legger skyldfølelsen over på partneren med beskyldninger om at en er ekstremt sjalu, at man har noe å skjule selv, og liknende. Du er ikke alene ansvarlig for at forholdet skal fungere. Du kan ikke fikse forholdet hvis han ikke er villig til å være til stede. Hvis han sier at han trenger "space", og skaffer seg en ny vennekrets av yngre jenter, kan jeg desverre ikke komme med så mange oppløftende svar til deg. Har du noen som du kan snakke fortrolig med om dette, og som kanskje kjenner dere bedre? Desverre må jeg si at hvis denne mangelen av interesse fortsetter fra hans side, kan det kanskje være en ide å la tanken streife om hvordan du skal klare deg på egenhånd. Du trenger ikke ta denne beslutningen ennå, om hvorvidt forholdet er verdt å satse på eller ikke, men la deg selv få lov til å tenke tanken. Du vil snart ha en liten baby som vil trenge omsorg, og hvis det skulle bli enda verre, vil du kanskje vurdere på om du og babyen har godt av å være i et forhold som påvirker dere begge negativt. La deg selv få lov til å være tykk og gravid. Hvis forholdet er basert på at du hele tiden skal klare å være attraktiv nok til å tiltrekke han, er det kanskje noe som mangler mellom dere, uten at jeg nødvendigvis sitter med fasiten om hvordan et forhold skal være. En ting er jeg imidlertid ganske sikker på; et forhold skal være et samspill mellom begge parter, og ikke kun foregå på den enes premisser. |
|
| Anonym | |
01:22 27.04.2008 |
|---|---|
...for en grusom mann du har....ja du har all grunn til å reagere.....dette er ikke svangerskapshormoner eller sjalusi......du reagerer utelukkende normalt.....men prøver desverre å redde forholdet ved å stille spørsmål; og han suser rundt i en infam form for idioti som bevitner at han rett og slett er totalt blotta for normal oppførsel og samvittighet.....finnes et ord for dette; STUT....bli kvitt han......han kommer til å angre "space" behovet sitt kan jeg love deg.....han har allerede tapt sin verdighet......det eneste du oppnår ved å la han holde på sånn med deg er at din stolthet går i samme slengen..... |
|
| gangster-hippie | |
15:17 29.05.2008 |
|---|---|
Et godt råd som jeg fikk noen år siden er: stol på magefølelsen! Hvis noe sier deg at kjæresten din viser litt for mye oppmerksomhet "utad" i forholdet så stemmer nok dette. Snakk ordentlig med han og finn ut av dette. Uansett hav utfallet blir så ordner det seg nok! |
|
| Linn...*førstePP* | |