GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kokebok

Har du en god oppskrift du liker? Legg den ut her da vel!
Oppskrifter til babymat(middag) ønskes!!!
15:44 1.04.2008
Hallo..
Dattera mi er nå snart 6mnd.
Jeg er på leting etter oppskrifter jeg kan lage til henne som middagsmat.
Gjerne med gulerøtter eller brokkoli.
Har prøvd med poteter, og det var ikke noe spess syntes hun..
hehe..
Anonym
Sv: Oppskrifter til babymat(middag) ønskes!!!
20:17 13.04.2008
Bruk mikseren og mos det som du og mannen din selv har til middag - enkelt og greit :)
September-baby i magen
16:31 18.05.2008
fiskeboller i hvit saus med raspede gulerøtter :)
bare mose det sammen :) det liker alle barna i familien min.. spiste det selv når jeg var liten=)
Anonym
15:54 19.05.2008
Sjekk denne linken:
http://www.dinbaby.com/forum/thread/8556790

Der er det en bra grunnoppskrift (det står mengde kjøtt/fisk/kylling, grønnsaker, væske og evt. fett) og framgangsmåte. Dessuten er det endel oppskrifter hvor det er satt sammen forslag til kombinasjoner, også. Denne siden har jeg lagret på bokmerker til snuppa er klar for å begynne med middagsmat!
Anonym
10:11 24.05.2008
Jenta mi er VELDIG kresen, men dette likte hun:

MIddagspøle
Potet
olje
timian krydder
morsmelk

Blandet med stavmixer...!!
Anonym
11:43 29.05.2008
Mulig jeg er litt overeskyttende, men jeg ville verken brukt, pølse, hvit saus eller "bare det vi har" til en baby på 6 mnd.
Pølse er full av salt, hvit saus kumelk og det meste av det vi har inneholder også endel salt, tilsetningsstoffer og "humbug".

Jeg har laget middag selv til min lille fra hun var 6 mnd og nå er hun snart 14 mnd. Nå spiser hun for det meste det vi har da.

Bruk rene kjøttprodukter - kyllingfilet er fint i starten, etterhvert oksekjøtt, karbonadedeig og fisk.
Grønnsaker - potet, gulrot, brokkoli, blomkål, kålrot osv
Og gjerne litt urtekrydder etterhvert. Basilikum, oregano, persille osv. Et tips er kardemomme i kyllingretter. Det er faktisk godt og smaker litt søtt så de fleste babyer liker det. Litt kokt eple gir også god smak på retten.
Bland gjerne med morsmelk eller mme i starten, da er smaken litt kjent.

Det er egentlig ikk så mye hokus pokus. Kutt alt i biter og kok i samme gryte. Ha i så lite vann som mulig og bruk kokevannet til å spe maten. Kraften inneholder mye vitaminer vet du =) Prøv deg frem, mix det du har lyst til og juster neste gang.

Lykke til =) =) =)

* Sirkeline25*
11:49 29.05.2008
Glemte noe.
Stavmikser er supert å bruke på alt i begynnelsen. Men potet blir fryktelig seig, bruk gaffel. Etterhvert kan du bruke gaffel på grønnskene, og stavmikser på kjøttet.

Villris og fullkornspasta er også kjekt å bruke.

Her har dette vært en slager:
Hermetisk hakkede tomater
Fullkornspaghetti
Kylling
Mais
Blomkål eller andre grønnsaker
* Sirkeline25*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------