GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Snart klar

Dette forumet er for både damer og herrer som snart er klare for å lage barn, men som ikke helt tør/vil ta steget ennå.
Her er det vel bare å ønske lykke til:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
Ang slutte på p-piller
21:46 2.04.2008
Lurer på hva mening dere har om dette.Går på p-piller.Skal begynne å prøve nå snart. Tok siste pilla i går.Så TR kommer nok i løpet av 3 dager.Men jeg tenkte å begynne på dem igjen noen dager slik at jeg får TR ca 18april.Så slutter jeg helt.Da kan vi starte prøvinga for fullt.Tror dere at jeg får vanlig EL og slikt, når jeg har to TR så tett?Har ganske jevn syklus til vanlig når jeg ikke har gått på p-piller... Grunnen til at jeg gjør dette er bare fordi at jeg vil være "sikker" på at hvis det klaffer med en gang så blir det over nytt år vi får en baby.Vet at det nok ikke vil klaffe med en gang,men for sikkerhets sksyld ;)
Anonym
Sv: Ang slutte på p-piller
22:33 2.04.2008
Jeg ville ha fortsatt på p-pillene nå og begynt på nytt brett i dag, altså droppet den pillefrie uken ("TR") nå og først stoppet når det er aktuelt. Da slipper du det dilemmaet. :) Det er iallfall slik jeg har tenkt å gjøre det.
Edvardine
23:39 2.04.2008
Enig med rådet over. Bare utsett denne perioden, hvordan du gjør det avhenger av hvilke piller du spiser. Er alle pillene like så kan du bare begynne rett på nytt brett nå. Og så slutte når du har lyst på mens, altså noen dager før 18 april. Om du har trifasiske piller som trinordiol eller trionetta så må du ta de siste gule pillene på et evnt nytt brett for å utsette. Lykket til når dere setter i gang med prøvinga
miepia27
09:42 3.04.2008
Tror jeg gjør som dere skriver her.Håper bare ikke jeg blir dårlig av å utsette TR...;) Pleier å bli det,men kan være det går bra denne gangen;)
Anonym
19:52 4.05.2008
Jeg ville ha sluttet på pillen rett før den 18. Når man bruker pillen har man ikke el sånn som man ville hatt uten pillen. Tr er ikke "riktig", det blir en form for "jukseblødning". Det kan uansett ta tid før man har el og syklusen er stabil igjen når man slutter på pillen.
snart prøver :)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------