GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Når mannen ikke er klar

Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
Han er negativ, Hva skal jeg si?
23:24 2.04.2008
Jeg har så utrolig lyst på barn!! Helst nå med en gang, men i alle fall begynne å prøve i løpet av de neste 6 mnd. Problemet er bare at kjæresten min ikke er klar. Han sier han vil ha barn, men ikke enda... I tillegg er han så negativ hver gang jeg prøver å snakke om det. Virker som jo mer positiv jeg er, jo mer negativ er han. Det gjør meg frustrert!! Det er lov å si at man ikke er klar enda, men kan han ikke snakke om det som noe positivt!!!? Vil så gjerne dele gledene med han, men i stedet føles det som om han stjeler min glede. Jeg blir så frustrert. Føler det går utover forholdet. Ønsker å snakke med han igjen, men hva bør jeg si? Noen gode råd? Ønsker å få han til å tenke på det å få barn som noe positivt. Jeg tror at bare han blir pappa, så vil han trives med det og se de positive sidene, men han ser ikke poenget med barn akkurat nå! Trekker frem ting som at man ikke får sove om natta, bleieskift og dyrt osv.... Men han ser INGEN postive ting med å ha en liten baby i huset!! For meg er det utrolig enkelt å se at en baby i huset er flott, men hva sier jeg for å få han til å forstå det? Litt frustrert her... Håper på noen kloke hoder som kan gi meg gode råd :)
Anonym
Sv: Han er negativ, Hva skal jeg si?
17:47 23.04.2008
vet ikke om de hjelper men min mann er akkuratt samme.....kjempe frustrerende... skulle gitt de et hard slag i hode..... orker ikke vente mere.......
angie87
14:09 24.04.2008
he he :) akkurat som jeg skulle sagt det selv... sånn er det her i gården oxo om dagen ... ser bare problemene og det negative i det å få barn ... men jeg tror nok at det som hvertfall min samboer er litt " redd" for er at man faktisk skal sette et barn til verden som man har ansvaret for ! jeg skjønner den tanken veldig godt... men jeg tror at det bare hadde gått veldig bra å få et barn .. er noe med det at man har et eget barn :)

vi får bare prøve å små snakke litt om det uten å på en måte mase :) funker ihvertfall litt her hjemme.... lykke til jenter :)

**eiamor **
00:07 29.04.2008
Det med å småsnakke en del om det uten å mase, fungerte veldig godt for meg i alle fall.

Etter hvert ble det naturlig å nevne det i situasjoner der det hadde vært kult å ha barn.

F.eks. når man går forbi kule lekeparker i byen med klatrestativer som er veldig fine, eller når man har lyst til gå i dyreparken, på Tusenfryd eller på Liseberg, eller når det er kule barnefilmer på kino og vi ikke har noen unnskyldning for å gå, eller når man sitter barnevakt for familien og det går veldig bra og barna bare er søte og snille...

Tror det var slike småting som til slutt fristet kjæresten min mer og mer. I tillegg snakket vi en del om at man alltid var bekymret for noe uansett (han var nemlig veldig redd for å bekymre seg for et barn), og at man ikke kunne planlegge livet 100% uansett.

Det hjalp også godt at gode venner av ham begynte å produsere.

Til slutt ble vi enige om å øve uten prevensjon fordi sex var godt, men ikke fordi vi aktivt skulle prøve å få barn. Det var veldig fint, for da ble det ikke noe press, men bare kos....

Og nå er det ikke mange månedene igjen til vi får prøvd om vi funker som foreldre. Spennende! :-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------