Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hjelp!! Gode råd??
23:44 3.04.2008
Jeg har så utrolig lyst på barn!! Helst nå med en gang, men i alle fall begynne å prøve i løpet av de neste 6 mnd. Problemet er bare at kjæresten min ikke er klar. Han sier han vil ha barn, men ikke enda... I tillegg er han så negativ hver gang jeg prøver å snakke om det. Virker som jo mer positiv jeg er, jo mer negativ er han. Det gjør meg frustrert!! Det er lov å si at man ikke er klar enda, men kan han ikke snakke om det som noe positivt!!!? Vil så gjerne dele gledene med han, men i stedet føles det som om han stjeler min glede. Jeg blir så frustrert. Føler det går utover forholdet. Ønsker å snakke med han igjen, men hva bør jeg si? Noen gode råd? Ønsker å få han til å tenke på det å få barn som noe positivt. Jeg tror at bare han blir pappa, så vil han trives med det og se de positive sidene, men han ser ikke poenget med barn akkurat nå! Trekker frem ting som at man ikke får sove om natta, bleieskift og dyrt osv.... Men han ser INGEN postive ting med å ha en liten baby i huset!! For meg er det utrolig enkelt å se at en baby i huset er flott, men hva sier jeg for å få han til å forstå det? Litt frustrert her... Håper på noen kloke hoder som kan gi meg gode råd :)
Anonym
Sv: Hjelp!! Gode råd??
07:04 4.04.2008
Vet ikke om jeg har så mange gode råd lengere. Har på en måte gått tom for dem....
Å ikke mase, oppføre seg eksemplarisk og la han bestemme tid og sted for samtalen. Være blid og hyggelig, vaske litt ekstra og alltid være tilgjengelig for sex. Ønsker han seg ny motorsykkel, tilbyr du deg med et smil å jobbe litt ekstra overtid...Blir han ikke klar så blir han ikke klar.. Nei da; Seriøst. Det om å ville at han skal ville har selvfølgelig med å ville ha et godt parforhold. Gode parforhold får man ikke med selvutslettelse av sine egne verdier og normer. Hvis barn er veldig viktig for deg nå og ikke viktig for han ville jeg ha foreslått terapi. Ikke fordi dere har et kjempe problem, men for at det ikke skal utvikle seg til et kjempe problem. Hadde en fetter som overhode ikke ville ha barn, han var sammen med samme dama fra han var 23 til han var 42, dama samme alder. Da dro han på byen, fant drømme dama på 30, de fikk barn etter 2 måneder. X en hans kan aldri få barn selv om hun har villet det et helt liv. Vil forresten legge til at det virkelig er håp, mange her inne har forsvunnet inn på bligravid og etter dette befinner seg nå i diverse trimester grupper. (Jeg vet det for jeg har vært til og fra disse sidene i en liten evighet.) Lykke til. Ps ser her inne at menn generellt bryr seg lite om deadline. Får de en skyver de på den. Ofte kommer de opp med gode grunner. De går ALDRI tomme for gode grunner. Men du kan gå tom for gode grunner til å være sammen med han. Husk det. Bare du bestemmer over deg.