GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Parforhold-debatten

Kysse andre på kinnet mens man er i et forhold? Hva synes dere?
00:53 6.04.2008
Jeg tok samboeren min i å kysse en annen jente på kinnet når vi var ute på byen forrige helg. Jeg synes IKKE noe om det og ble selvfølgelig litt sinna. Jeg kjenner vedkommende veldig godt og tror ikke at det var noe mer som lå bak, han bare sa det var et vennskapelig kyss, men jeg synes da for pokker at det holder med en klem. Han vet tross alt godt at jeg er veldig sjalu, og da er det vel ingen vits at han gjør det med vilje, litt lengre kan han tenke!!!! Huff... jeg kysser da ingen andre på kinnet.

Overreagerer jeg her??
Jeg går jo nå rundt og lurer på om dette er heeelt vanlig for han!!!!!

Hilsen litt frustrert babysjuk jente som kanskje ikke tror dette er mannen å få barn med.. til tross for et snart 8 år langt forhold...
Anonym
Sv: Kysse andre på kinnet mens man er i et forhold? Hva synes dere?
09:25 6.04.2008
sikker på at du ikke tar litt av her? Vil du ikke ha barn med han fordi han kysset en annen jente på kinnet? Hadde det vært på munnen, kunne jeg forstått deg..
Det må jo ligge noe mer bak enn denne episoden?
Anonym
10:34 6.04.2008
Jo du har jo rett i det. Ligger nok litt mer bak. Har tatt han noen ganger i å ha kontakt med andre jenter, litt småflørting. Så det var derfor jeg reagerte slik som jeg gjorde. Et kyss på kinnet er jo ganske så uskyldig egentlig, men han vet jeg ikke liker sånn. Det er vel det at når han blir full så "glemmer" han seg litt bort... Men ja det var å dra den litt langt som du sier, så jeg tar tilbake det. Hvordan hadde du reagert da?
Anonym
22:42 6.04.2008
jeg vet ikke helt, det spørs jo på hvordan han er til vanlig og hva slags forhold dere har.. Har du fortalt han at du ikke liker det og han gjør det fordet, så hadde jeg også blitt sint. Jeg hadde nok sett litt an kroppsspråket i tillegg.. Hadde bare vært et kjapt nuss på kinnet, så greit.. Men stryker han henne på ryggen/hodet o.l samtidig, hadde jeg blitt sur.. Neimen ikke lett det der..

Men uansett hva som skjer med deg, så ønsker jeg deg lykke til=) Bare lov meg at du ikke drar barn inn i dette forholdet FØR dere har fått orden på tanker og følelser?

Anonym
11:36 6.04.2008
Ja, du overreagerer!
Anonym
12:04 6.04.2008
du overreagerer så det holder...
et kyss på kinnet er da ikke noe ille...
hva skulle du gjort om han var fransk??du hadde kommet til å dødd av sjalusi...hvis det virkelig plager deg kan du vel snakke med han om det...når dere har vært sammen såpass lenge må dere jo kunne snakke sammen...
Anonym
21:57 6.04.2008
I et forhold der to mennesker stoler 100% på hverandre er det ikke noe problem om den ene kysser en annen person på kinnet. I et slikt forhold er det heller ikke et problem om mannen har venninner eller kvinnen har kompiser, og det å småflørte er som oftest bare en måte å kommunisere på, uten at det ligger noe mer i det. Men hvis man ikke klarer å stole på partneren er det sikkert ikke alltid så lett å håndtere.

Spørsmålet er: Hvorfor stoler du ikke mer på partneren din? Har han gjort noe som gjør at du tviler på om det er deg han vil ha? Eller ikke minst, har du selv gjort noe som gjør at du ikke kan forstå at han kan ønske å være tro mot deg? Eller har du opplevd noe i et tidligere forhold? Men la meg også pressisere at et lite stikk av sjalusi er også normalt, det betyr bare at han betyr noe for deg. Men når du lar denne følelsen styre både dine og hans handlinger er det noe som ikke stemmer helt.

Jeg tror du bør ta noen runder med deg selv, og eventuelt snakke med samboeren din om hvordan dere kan bygge tillitt i forholdet. For hvis du er så nøye på alt han gjør uten at han har gjort noe for å fortjene det, risikerer du at han til slutt føler seg så kontrollert og fanget at han rett og slett går fra deg!
Anonym
23:53 7.04.2008
Takk for svar alle sammen.. er vel enig at jeg kanskje tok litt av her.. ikke greit å være sjalu... Hater det. Men JA det er ting som har skjedd i forholdet som gjør at jeg blir skeptisk til sånne ting. Det gidder jeg ikke komme inn på her. Men da har jeg fått noen meninger, og takk for det.:)
Anonym
14:46 7.04.2008
synes ikke det er noe galt i det nei..
**(:babyboom:)**
18:57 12.04.2008
jeg synes det kommer helt an på hvordan kysset er, man ser jo ofte om det er et vennskaplig kyss eller et "sensuelt" kyss som han gjerne skulle ønsket at kunne føre til noe mer. og så kommer det helt an på hvem det er. det er noen av venninnene til samboeren som jeg ikke reagerer på i dt hele tatt, og andre som jeg blir drit sjalu om han bare gir de en klem. så for meg kommer det helt an på liksom.
<3odin<308.06.07
09:16 17.04.2008
For meg er dette helt vanlig måte å hilse på kjente og familie på... Er du sikker på det ikke er sånn han også tenker? Min samboer kommer fra en italiensk familie og jeg fra en nederlansk, så kanskje det ligger mer til vår "natur" men synes uansett dette ikke er noe å reagere på!
Anonym
14:02 19.04.2008
Hvorfor i all verden skal man gå rundt å kysse andre på kinnet????
Anonym
21:57 19.04.2008
Høres ut som om du kunne trenge noen timer i terapi for å få bukt med sjalusi problemet ditt.

Egentlig litt synd på typen din.. han må jo bli utrolig sliten av det maset ditt.

Anonym
13:35 20.04.2008
Jeg mener også som anonym to innlegg over meg, hvorfor i all verden skal man gå rundt å kysse andre på kinnet?
Anonym
22:29 22.04.2008
Jeg hadde ikke villet ha barn med en som kysser en annen jente på kinnet, høres ikke ut som om du heller takler oppførselen hans så godt at det gjør noe. Tenk nøye igjennom det før du går hen å får barn med denne....
Anonym
16:14 23.04.2008
Jeg synes dette kommer veldig an på hva slags type kjæresten din er til vanlig og hva slags kyss på kinnet det var. Hvis han har for vane å kysse jenter på kinnet som en slags hilsen, er dette helt trivielt. Jeg har selv blitt kysset på kinnet av gutter jeg vet ikke mente noe med det, og som jeg vet virkelig elsker kjæresten sin.

Men hvis han ikke pleier å gjøre det til vanlig, og ikke er typen som det er naturlig for, så er det litt rart at han plutselig gjør det. (Kjæresten min gjør det ALDRI med noen, så jeg hadde nok reagert hvis han plutselig hadde gjort det en gang.)
Anonym
12:29 26.04.2008
Det som er vanskelig med slike innlegg, er at INGEN er like! Ingen menn, kvinner eller forhold er like, så man kan ikke vite om ting er "normalt" i et forhold uten å kjenne personene det omhandler.... Men jeg kan skrive ned MINE tanker omkring tema og hvordan jeg ville reagert, vet ikke om det hjelper men;)

Jeg mener at man kan være utro bare ved å ta en kaffe med en annen. For det å være utro handler ikke om hva som blir gjort, men at noe blir gjort bak ryggen til partner, eller at man vet at partner er imot det og gjør det alikevel. Man må sette grenser i forholdet, og hvor trangt gjerde du vil ha på mannen din er helt opp til deg selv. Men på den andre siden, så burde man ha såpass tillit til sin kjære at man ikke trenger å være sjalu for småting, og hvis man kjenner at dette er feil, så SNAKK SAMMEN OM DET! Kanskje det går opp et lys for ham?

Selv villle jeg ikke brydd meg engang om samboeren min hadde kysset en jente på kinnet, for jeg kjenner ham og meg selv såpass godt at jeg vet at dette er normalt for oss... Vi er begge veldig omsorgspersoner som liker å vise andre at vi er glad i dem, så et kyss på kinnet er helt vanlig blandt vennene våre, men det er jo som sagt tidligere litt ekkelt hvis du ikke kjenner jenta og kroppsspråket viser at det lille nusset ikke er så uskyldig som det burde være:/

Som oppsumering: Bli enige hva som er OK og hva som ikke er OK, og tenk som så at gjerdet kan bli større/mindre utover forholdet, men dere må bare være flinke til å sette det opp på en måte som ikke gjør at motsatt part føler seg tråkket på;) Og husk at vi kvinner er litt gale når det gjelder våre menn:p
Garfy^^med_Alex_i_magen^^
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------