Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
Framgang? Han tenker da framover...
08:19 8.04.2008
Vi har ikke snakket så mye Barn i det siste, men jeg kommer med små stikk innemellom. Samboeren min roter så fælt når han spiser, he he. Det går ikke en middag uten at jeg hører "ops, jeg rota!" og så sier han at vi skulle hatt en sånn voksduk. Jeg ler og sier at når vi får vårt første barn så har jeg til sammen to! Han ler med... Og det kommer fram at han ser for seg å få en liten gutt. Jeg har alltid ønsket meg jente først og så gutt, av uviss grunn (dette er fra fjortisalderen)... Men nå kjenner jeg at det spiller virkelig ingen rolle hva jeg får, så lenge jeg blir mamma. Jeg håper jo at barnet vil være friskt, men om det ikke er det så vil det ikke gå ut over min kjærlighet i allefall! Men det er ennå langt fram i tid...
Det vi HAR diskutert er ny bil...Han vil gjerne bytte ut vår sedan med en større bil. Jeg har antatt at det var en SUV han mente vi skulle ha, men det holder med stasjonsvogn. Igår begynte jeg å spørre han ut hvorfor han følte sånn for stasjonsvogn, for vi trenger det jo egentlig ikke. Veeeel, jooo, han tenker jo framover og slikt. Det vil jo være greit å ha, når en får unger og hund og slikt...
Så han ser for seg barn i løpet av neste "bilperiode", for han har aldri hatt en bil mer enn 3-4 år. Men jeg håper jo at han ser for seg at vi kommer til å trenge bilen ganske snart! Det er jo mulig at han vil snu tankegangen når vi nærmer oss ferdig med oppussing. Men han har uansett ikke beregnet "prøvetid" med i kabalen, selv om han vet at jeg har pcos... Har ikke hatt mens på 170 dager! Likevel føler han behov for å hoppe av i svingen fremdeles.
Hadde en liten prat med svigermor her om dagen, og hun kan ikke forstå sønnen sin, og kommer med alle de klassiske argumentene til meg ("en er jo aldri helt klar for barn" etc) Men det hjeper jo ikke å si det til meg!! Jeg har jo prøvd alt det der... :-(