Bli med i debatten - utveksle synspunkter og erfaringer!
hjelpe meg???? noen??
22:18 9.04.2008
noen andre som ikke orker sex i svangerskapet??
er i andre mnd å orker ikke tanken engang..
typen er ikke blid for tiden siden jeg ikke orker,er trøtt å kvalm å orker ikke.
er jeg urimelig?? skal jeg bare tvinge meg til sex??
eller hva skal jeg si til han??
han sier han er lei av unnskyldningene mine,når jeg sier jeg er trøtt å uggen i formen.
når det er sagt er det 5uker siden sist vi hadde sex.
hva gjør jeg??
Anonym
Sv: hjelpe meg???? noen??
09:41 10.04.2008
vet ikke hvor langt på vei du er......men han burde akseptere deg og dine valg. Er jo mye annet dere kan finne på. Pass på at det ikke blir avstand mellom dere fordi dere ikke har sex.
Jeg har vært motsatt fra deg. Fått mer lyst enn før, mens mannen min ikke har klart...tror det har med ungen å gjøre, takler det ikke. Så synes ikke 5 uker er så lenge....vi har nesten ikke hatt siden jul. hadde termin 3.april, og kan jo og si at de siste ukene begrenser det seg selv/ stor og vond.....men "tvang " han tirsdag kveld og neste morgen og vips så var riene igang. Godt tips dersom du går over tiden.....
Lykke til! ( jeg går med rier på 5 min mellom nå)
Anonym
10:56 10.04.2008
Jeg mener at han ikke kan bli sur på deg fordi du ikke orker sex. Han kan jo forsøke å tenke seg til hvordan det ville vært med lysten hans, dersom han gikk rundt med kvalme, vondter og en uggen følselse i kroppen.
Det er nok kanskje ikke bestandig at jeg har like mye lyst på sex som samboeren.. Jeg har kanskje mer lyst til å føle på nærheten mellom oss og kose med han enn å ha sex. Men jeg ser på sex'en som kos og jeg ser jo hvor mye han setter pris på det :-) Det eneste jeg skulle ønske at var annerledes, er at han er så opptatt av at jeg også må få orgasme :-/ Klart det er godt med orgasme, men det er ingen nødvendighet.. Og når han blir så opptatt av at jeg skal få det, blir det kanskje enda vanskeligere å få det..?
Kan dere ikke inngå et kompromiss da? At du koser litt med han, selv om det ikke fører til vaginal sex? Du kan jo gi han orgasme selv om du ikke orker tanken på sex selv? Jeg gir gjerne samboeren min oralsex eller en runk dersom jeg ikke orker sex og han har veldig lyst. Og så forteller jeg han hva han kan forestille seg at vi gjør. Da lukker han øynene og drømmer seg bort ser det ut som :-)
Anonym
08:54 11.04.2008
Jeg sliter også med sexen mens jeg er gravid, men til meg er lysten der... men jeg klarer det bare rett og slett ikke fordi det er for smertefult. VI prøvde for et par uker siden, å da var jeg sår i over en uke etterpå, å da hadde vi ikke hatt noe røff sex heller, bare rolig inn og ut. Bare jeg putter en dildo der inne å tar den ut føles det som hele innsiden kommer ut.
Heldigvis er samboern sikkelig forståelsesfull da, tvinger meg ikke til noe.
Synes det er synd at samboern din ikke kan takle en periode uten sex da. Det bør han akseptere! :)
Anonym
09:09 11.04.2008
Jeg slet også i begynnelsen av svangerskapet. Kjæresten min er heldigvis forståelsesfull på det området. Han så jo hvor dårlig jeg var!
Nå som "vondtene" har gått over er jeg klar som bare det, men nå vegrer han seg, hehe...Har nok noe med det hun over sier, at babyen i magen har blitt litt mer...ja, hva skal man si....tilstedet, hihi, så nå må jeg hjelpe meg selv med det meste;-). Men vi koser mye og er nær og snakker mye om at det kommer en dag i morgen og, eller i nær fremtid i allefall hvor ting sikkert normaliserer seg. Kommer vel til å sprenge alle grenser når vi endelig kan ha oss som "normalt" igjen ;-).
Hold motet oppe! Dette må han bare forholde seg til!
Anonym
14:57 19.04.2008
det er snakk om å ta litt hensyn! det er du som er gravid og når du ikke er i form så bør han akseptere det. Det er jo faktisk din kropp. du sier han er lei av unnskyldningene dine, men jeg synes ikke du skal trenge å måtte unnskylde deg stadig, og i hvertfall ikke tvinge deg til sex, det kan være ødeleggende for et forhold, noe jeg selv har følt på kroppen. en type som tvinger dama si til sex når hun hverken vil eller er i form er ikke en type å skryte av. sex skal/bør jo være godt for begge :)
som andre nevner er det jo også andre måter å ha sex på, enn vaginalt samleie. :)