GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Dåp/navnefest

Her kan dere diskutere om det å ha dåp/navnefest!
Må begge foreldrene være medlem av statskirken hvis man skal døpe barnet sitt i kirken?
10:32 10.04.2008
Jeg er ikke medlem av statskirken men sambo er.
noe nydelig i magen (11.08.08)
Sv: Må begge foreldrene være medlem av statskirken hvis man skal døpe barnet sitt i kirken?
10:39 10.04.2008
Dåp – veien inn i kirken

Det skjer et under i kirken
større enn verden vet.
Barnet får del i Guds rike,
svøpt i hans kjærlighet.

Det er sånt som det her som er grunnrn til at jeg ikke vil ha dåp men jeg har gitt meg litt fordi de to andre barna har hatt navnefest. Mine barn klarer seg fiint uten Guds kjærlighet!
noe nydelig i magen (11.08.08)
Sv: Må begge foreldrene være medlem av statskirken hvis man skal døpe barnet sitt i kirken?
18:42 10.04.2008
Var jo ikke akkurat svaret på spørsmålet da...
men det er sånn som hos også, men omvendt og jeg tror ikke det har noe å si nei.
Anonym
18:44 10.04.2008
Der gikk det unna gitt..hehe masse skrivefeil. ser forresten at du svarte deg selv så ikke det med det første. skulle skrive at vi har det sånn også, men hos oss er det omvendt. jeg er medlem og ikke han.
Anonym
10:45 11.04.2008
Nei, barnet kan bli døpt selv om ikke begge foreldrene er medlem i kirken. Men høres jo litt ugreit ut å døpe hvis du virkelig ikke ønsker det... Men selvfølgelig, man er jo to, og av og til må man gjøre noen kompromisser...
amunot
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------