Dette forumet er for både damer og herrer som snart er klare for å lage barn, men som ikke helt tør/vil ta steget ennå.
Her er det vel bare å ønske lykke til:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
Åååh jeg gleder meg sånn! :)
10:35 12.04.2008
Nå nærmer det seg prøvetid med strormskritt! Jeg tok siste pillen min på tirsdag, og når min kjære kommer hjem fra nordsjøen om en 10-14 dagers tid, er vi helt klar for prøving. Det er så rart å ha tatt den enormt stor beslutningen om å få barn sammen, og jeg gleder meg sånn til vi treffer blink! Samtidig kjenner jeg at jeg er litt nervøs.....tenk om vi er ett av de parene som ikke "matcher"? Tenk om det tar lang tid før det klaffer...? Er det flere enn meg som er litt nervøse?
Jeg fikk TR inatt, så nå er det bare noen dager det er snakk om før vi starter for fullt her:)
Jeg også er nervøs, men prøver å ikke tenke så mye på det da! For jeg tror det kan forstyrre prøvingen. Du får heller kose deg mest mulig med din kjære de første mnd. Det skal iallefall jeg. Og blir det ikke klaff iløpet av noen mnd, så blir jegg sikkert litt i tvil. Men jeg tror vi har best av å ikke stresse med det:) Kos deg mest mulig og nyt siste tiden som ikke-gravid;)
Jeg var også bekymret for akkurat det samme som deg. Var sambo virkelig den jeg skulle dele livet med? Det er jo ofte tenker når man skal ha barn sammen. Vi krangla litt nå og da, men hadde det veldig fint sammen. Tida etter dattern vår kom til verden, kom vi liksom enda nærmere hverandre selv om det var mye styr i småbarnstida. I dag er jeg ikke i tvil om at vi begge har vært kjempeheldige med valget av hverandre=) Skal prøve på nr. 2 nå og håper vi slipper å vente så leeenge før det klaffer. Er ganske nervøs for det er lenge siden jeg var gravid sist. D var heller ikke planlagt så jeg har liksom aldri vært prøver før. Men spennende, d er d=)
Man blir jo alltid litt nervøs av det. Men man må prøve å ikke tenke så mye på det negative. Tror det er lurt å bare kose seg sammen som kjærester å nye det og ikke stress som Lene 86 sier. Tenk positivt! :D Mye nytt som skjer. Det blir jo en stor forandring som skal skje i livet. Men en positiv en! ;) Uansett hvor lang tid det tar skal man ikke gi opp! ;)
Godt å høre at jeg ikke er den eneste som tenker sånn :) Jeg har vært gravid før, tok abort en gang og mistet en i ellevte uke.... Jeg vet jo at jeg kan få det til, men er liksom fremdeles litt nervøs for at akkurat denne gangen når jeg planlegger så skal det ikke funke.
Jeg er helt enig i det dere sier. Skal forsøke å slappe av så godt som mulig og bare kose meg. :) Så får vi se hvordan det går. :)
Jeg er også litt bekymret... har jo aldri testet om jeg "funker" til babylaging, men jeg stresser heller ikke med et ennå. Er mest spent på å komme i gang med prøvingen på ordentlig, jeg, og så får vi ta det som det kommer derfra. Men det ER jo en stor beslutning, og det er sikkert helt vanlig å være bekymret også... :)
Det er en STOR beslutning å ta ja. Det skremmer meg litt. Jeg er kjempe klar for barn. Sambo har jo tidligere ikke vært klar og så da har jeg bare lengtet og lengtet. Men nå som han sier at han er klar, så blir jeg litt skremt. Han har jo sagt at han har lyst til å prøve nå med en gang og det tør ikke jeg helt. Den u-svingen han tok fra å ikke vært klar i det hele tatt og til å være klar med en gang, ble litt for mye for meg. Hehe... Jeg vet ikke hva jeg er redd for egentlig.. Tenker litt på økonomien, men den burde være god igjen innen barnet blir født. Det er jo ikke så mye man bør kjøpe akkurat de første månedene man er gravid heller, så det hadde jo gått. Hmmm........ Kanskje jeg skal senke skuldrene litt og hive p-ringen?
Får bestille meg en time hos legen først og fremst.. Kanskje jeg skal tørre å ringe legen på mandag. Får sikkert ikke time med en gang heller.
Det er rart det der..... Vi lengter og lengter, og det øyeblikket mannen sier at han er helt klar, så begynner vi å lure :) Kanskje vi bare må stole på at han endelig har funnet ut hva han vil :) Jeg har jo allerede sluttet på pillen, men det var fordi vi visste at han kom til å være borte 10-14 dager, og da er vi jo nesten sikret et 2009barn.Hvis du er sikker på hva du vil, så er det kanskje like greit å bestille time hos legen, så da er du jo allerede et stykke på vei til babydrømmen :)
Det kan jo være vi slår følge videre på babysidene her :)
Lykke til!
Han er hvertfall klar han! Han har fortalt at vi skal prøve til alle sine kamerater. De vet jo at han tidligere har vært den som ikke har vært klar, så det synes jo at det var på tide. Men nå er det jeg som sier "Ja, men det blir jo ikke heeelt ennå da." Rollene er byttet om :-)
Har ikke helt rukket å bestille time ennå, men skal få gjort det i løpet av uka. Tenker at jeg skal slutte på ringen etter neste mens. Det blir ca. en måned til, så da kan det jo hende at vi blir prøvere i slutten av mai! Skummelt.
Da har ting roet seg litt for oss tenker jeg. Holder på med en omfattende renovering av boligen og det er både dyrt, tidkrevende og stressende. Har ikke lyst til å være en utilregnelig hormonbombe mens vi holder på. :-)
Rekker dere å få prøvd denne måneden? Når blir eventuell IKM?
Spennende og skummelt det her. Nesten litt som å kjøre berg-og-dalbane. Skrekkblandet fryd. Hehe.
Ahh.. Ser jo nå at du har sluttet på pillen og din kjære kommer snart hjem. (Ser litt på tv og leser på BIM samtidig. Blir litt distrahert i blant.) Dere er jo i 1.pp. dere da? Da kommer du vel til å flytte over til "bli gravid" formumet. Kanskje "ses" vi der om kort tid.
Ikke noe problem :)
Nå kommer min kjære hjem i morgen kveld, så da "flytter" jeg over. Hmmm....det er fremdeles rart, men jeg gleder meg noe helt villt!