GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

90+

Dette er forum for deg som veier mer enn 90 kilo. Her kan dere diskutere hva dere vil, så lenge "inngangsbiletten" er der, nemlig at du veier mer enn 90 kilo! Du som bare skal slanke deg noen kilo kan sjekke kosthold og helsedebatten, der finner du likesinnede.
Her kan dere "snakke" med hverandre og utveksle erfaringer og forhåpentligvis backe hverandre opp til ikke å tåle dritt fra de som vet best, om det er folk i helsevesenet eller andre steder. Vi har fått inn flere historier fra både sinte og fortvilede damer som vi vil legge ut under en egen avdeling på "minhistorie" Så fyr løs!

Vennlig hilsen jordmor Siri
Noen som skal føde på Levanger sykehus?
16:28 12.04.2008
Er det noen her som er fra levanger el omegn? kunne tenke meg og komme i kontakt med andre gravide, da jeg ikke kjenner noen gravide her:) bare og ta kontakt her eller legg igjen en hilsen i innboksen min;)
~Bella gravid~
Sv: Noen som skal føde på Levanger sykehus?
19:48 12.04.2008
Hei. Jeg har "født" mine 2 barn på levanger sykehus. (ble keisersnitt med dem begge), og skal vel egentlig føde der denne gangen også, men er litt i tvil enda, kanskje jeg velget trondheim istede, hvis det er en mulighet.. får se..

hvor langt er du på vei?
Martine med spire ♥
10:29 13.04.2008
Jeg er 27 uker på vei:) du da? hva er grunnen til at du kanskje velger tr.heim? dårlig opplevelse på levanger el?
~Bella gravid~
10:52 13.04.2008
jeg har dårlige erfaringer med Levanger sykehus ja. i aller høyeste grad. og hører mange skryter veldig av Trondheim, skal ta det opp med legen..så får vi se hva det blir til..

Jeg er bare 6 uker på vei enda jeg da.. termin i desember.
Martine med spire ♥
23:27 13.04.2008
hm.. på hvilken måte har du det da? litt greit å være forberedt:P
~Bella gravid~
09:49 14.04.2008
hei Bella - jeg skal føde på Levanger i november :)
Frøken Svingtrapp
11:39 14.04.2008
Hei frøken svingtrapp;)
hvor er du fra du da? skal føde i juli jeg:) både gruer og gleder meg;)
~Bella gravid~
11:31 16.04.2008
er fra levanger men skal ikke føde før i november :)
Frøken Svingtrapp
10:11 17.04.2008
ok.. så koseli da =) din første el?
~Bella gravid~
09:28 18.04.2008
min første ja :) gleder meg masse :)
Frøken Svingtrapp
11:31 18.04.2008
Det tror jeg på:) det gjør jeg også=) har 3 mnd igen jeg nå.. og de 3 mnd går treigt syns jeg..hehe..
~Bella gravid~
08:04 21.04.2008
Håper virkelig dere ikke får jordmor anne grete larsen! Verste jordmora jeg noen gang har vært borti, og jeg har hadd med mange jordmødre de siste elleve årene. Fikk heller ikke noen form for smertestillende!
Lykke til! :)
Anonym
11:10 21.04.2008
hm.. det hørtes jo lovende ut.. =/ for nå ble ikke fødselsangsten noe mindre =/
~Bella gravid~
09:02 22.04.2008
Jeg er fornøyd med de andre jordmødrene altså, men ikke hun Larsen. Hun var så usympatisk og jeg hadde ikke et ord jeg skulle sagt. Verst var det at jeg ikke fikk noen form for smertestillende. Og ungen min var stor. Fødselen jeg hadde Larsen var min fjerde og verste fødsel. Pga bekkenløsning så var det veldig viktig at jeg lå stabilt på siden for å ikke skade bekkenet mer under fødselen. Dette ble avklart med andre jordmødre og leger på forhånd. Men neida, hun Larsen rullet meg rundt på ryggen. Her var det hun som bestemte. Jeg sa også at hun ikke fikk ta vannet for da vet jeg at smertene blir enda voldsommere enn når det går naturlig. (Jeg har da litt erfaring med å føde). Jeg ble totalt overkjørt og satt igjen med følelsen at dette var ikke min fødsel, men hennes. Snakket i ettertid med ei som også hadde Larsen som jordmor. Hun hadde også veldig negative opplevelser med henne. Hun fødte derfor sitt neste barn på st olav.
Anonym
11:09 22.04.2008
ja, du har nå d om du har født 4 stk..hehe.. hm.. da håper jeg virkelig jeg ikke får henne nei:S i og med at dette er min første, så vet jeg jo ikke helt hva jeg går til liksom fra før.. så da er det litt greit å ha noen som forstår deg og vil høre på deg..=/ eller det er det nå vel i alle fødsler da men..
~Bella gravid~
10:09 23.04.2008
Jeg synes det er viktig at man varsler sykehuset når man har slike opplevelser. Slik kan man sette fokus på rutiner og hjelpe andre fødende fra lignende skrekkscenarioer.

Da jeg skulle inn på min første ultralyd, var jeg ikke varslet om at denne skulle være innvendig (fordi den var tidlig). På grunn av voldtekt sliter jeg litt med slike ting og trenger tid til å forberede meg.
Her møtte jeg en polakk (eller lignende) som knapt snakket norsk som ble sinna fordi jeg nektet innvendig ultralyd. Jeg visste ikke at det fantes en gang og ble veldig satt ut av denne usmakelige personen som viftet med en dildolignende sak og viste meg med kroppsspråk og ekle bevegelser hvordan han skulle bruke den.

Han var kjempesinna og avkrevde meg en forklaring. Så da måtte jeg fortelle om voldtekten og han godtok det. Likevel ristet han på hodet og sa at det var umulig å ta utvendig ultralyd med en slik fleskete mage som min. Jeg ble så sinna at jeg forlot hele ultralyden mens jeg ga klar beskjed om at han var usmakelig. Jeg varslet sykehuset og ga beskjed om at jeg aldri ville ha ham igjen. Det har de ordnet for meg. Det virket også som at flere har kommentert det samme, for de var slett ikke overrasket i skranken der.
Anonym
14:24 23.04.2008
Var dette på levanger sykehus? Jeg har også vært til en lege der som jeg nekter å gå til flere ganger.
Anonym
16:44 23.04.2008
Han der tror jeg at jeg også har hadd!! men da hadde han en sykepleier med seg inn som hjalp meg å forstå hva han sa, og hun virket veldig grei og forståelsesfull.. men herregud da! kan vel ikke si sånnt vel?? "umulig og ta utvendig pga fleskete mage" ?? han der skulle virkelig ikke vært på sykehuset da!! håper ikke jeg får han flere ganger.. likte han virkelig ikke jeg heller.. selv om han ikke sa noe spes til meg da..
~Bella gravid~
08:34 24.04.2008
Ja dette var på Levanger ja. Han klaget ikke bare på magen min, men klep meg i mageskinnet samtidig for å vise hvor han mente problemet lå. Var rett før samboeren min tok nakketak på ham. Husker ikke hva han het, men han hadde et polsk-klingende navn og var i begynnelsen av femtiårene.
Anonym
08:54 24.04.2008
God morgen! vil bare si at jeg har født tre barn på Sykehuset Levanger og har ingen betenkeligheter med å skule føde der igjen til høsten. Har fått god oppfølging under svangerskap og fødsler så langt i allefall. Det er synd at så mange har negative erfaringer fra svangerskap og fødsler, det er noe som ikke kan gjøres om igjen. Dette med hvordan dette oppleves er utrolig viktig både når det skjer og ettertiden. Dessverre er det slik at negative opplevelser setter dypere spor enn positive. Jeg tror det er viktig å gi sykehuset tilbakemeldinger om så negative opplevelser, dette har også med kvalitetssikring og skikkethet og gjøre. De som tramper så langt over streken og sjikanerer den gravide burde blitt fjernet fra sin stilling umiddelbart. Beklageligvis vil ikke dette gjøre om situasjonen til den som har opplevd dette, men kan bidra til at flere slipper å oppleve det..
Anonym
10:16 24.04.2008
Stemmer bra ja. Prøver å huske hva han heter men kommer ikke helt på det. 'Tror jeg husker det hvis jeg hører det. Han nektet å gi meg antibiotika når jeg hadde en infeksjon en gang. Smitten gikk over til babyen min i magen og døde. Tilgir han aldri for det nei.
Anonym
11:35 24.04.2008
husker heller ikke hva han jeg var til heter, men han var liten og lubben.. og hadde meget lite hår på hodet.. han var vel i 50-årene han jeg var til tror jeg.. det skulle du ha sagt til sykehuset! det er jo helt for jævlig! det hadde ikke jeg heller tilgitt nei!!
~Bella gravid~
14:32 6.05.2008
Da har det vært svikt i rutinene på sykehuset i Levanger. Jeg har hatt sykehuspraksis der gjennom min utdannelse, og der skal det ALLTID være med en kvinnelig pleier på undersøkelsene om et er en mannlig gynekolog eller lege som skal utføre undersøkelsen. Hvis dette ikke har skjedd har du særs stor grunn til å kontakte pasientvern nemda. De skal kunne gi deg informasjon om hvordan på sykehuset.
Anonym
11:04 3.05.2008
Har født på Levanger én gang. Vurderer St Olavs neste gang. Høylydt krangling om hvem som ble/ikke ble tilkalt av legene, imens lå jeg og hadde pressrier og hadde behov for hjelp. Gutten ble tatt med vakum, etter at de hadde kranglet seg ferdig. Overhørte nedsettende kommentarer om nybakte mødre på skiftestua, jordmødre/barnepleiere imellom, da de trodde ingen hørte dem. MEN; mange fine opplevelser også. Fikk god hjelp og tett kontakt med mange av dem også, så alle er vi heldigvis forskjellige!
Anonym
13:48 3.05.2008
hei:)

jeg vil bare få si at jeg fødte på Levanger i august i fjor, og jeg hadde en fin fødsel og svangerskap. men det som irriterer meg med ansatte på Levanger er at enkelte eier jo ikke sosiale antenner og heller ikke vet noe om pasientbehandling.. synd det skal være sånn at de kan si hva de mener og føler uten at de i det hele tatt tenker over hvor sårende det er for pasienten å høre det...
monairen
22:16 4.05.2008
Altså, "alle jeg kjenner" har fått sine barn på Levanger...Ingen har vært misfornøyde.. Tre stykker valgte St.Olavs andre gang (mer pga av beliggenhet enn noe annet) alle tre angret skikkelig..Og det var før alle nedskjæringene som har pågått... De følte det litt sånn "samlebånd" fødsler og det berømte "barselhotell" var det ingen av de som fikk prøve. Alle tre hadde ukompliserte 1.fødsler, ukompliserte svangerskap og "Lette" fødselr til ca termin...Men var ikke plass eller noe annet "småtteri" som gjorde at de ikke ble prioritert (de følte vel at de kanskje ble bortprioritert da de egentlig tilhørte levanger...) Hadde også enkeltperoner på barsel jeg ikke kom like godt ut av det med, men tror mer det var av personlig kjemi og min sinnstemmning (hormoner) da de var innom..... Blir litt lei meg når kun det negative kommer fram, men det er jo alltid lettere å snakke om negative opplevelser enn positive...

Tror foressten jeg har vært borti han polske legen det snakkes om. Kom til han da jeg var på UL for å sjekke morkaka. Litt "uryddig" i begynnelsen, og stressa da han egentlig var ferdig på jobb for 4 timer siden :o) Men tok seg god tig og jeg og sambo snakket om han etterpå at han var så flink til å forklare ting...Vi likte ham kjempegodt:o) Men ikke sikkert det var samme da, men ligner på beskrivelsene, bortset fra oppførsel...
Anonym
11:25 5.05.2008
Så bra at det er NOEN som har litt positive opplevelser med levanger da..hehe.. begynte og få litt noia her nå.. er jo stortsett bare negativt om føden her jo..hehe.. jeg tror også jeg har hadd han polske, og jeg også synes han var veeeldig grei.. skjønnte ikke alt han sa men han hadde en bra sykepleier med seg som forklarte ting jeg ikke forsto... =)
Anonym
12:42 6.05.2008
Er kjempefornøyd med sykehuset levanger, bortsett fra ANNE GRETE LARSEN!!! Sørg for å skifte jordmor hvis hun dukker opp! Vet flere som har negative opplevelser med henne.
Anonym
08:20 7.05.2008
Jeg var nylig på og hadde på forhånd bedt om å slippe han polske. Fikk en tysk dame som heter Julie og hun var kjempehyggelig Det ble en veldig positiv opplevelse for meg. Skal be om henne neste gang også :)

Møtte en fransk jordmor etterpå som ga meg kvass beskjed om at hun så aldeles ikke aktet å fortelle meg barnets kjønn ved neste ultralyd fordi det var hennes prinsipp - så da må jeg nok ta en telefon for å slippe henne. Hun virket ikke særlig sympatisk. Vil jo vite kjønn om det lar seg gjøre.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------