GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Far og mor svarer debatten

På oppfordring har vi nå laget denne debatten slik at damene holder seg unna pappa praten. Her kan damene/mødrene stille spørsmål om det meste til mennene/fedrene.
Vi har også testosteron vs østrogen debatten, men den er mer for friske debatt utvekslinger.Testosteron mot østrogen
hva mener dere om dette?
16:58 12.04.2008
Tenkte jeg bare ville høre hva dere mener om dette.
samboeren min er svensk og har 5 barn 3 voksne og 2 på 10 og 12 år i sverige. ifjord mars fikk vi en liten datter, jeg var veldig dårlig under graviditeten, og måtte på kontroll på sykehuset ukentlig de 2 siste mndene av graviditeten. samboeren min var ikke særlig omsorgsfull, og han "glemte" bla at vi skulle ut å feire graviditeten. han er veldig omsorgsfull overfor barna i sverige, og stiller 100% opp både for dem og eks. og er masse oppe i leiligheten dems når han har samvær. han dro opp til sverige i høstferien og sa til meg han bare skulle hente barna sine hjem til oss, mens planen hadde hele tiden vært at han skulle ha dem hos foreldrene sinei sverige hele ferien. når han er ute på byen får jeg aldri tak i han på tlf, og han går ut rett fra jobb uten å si ifra og kommer kanakkas hjem kl 3 når han lovet meg at han skulle komme hjem med middag, med en veeldig arrogant holdning. igår fikk jeg bare nok, han dro til beitostølen med jobben, mens jeg har vært syk og ikke er blitt helt frisk med 2 barn og jeg sa at jeg ikke likte at han dro da jeg ikke stoler på han. jeg skulle hente inn posten og der lå det en utkastelsesordre fra huseier med 50000 minus på husleiene (jeg betaler mat og klær osv.han skal stå for husleier) han klager over at han ar så dårlig m penger hver mnd når husleie er betalt. jeg ringte til han igår kveld han kom med at det var en missforståelse og at huseier hadde sagt at den skulle man se bort ifra, jeg gjorde det slutt med han og han slang på røret. jeg pratet med huseier idag, men han sa at vi blir kastet ut om 10 dager. så her sitter jeg samboer gidder ikke ta tlf eller ringe tilbake, og jeg føler at de siste årene av mitt liv har vært en vits....dette gjelder en 43 år gammel mann.....
Anonym
Sv: hva mener dere om dette?
22:01 12.04.2008
Det er jo synd at du finner det ut på en slik måte, men det viktigste er jo at har funnet ut av det og har fått nok. Det er ikke gøy å sitte igjen og føle at man har kastet bort så mye tid og krefter på en håpløs mann, desverre det er nok ikke så mye man kan gjøre med det i ettertid. - Annet enn å ta lærdom fra det.

Når du treffer neste fyr vil du kanskje være mer på vakt for slike tegn, og ikke finne deg i så mye over så lang tid. Du er langt fra første jente/kvinne som har gjort dette, desverre.

Jeg foreslår at du finner en ny plass hvor du og dine barn kan bo, og bruk så lite krefter på samboer som mulig. (Jeg går sterkt ut i fra at det er en eks-samboer nå). Hvis du har familie eller venner som kan hjelpe deg midlertidig til du finner en egen leilighet vil det sikkert hjelpe. Du bør i alle fall ikke sette din litt til barnefaren. Videre bør du raskest mulig kreve han for barnebidrag, jeg ville nok ikke stolt mye på en muntlig avtale. Sannsynligvis vil det ende opp med at arbeidsgiver må trekke han direkte fra lønnen hvis hans økonomiske meritter skulle være en pekepinn for hvordan han vil oppføre seg i framtiden.

lykke til :)
Nova77
12:05 13.04.2008
Kvitt deg med fyren fortere enn svint og snakk med NAV vedr dine rettigheter rundt barnebidrag etc. Ville ikke stolt på mannen lengre enn jeg kunne kaste han.....
MummyAgain
17:52 13.04.2008
Fy flate for en drittsekk av en mann! Stakkars unger også som har en sånn pappa :(

Godt du fant ut nå hvordan han egentlig er så du kan starte på nytt med barna dine. Dette klarer du fint, lykke til :)
Anonym
18:15 13.04.2008
Jeg HÅPER leiligheten også står i leie på HANS navn, hvis ikke er du nok pent nødt til å dele husleie gjelden på 50 000kr....

Selvom det er tøft og jævlig ville jeg nok funnet meg et nytt sted å bo ja, og det temmelig raskt....
Anonym
22:52 12.06.2008
Hei!
Denne mannen er helt ansvarsløs! Håper at du ikke lar barna dine vokser opp med han, hvis han noen gang trygler om å få komme tilbake. Han har ikke tenkt på barna og deg. Det skal mye til før en slik mann endrer seg.

Håper at du har familie eller noen du kan støtte deg til.
Hvordan har det gått med deg og barna og et sted å bo?
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------