GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Mistet baby, gravid på ny

Her kan du som mistet en baby under forrige svangerskap dele dine gleder over å være gravid igjen. Mange har også bekymringer, noe som er helt normalt, men som det kan være godt å dele med andre som også har vært i samme situasjon. Heldigvis går det som regel helt fint når man prøver igjen!

Vennlig hilsen jordmor Siri
Skal jeg få mens eller er jeg gravid?
21:53 12.04.2008
Hei

Jeg hadde SA ca 7 mars og var litt over 7 uker på vei. Da jeg var til GU i forbindelse med SA, så gyn noe væske som lå over livmora. Dette mente hun at vi burde ta en kontroll på om noen uker.

Så, 1 mnd, senere (7 april) var jeg til GU. Væsken var borte, og det var jo fint...:) Jeg spurte gyn om han kunne se når jeg skulle ha mens. Han sa at- jo den er rett rundt hjørnet. Dette var på mandag, nå er det lørdags kveld.

Kvelden før GU sa jeg til sambo at jeg følte meg gravid. Da gyn sa det han sa, ble jeg jo litt lei meg. Gikk ned i kjelleren en stund, men kom raskt opp igjen. Det var jo positivt at syklusen min ikke var helt på tur! Hadde fortsatt sure oppstøt og var rar i magen, men tenkte ikke mer på det. Snakket etterhvert med noen her inne som hadde opplevdt å gå til gyn, få den samme beskjeden som meg, men allikevel være gravide. Slimhinnen i livmora ser visst lik ut ved grav og før mens.

Noen av dere som har opplevd noe lignende?

Skal ta en test i morgen tidlig, men gruer vettet av meg. Kommer til å bli så lei meg, for jeg føler meg så gravid. Det er skummelt hvis jeg kan innbille meg alt dette. Skrekk og gru!:)
Orkidè31
Sv: Skal jeg få mens eller er jeg gravid?
10:47 13.04.2008
Hei! jeg har ikke opplevd det samme som deg når det gjelder GU. Men jeg hadde også sa ca 7 mars og har ikke fått mensen enda. tok en test i dag og den var positiv! Men så har jeg hørt at graviditeshormonene kan sitte i kroppen opptil 9 uker etter sa og derfor gi et falskt positiv resultat på testen. Så det tryggeste er vel å gå til lege å få sjekket. jeg har aldri hørt om noen som har blitt gravid igjen etter sa uten å ha fått mensen først, Det er bare å håpe!
SAhåpefull
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------