Far og mor svarer debatten
På oppfordring har vi nå laget denne debatten slik at damene holder seg unna pappa praten. Her kan damene/mødrene stille spørsmål om det meste til mennene/fedrene.
Vi har også testosteron vs østrogen debatten, men den er mer for friske debatt utvekslinger.Testosteron mot østrogen
Vi har også testosteron vs østrogen debatten, men den er mer for friske debatt utvekslinger.Testosteron mot østrogen
Joa, pappa...det vil du ikke sant? |
10:03 17.04.2008 |
|---|---|
Lurer på om det er flere menn der ute som tenker det samme som min kjære mann gjør; Setting: Fire barn , 8,5,3 og 9 mnd. Alle er friske! To av dem skal være i skolen til høsten. Mamma(jeg) er hjemme med de minste og til stede når skolebarn kommer hjem og er mer eller mindre tradisjonshusmor;-) Pappa har full fast jobb med godt over 30000,- i årslønn. Bil har vi til sju. Huset har seks soverom! Vi bor på landet! Alle svangerskap har vært problemfrie! Hva er da mer naturlig enn å få alle de barna jeg har lyst til å ha?? Utfordringen er at han sier én ting, gjør noe annet... Når det gjelder prevensjon er vi på det naturlige viset , dvs uten hormoner eller anna tukling. Lady Comp og gummi. Funker bra pluss at jeg har god oversikt over kroppen mi og sykelen (dagene for eggløsning er svært tydelige FOR OSS BEGGE!! :-) ) Han sier han er kommet til en grense og at han vil komme videre i livet, ikke være bleieskiftarbeider for evig.. Det er akkurat nå vi er det, og også nå jeg er i rett alder for å få de barna vi kan få. Alt har en overgang, og jeg mener jeg er i min fulle rett til å bestemme over kroppen min og dermed også sette mål for antall barn. Svar meg, o fedre der ute! Jeg har rett ikke sant????? |
|
| scratch? | |
Sv: Joa, pappa...det vil du ikke sant? |
10:09 17.04.2008 |
|---|---|
Hehe, skjønner hva du mener, men forstår mannen din også. Selv om ting ligger til rette økonomisk og praktisk er det ikke alle som er laget for å ha mange barn. Kan skjønne at han kunne tenke seg nen "barnefrie" år før pensjonsalderen starter ;-) Mamma har ofte snakket om foreldrenes frikvarter, tiden fra sistemann flytter ut til førstemann får barn (hun fikk riktignok ikke noe frikvarter, lillebror blir nok hjemme hos henne noen år til), og hvis dere fortsetter i samme tempo blir det nok dårlig med det. Nå er ikke jeg noen far, men svarte allikevel jeg :-) |
|
| Helene:-) | |
10:18 17.04.2008 |
|---|---|
takk for den, men jeg vil høre hva det andre kjønn svarer !!! Ikke flere damesvar!! |
|
| scratch? | |
10:19 17.04.2008 |
|---|---|
...og dessuten sa jeg vel ikke hvor gamle vi er ,gjorde jeg vel??? ;-) |
|
| scratch? | |
17:43 17.04.2008 |
|---|---|
du er 36.. |
|
| Anonym | |
13:32 18.04.2008 |
|---|---|
Du må f**n meg være den største egodama jeg har hørt om. At DU skal bestemme over kroppen din, er sikkert vel og bra, men skal du bestemme over hans? Bare fordi barnet tilfeldigvis vokser i din kropp, betyr ikke det at du har rett til å avgjøre hvordan livet hans skal være. Så NEI, du har ikke rett. Dere er to, og begge må bli hørt. Glad ikke dama mi er sånn. |
|
| Anonym | |
21:09 18.04.2008 |
|---|---|
Er enig om at dette er noe begge må føle er riktig og at begge ønsker, men det jeg ikke skjønner er hvorfor du anonym 13:32 må være så utrolig aggressive i sitt svar.. Føler du deg ikke forstått uten å være aggressiv ? Uansett det går det an å være uenig uten å halshogge hverandre.. |
|
| Anonym | |
06:14 24.04.2008 |
|---|---|
Alt for mange kvinner innbiller seg de har RETT på å få de barna de vil ha, med den mannen de vil ha og ha alt de vi ha. Mannen skal bare sitte ned og være enig, fordi det er jo ikke han som må bære barnet, føde barnet og amme barnet...alt slitet ligger på henne så hvorfor i alle dager skulle ikke han orke når hun orker? Så vi har ikke lov å mene noe vi da? Ikke lov å si nei? Det er ikke greit at vi føler oss ferdig med hele prosessen...bare fordi mor kunne orket en, kanskje to, ganger til? Kvinner forventer 'Vi er to om det' mentalitet på alle bestemmelser som far kan ta, som rammer dem...men er helt i sin rett til å bestemme alene når de vil noe selv. Men man må faktisk være enige om å få barn, ellers vil det bare ødelegge forholdet deres. Dere har jo fire? Er det virkelig sånn at du har behov for flere barn eller bare savner du å ha baby? Bruk heller tiden på de barna dere har..og bruk mer tid på å pleie forholdet til din mann. Så skal du se du ikke trenger noen flere babyer for å føle deg bra, |
|
| Anonym | |
14:08 24.04.2008 |
|---|---|
Heh, joda, selvsagt har DU rett.. Er din kropp og vis du vil ha en baby så sett igang.. Da blir nok far glad. Og det barnet blir nok kjempeøsket. Noen som sa ego her? Jeg er mann, (som du ville ha svar fra). Og jeg må være helt ærlig, og si at den tankegangen der er ego.. Dere har 4 barn. I forskjellige stadiger. (utenom spedbarn) Dere har allerde en god del barn, som kommer til og trenge ting og tang.. 30000k i mnd er ikke mye.. Det skal dekke så altfor mye.. Og er jo noe med og nyte de barna man har, istede for og produserer flere. Og det er heller ikke din rett og bestemme hvor mange barn dere ska ha SAMMEN!! Det er noe som skal bestemmes i felleskap. Selv om det er din kropp.. Ja, jeg signerer med Anonym, da jeg låner min samboers nick.. Hun ville jeg skulle svare på denne.. :) Mvh Mann. |
|
| Anonym | |
13:10 25.04.2008 |
|---|---|
jeg tillatermeg å svare selv om jeg er kvinne. jeg er faktisk ikke ening med deg men jeg forstår deg godt. jeg er tobarnsmor. og har altid ønsket meg stor familie grunnen er vel at jeg er fra stor familie selv. men jeg har en mann som aldri har ønsket seg mer enn to barn. likevel vi er to mennesker i våres forhold hvor et mål skal være at vi begge er lykkelige. så hvordan får vi det til på barnefronten når vi ønsker så forskjellig, den ene taper jo ønsket sitt. vel det handler jo om å ikke kunn realisere sine egne drømmer og ønsker. og jeg vil ikke tvinge min mann til skulle være far til fler. men jeg ønsker og håper at han på et tidspunkt skulle ønske seg flere barn. med andre ord jeg har ikke gitt opp drømmen om flere barn med ham men har bestemt meg for at jeg ikke vil tvinge han til å gi meg flere barn. fordi jeg har en formening og erfaring som sier megat dette ikke vil være godt for vårt forhold og barna våre og ikke minst det barnet som vil bli født inn i en situasjon som det. altså jeg gir meg jeg finner andre ting viktigere enn mitt ønske i denne situasjonen. jeg vil kunne tilby min mann og mine barn et godt og stabilt følelsesmessig forhold og oppvekst. jeg forstår din lengsel men dette er virkelig noe dere må snakke ut om. ønsker han virkelig ikke flere barn er det like vondt for ham å bli påtunget flere som det er vondt for deg å ikke få flere. og taperne i en slik situasjon blir ofte barna. fordi dere da ikke har det så godt sammen som dere kunne. så må du tenke litt på det du har du har 4 flotte friske barn. du er enormt heldig. nyt dem. og se de vokse opp. du bestemmer ikke bare over din kropp ved å velge å få flere barn. du bestemmer over livet til din mann og din familie. og det har du faktisk ikke rett til å trumfe over på den måten. |
|
| Belmina | |
16:11 25.04.2008 |
|---|---|
Såklart kan man ha lyst til å ha flere barn, men du bestemmer ikke over din mann og hans meninger. Dere har fire barn - nyt dem istedet for å fokusere på det å lage nye dersom han ytrer at han ikke ønsker mer. Har du kanskje tenkt over at det at du maser over dette, kanskje ikke hjelper? Gi det tid. Menn har desverre en tendens til å bli skremte ved mye gnåling! - far på tredve |
|
| Anonym | |
15:06 9.06.2008 |
|---|---|
HAHAHAHAHAAH! Gjett hvem som fikk rett her??????? JEG!!!!! Min mann er nemlig i stand til å skifte mening, og ikke være så grinete og ego som noen av dere mannfolk(?) her inne har svart som!' Gudbevare meg vel! Snakker dere ikke med konene deres om kroppen deres og lar dem bestemme? Følger dere ALDRI deres egen intuisjon om når det føles rett med mer av noe her i livet? For eksempel; Nå må vi ha ny bil dere! Nå må vi ha garasje dere! Nå må jeg ha en annen jobb dere! Nå må jeg ditt og datt.... Alle andre ting er det økonomien som bestemmer, eller handelsstanden om du vil.Men kroppen og livet er en helt annen sak! Barn kommer som oftest her i verden som et resultat av KJÆRLIGHET!!!!!!!!!!!!!!! Og det har vi!!! Så!!!! Takk for utrolig mange DUMME svar da!!! BÆDDI!!!! |
|
| scratch? | |
16:16 9.06.2008 |
|---|---|
Stakkars kuede faen... Det at han skfiter mening, gjør ikke deg mindre ego... |
|
| Anonym | |
20:56 9.06.2008 |
|---|---|
Ego? Det finnes ingenting egoistisk i å sette barn til verden! Det egosistiske er å velge å IKKE gjøre det, av eget hensyn! Lurer på hvem som blir enig hos dere jeg, du eller kona di???? |
|
| scratch? | |
21:31 22.06.2008 |
|---|---|
lurer på hvem som blir enig? man blir enig SAMMEN! ikke hver for seg. da kalles det å ha ei mening hver for seg. finner man en løsning sammen er man enig! nok en gang; jeg skriver ikke for å kritisere, men tror ikke det er noe innlegg innpå her som har åpnet øynene mine mer for hvor viktig det er å respektere begges mening i et forhold og faktisk møtes på halvveien og bli enig! så tusen takk for det:) |
|
| marioo | |
14:40 11.06.2008 |
|---|---|
Shit, du høres jo helt syk ut? Svarene er ikke dumme bare fordi de ikke er svarene du ønsker å høre. Du ønsket andres synspunkter og fikk de... |
|
| Anonym | |
14:07 12.06.2008 |
|---|---|
Ikke rart han egentlig ikke ville, du virker jo helt manisk i inneget ditt scratch?. Dessuten virker du utrolig lite reflektert som karakteriserer svarene du har fått her som dumme, bare fordi de var motsatte av det du ville. Vi som har svart har svart på grunnlegg av informasjonen du gav oss og vi har ingen forutsetning til å bygge det på noe annet enn det. Hvorfor din mann nå går med på ett barn til kan blir vi jo da bare å spekulere på, men jeg må jo si at jeg tenker mitt. Jeg er enig i at økonomien ikke skal bestemme om man skal BEHOLDE et barn, men såklart har det noe å si når ma planlegger et. Å si noe annet er jo naivt?! Men lykke til, for all del. |
|
| Anonym | |
21:26 22.06.2008 |
|---|---|
mener du virkelig det du sier? altså at du bestemmer hvor mange barn dere skal ha fordi det er du som bestemmer over kroppen din? da lurer jeg på; er det du som er på alle legebesøk, fotballtreninger, dansetimer, foreldremøter, korpsøverlser, håndballtreninger+++?? jeg bare lurer! jeg skal ikke halshugge deg eller kommentere ditt tilfelle, men i mitt tilfelle blir det så mange barn som VI har lyst på og ikke bare jeg! nå skal det også sies at jeg har lyst på 5 og min samboer bare 2-3. så jeg er nøtt til å "senke krava". jeg vil heller ha et liv som tillater litt tid til å være kjærester også. du ville ikke ha svar fra damer, men dette er fra både meg og min samboer. vi venter førstemann i oktober også får vi se hvor mange det blir etter det:) |
|
| marioo | |
18:24 20.07.2008 |
|---|---|
Du ber om synspunkter og "tilter" fordi det ikke ble sånn du ville.... Om kjærligheten er der så hør på mannen din da.. |
|
| smilan | |
22:53 9.06.2008 |
|---|---|
Herregud!! Koffor spør du folk om deres mening om du ikke tåler å høre det????? virker rett å slett ustabillt å hisse seg opp bare når du får svar du ikke liker.... |
|
| Anonym | |
23:34 9.06.2008 |
|---|---|
Du høres ikke riktig klok ut, kan du ikke respektere mannen din når han sier at nok er nok??? Det er ikke bare å få unger, de skal opp og frem også!!!!! Og det er bedre å ha tid til de ungene man har enn å bare fortsette å produsere til du ikke KAN få flere; SUPEREGOIST, er du, herregud, jeg er glad du ikke er kjerringa mi (eller mora mi)!! Nå er jeg blitt for stor, nå vil mamma ha ny baby, fytte rakker'n!!!! |
|
| Anonym | |
09:25 10.06.2008 |
|---|---|
Tenker du noen gang på at barna skal følges opp på forskjellige aktiviteter, skole, barnehage, og alt koster. Tenk deg da til vinteren da alle må ha nye dresser, vintersko, lue og votter... 30 000 i mnd er ikke mye da skal jeg si deg. Og så skal det bli ny bil i tillegg. Kanskje du må ta lappen på minibuss.... og hva koster det da??? Min kone og jeg jobber fulle jobber begge to og har 45 000 i mnd til sammen! ikke mye til overs etter at regninger er betalt... vi har 2 barn sammen. Min kone vil gjerne ha en til, men jeg har ikke lyst. Dette RESPEKTERER hun!!!!!!!! Så jeg må si at du er ganske ego her ja! |
|
| Anonym | |
12:07 10.06.2008 |
|---|---|
Kunne det falle noen inn her at dette kanskje kunne være en fiktiv situasjon? eller en ren ønskesituasjon ? Eller at det ikke er seg sjøl hun snakker om?' For å si det som jeg tenker etter å ha fått alle disse svarene, ---- hvem kjenner de egentlige forholdene her? Kan hende var hun faktisk ute etter å provosere noen og enhver? Det kan faktisk være interessant å finne ut hva folk mener om saker og ting før en iverksetter dem? Diskuterer dem eller til og med drømmer om dem?? Dere virker en smule dømmende og kritiske noen av dere også...... Det går fint an å ikke la seg provosere av et innlegg også! Eller å la være å bruke så masse negativ energi på å bli sint eller opphissa over noe en ikke har noe med......... Jaja, dere om det! Ha noen fine gjennomtenkte dager da, dere som synes hun er egoistisk. Når var dere sjøl egoistiske kanskje? Går an å tenke på at det finnes flere i verden enn akkurat DEG av og til vel??? |
|
| Anonym | |
14:42 11.06.2008 |
|---|---|
Scratch?= syk |
|
| Anonym | |
01:52 16.06.2008 |
|---|---|
Ja - syns også den verpesyke hønsa er " skrudd " .Utrolig egoistisk å tvinge igjennom enda et barn ...om far ikke vil etter å ha 4 å forsørge på ei lita lønn fra før ..... En gang bør det bli stopp - og han har rett til å bremse eller si nei til enda et barn !!! Han er tydeligvis den eneste ansvarsfulle her ... Hva om du plutselig blir alene med 4 - 5 barn ..? Greier du ta deg av dem alene da ?, har du råd til å finne stort nok husrom for alle alene da ? Og gi dem en bra barndom og allt de trenger ...? Blir nok tøfft å være " alenemor ".....spesielt med mange barn ...En vet aldri ...men sykdom / død kan skje - en bør derfor ikke ha flere barn ....en en greier å ta hånd om hvis en skulle bli alene med omsorgen for de .. Vedder på hun dama her har liten eller INGEN utdannelse og har aldri vært i jobb selv .....men lever av å være " fødemaskin " ....er som oftest slike damer som orker få mer enn 2 barn .... |
|
| Anonym | |
22:11 16.06.2008 |
|---|---|
Hallo der, svardeltagere! Selvfølgelig har også vi tenkt gjennom alle de samme tankene alle dere som har svart her har, snakket om dem og funnet vår enighet, hva den nå er blir vår hemmelighet. Er det ikke meningen å skulle kunne lufte sine spørsmål i dette forum på en voksen og høflig måte? Jeg la frem et scenario, spurte hva andre menn syntes om saken, fikk svar og blir mildt sagt sjokkert over hvilke svar enkelte kan få seg til å formulere! Ikke bare på bakgrunn av svært lite personlig informasjon, også svært dømmende og til og med sjargong som karakteriserer individer som kunne tenke seg å mobbe medmennesker, eventuelt sjikanere andre på grunn av ulikt synspunkt! Greitt nok at folk er uenige, men jeg er utdanna lærer, har jobba i mange år, og har faktisk valgt å være hjemme med barna i motsetning til hva dagens samfunn legger opp til. I dag skal mor være strikkball mellom kjøkkenbenk, barnepass og full jobb. Dette er ikke min vei å gå da jeg setter barnas ve og vel i fremste rekke! De har godt av å bli sosialiserte, lære seg omtanke og respekt i sin egne familie. Rspekt for andre viser det seg dessverre her at ikke alle i dagens samfunn innehar! Det har dere selv bevist gjennom å på det frekkeste kalle og slenge dritt etter en dere ikke ha noe grunnlag for å kjenne personlig. Dette er kjedelig å lese, fordi dette skulle være en innledning til en voksendebattert tema. Dengang ei.... Bedre lykke i et annet forum der folk er høfigere mot hverandre. Det er i grunn dere som burde skjerpe dere! ' Penger er ei det viktigste i livet! Lykkelig blir du ikke om du så vasser i dem! Det er heller ikke snakk om å "orke "å føde barn. Barn er skapt av to mennesker i kjærlighet til hverandre! Jeg skjønner ikke hvordan en kan få seg til å vedde om noe sånt, om enn bare "på skjermen" her....i full offentlig tilgjengelighet henge ut noen som har en annen oppfatning av et tema! Vi er ulike, derfor er meningen med livet ulik hos enkeltindividet! Kanskje er du mer opptatt av det materielle, enn det underet et hvert barn og menneske er ? |
|
| scratch? | |
14:12 17.06.2008 |
|---|---|
Så flott..Men det var jo du, HI som hadde det barnsligste innlegget her. Du bruker capslock, en masse utropsegn, sier at de som svarer er dumme og avslutter med å skrive BÆDDI? "Dette er kjedelig å lese, fordi dette skulle være en innledning til en voksendebattert tema. Dengang ei.... Bedre lykke i et annet forum der folk er høfigere mot hverandre. Det er i grunn dere som burde skjerpe dere!" Ta til deg dine egne ord du... |
|
| Anonym | |
23:16 17.06.2008 |
|---|---|
hihi :) ja det er bra han har GODT OVER 30.000 i årslønn hihi |
|
| Mokikk 4+6 | |
14:16 2.07.2008 |
|---|---|
Hallo der scratch? Jeg må si det forundrer meg at du er overrasket over svarene du har fått. Når man legger inn et innlegg i et hvilket som helst debatt forum og ber om svar er det klart man får det, og takk og pris for at de er forskjellige! Hadde alle gått rundt og ment det samme som deg hadde du vel ikke hatt grunn til å spørre likevel, eller? Jeg må si meg enig i som det hevdes over, ditt "BÆDI" innlegg var vel et av de barnsligste i hele debatten. At du har valgt å være hjemme med dine barn er ditt valg, og jeg regner med du har gjort det fordi det i din situasjon og med ditt livssyn passer deg best. Dette respekterer jeg fullt ut, det spiller ingen rolle hvorvidt jeg syntes du har økonomi til det eller ikke, det er ikke mitt liv, det er ditt. Men jeg reagerer på at du sier at du har valgt å være hjemme fordi det er "å sette barnas ve og vel i første rekke". Betyr det at vi andre som har gjort andre valg ikke gjør det? Dette, i tillegg til at du mener at du har enerett på å bestemme om dere skal ha flere barn eller ikke syntes jeg er å gå litt langt. Jeg er enig i at penger ikke er alt her i verden, men jeg er nå en gang av den typen som syntes de er med på å bidra til litt færre bekymringer. Hvis jeg ved å jobbe, kan lette litt på disse bekymringene mener jeg det er å bidra til mine barns ve og vel. Jeg blir nok en litt kjekkere mor å ha med å gjøre om jeg slipper å konstant bekymre meg for økonomien. For meg er dette av betydning. Men som jeg har sagt; jeg er veldig glad for at vi er forskjellige, tenk for et kjedelig sted verden hadde blitt om vi alle var like?! Og, en ting til, om du ikke vil at forlk skal svare på bakgrunn av egne konklusjoner om deg bør du enten legge til mer informasjon eller la være å skrive et innlegg i det hele tatt.... |
|
| Med tredjemann på vei... | |
20:12 19.06.2008 |
|---|---|
Nei, Scratch, du tar feil. Og du skyter deg selv i foten. Et voksentema? Se på dine egne, svar. "Bæddi" er vel ikke et ord som vitner om voksenhet og respekt. Min kone og jeg har to barn, og vi er begge i full jobb. Men selvfølgelig er det barnas ve og vel som er det viktigste i alt vi gjør. Ikke sett deg selv på høyden fordi du har valgt å være hjemme med dine små. Du kan starte med respekt for mannen din og ha en voksen diskusjon med ham. Så kan du kanskje vise litt respekt for andre, før du krever at andre skal respektere deg og dine valg. |
|
| Anonym | |
12:23 20.06.2008 |
|---|---|
Herregud, først spør du om hva andre mannfolk mener om problemstillingen din og når de så gir deg svar blir du pottesur. Hva er vitsen i å spør om noe når du faen ikke tåler å høre hva folk har å si, liten vits da. Deres liv, gjør som dere vil, men EGOIST er du uten tvil. |
|
| Anonym | |
21:24 9.07.2008 |
|---|---|
Bra at vi alle er ulike,---det må være mitt innlegg i denne debatten, om en kan kalle det en debatt...... Smaken er som vi alle vet fordelt, og det er heldigvis vettet også!;-) Håper alle som svarer her ikke er like råe mot hverandre som det de "høres " ut som her, da får vi jammen en utrivelig verden! La folk være seg sjøl og fei for deres egne dører først! |
|
| Anonym | |
08:37 15.07.2008 |
|---|---|
Hehe,ser du skriver at du er lærer... Burde vel kanskje ha skjønt det,lærere er jo i det aller fleste tillfeller noe spesielle på privaten,må vel være flere enn oss som har merket dette? De har gjerne veldig egne meninger,for å si det slik ;) Å det er jo helt greit det da,ser du er blitt kalt mye rart her oppe,men innleggene dine er jo veldig forkjellige... De 2 første ser ut til at de er skrevet en følelsesrus,men det siste er bare en spydig måte å svare folk på,med en typisk lærerholdinng, Jaja,bra for deg at "du fikk rett" til flere barn,håper du skjønner at du har rett til å klare deg alene den dagen mannen din pluselig skjønner at han er dørmatte og bestemmer seg for å gå. (min mannlige samboers ord...) Hilsen et par som blir enige om ting,iallefall de store tingene ;) |
|
| Anonym | |
14:49 16.07.2008 |
|---|---|
Det her høres jo også litt ut som om (scratch) ikke skjønner at du har flere talenter enn å være mamma. Kanskje er det litt skummelt å plutselig være ferdig med småbarn? Du skal ut i jobb igjen, og ungne vokser opp. Det betyr jo samtidig at du blir eldre? Men det er viktig å leve livet utover det å gjemme seg bak småbarn. Du kan nok finne glede i masse mere enn det å være mamma og hjemme med dem. Og nå er jo alt så bra i familien din! Fryd deg over det! |
|
| Anonym | |
13:17 18.07.2008 |
|---|---|
Om jeg vikrelig hadde ønsket å gå mer hjemme med flere barn, som det tydeligvis virker som du vil, så hadde jeg valgt en annen løsning. Hvorfor ikke bli fostermor? Da får dere også økonomisk støtte og hjelp, samtidig som du får brukt deg som mor på mange barn som trenger det. Jeg vil også si at det er litt bekymrende at du ønsker å sette flere barn til verden uten at far egentlig er enig. Som en mor som ønsker seg flere så tolker du mannens svar som du selv vil. Og om han sier OK DA, vi får vel få en til, så er ikke det det samme som at virkelig har lyst på flere barn. |
|
| Anonym | |
00:24 19.07.2008 |
|---|---|
gud hjelpe... stakkars mann! han har tydeligvis ingenting og si her han. om man skal velge og få barn, så må det være en avgjørelse som man tar sammen. ikke noe unntak fordi du er den som bærer det frem osv. hva om du ikke ville ha hatt flere barn, men han ville. ville du alikevel gått med på han sitt ønske bare fordi han ønsket det? greit, vi menn har kanskje ikke så mye å si når det kommer til den saken om dere jenter skal beholde barnet eller ikke, men vi må få bestemme om vi vil lage det eller ikke. Min kommende kone skal ha baby i oktober, men hun var også den første til å spørre om dette var noe jeg virkelig ville nå. Du skriver at man er egoistisk om man velger og ikke sette ett barn til verden. Må si at den der går litt begge veier... ja man er egoistisk om man gang på gang legger seg inn for å ta abort for å slippe og ta ansvar for noe man selv har gjort. Men vil også si at man er egoistisk ved å velge å få barn etter bare eget ønske. dette må man være 2 om, og økonomien har MYE og si. du vil vel ikke at barna skal vokse opp der man må vri og vende på hver krone for å få alt til å gå opp. jeg sier ikke at man nødvendigvis mangler noe, men det må være utrolig slitsomt og vokse opp i ett hjem hvor ting er anspent pga penger. du sier at dere har god nok økonomi, men man vet aldri om dette snur. Om man ønsker dette her begge to, så selvfølgelig-go for it. ingenting er bedre enn ett ønsket barn, men for guds skyld la dere være to om det. |
|
| Anonym | |
22:22 20.07.2008 |
|---|---|
skjønner tankegangen, men av og til må en gi tapt. du har fått viljen din nå men det trenger ikke å være en fordel. eg ønsket meg sjøl mange barn men min mann sa stopp etter to. han hadde tre fra før og var ferdig med bleieskift da vi møttes. men siden eg va barnløs så ble det til at vi fikk en ilag. det andre barnet "maste eg med til", og det gjorde svangerskapet vanskelig.han tok ingen hensyn til meg i denne tiden. det var tøft. så ble barnet født og det viste seg å være utviklingshemmed. eg følte eg ble frarøvet noe og en ny debatt startet. men eg innså at eg kunne ikke få flere no. etter at bestemmelsen var tatt endret ting seg fort. en mur eg ikke visste var der forsvant mellom meg og mannen min. vi har det no bedre en noen gang ilag og vi har tid til å ta oss av våre skjønne små som begge er unike mennesker. føler vi er en familie full av kjærlighet. |
|
| Anonym | |
23:51 24.07.2008 |
|---|---|
Må bare si at jeg sitter her helt sjokka jeg... For det første: Hvorfor i helvette spør du om råd, når du egentlig bare vil ha en bekreftelse på at din egen vei, er den eneste å gå?? Hvordan i pokker kan du latterliggjøre særiøse innlegg fra andre fedre, du faktisk har spurt om råd? og det viktigste av alt: HVORDAN I HELVETTE KAN DU GJØRE DETTE MOT MANNEN DIN?? Han må jo ha hatt det helt forferdelig. Lei seg, sint, stresset, samvittighetskvaler, utilpass, misfornøyd... ja, jeg kunne fortsatt. Du er et av de mest egoistiske kvinnefolkene jeg noensinne har hørt om. Dette er jo helt sykt. Hvis mannen ikke vil ha flere barn, er det da ikke din rett å fortelle ham at han tar feil. Halooooo. Er det du eller han som lever i hans kropp, med hans tanker og hans bekymringer. Og hvordan i helvette får dere en inntekt på 300.000/året til å dekke alt dette? Ser for meg at barna dine må lide for hver nye som kommer til. Fordi dere rett og slett ikke har de økonomiske midlene som skal til for å la de få utfolde seg som andre barn.. Nei, må bare si at jeg er helt sjokka. Skal si du virkelig har tapt i din "seier" Hva gjør du om han ikke orker mer, og vil ut? Klarer du deg alene? Får du tatt hånd om barna dine? Vil du virkelig risikere å miste mannen din, fordi du har et enormt behov for å være ego? Nei, ta deg sammen. Voks opp!! *Fra kvinne som blei sinnsykt forbannet over lesingen* |
|
| Anonym | |