Dette forumet er for både damer og herrer som snart er klare for å lage barn, men som ikke helt tør/vil ta steget ennå.
Her er det vel bare å ønske lykke til:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hva driver dere med?
19:46 17.04.2008
Hva jobber dere med / studerer?
Selv er jeg sykepleier på sykehus og trives med det. Jobber skift (Dag/kveld). Litt slitsomt, men hyggelige kollegaer og trives med å jobbe på sykehus.
Hadde vært moro å høre hva dere driver med:)
Anonym
Sv: Hva driver dere med?
22:08 17.04.2008
Jeg er student. Og tar et babyår immellom studiene:)
Jeg jobber 100% som lærer på en barneskole og studerer "samfunnsfag" og "ikt og læring" ved siden av. Avslutter utdanningen min til sommeren, så etter noen år med mye jobb og studier håper jeg på et friår sammen med et lite tilskudd til familien=)
leser hardt til 5 eksamener. og går det bra så e æ utdanna lege 4 juni. så håpa æ å få baby midt i turnustida, tror ikke æ klare å vente helt til turnusen e over. den biologisk klokka tikker.
Sykepleire tjener jo ekstremt godt i forhold til utdannelsen sin da, så ikke rart du trives:-)
Anonym
08:42 18.04.2008
Jeg har 100% fast stilling som markedskonsulent. Etter mye jobbing her og der fikk jeg drømmejobben; mandag- fredag 08-15:30 :D
Eneste som mangler nå er bebisen...
Vil bare si at sykepleiere ikke tjenener så ekstremt godt i forhold til utdannelsen sin (til deg Anonym som nevnte dette over).
Grunnlønnen er kjempedårlig, og det tillegget vi får er pga ubekvem arbeidstid - kveld, og for noen - natt.
Det er en krevende jobb både fysisk, og kan være psykisk. Mange tunge løft, stort ansvar medisinsk og planlegging/oppfølging i forhold til kommune, pårørende m.m
Jeg blir litt overrasket at du synes lønnen er så høy. Tror ikke det finns en eneste sykepleier som synes at lønnen står til utdanning og innsats.
Dette gjelder jo egentlig alle yrker innenfor helsefaget (innenfor kommunal og statelig sektor).
Heldigvis trives jeg i jobben min og det gir meg mye personlig. Så ville ikke valgt det bort:)
Anonym
20:33 16.05.2008
Jeg er førskolelærer ;) Trives godt med det. :) Jobber også med barn med spesielle behov innimellom.
Jeg jobber 50% på et offentlig kontor som saksbehandler akkurat nå. Vikariat.
Har søkt litt videre studier fra høsten av, blir enten adm. og ledelse eller øk. og ledelse. Håper da å få jobbe litt deltid på det offentlige kontoret videre.. Vi får se. :)