For noen gravide er ikke alt bare enkelt og greit. Årsakene kan være mange og man går og bekymrer seg for om det går bra eller ikke.
Spørsmål ang. svangerskapsdiabetes....
12:42 19.04.2008
Jeg har nå ved to morgenurin prøver hatt +2 på sukker. Sist gang tok dem også blodsukker, men siden jeg da ikke kom fastende fikk jeg heller ikke vite hva disse prøvene var på. Jordmor ringte meg i går og sa jeg måtte komme inn fastende for å ta blodsukker på mandag. Dette er jo greit nok, men spurte da om det ikke var vanlig med denne glukosebelastnings testen, man det var visst neste steg igjen. Noe jeg reagerte på for alle steder jeg har lest virker det som det er neste steg etter sukker funn i urinen. Synes det er litt tungvindt å skulle faste flere ganger da jeg blir dårlig da jeg ikke får i meg mat ofte + at jeg har 6mil til legen en vei... Flere som måtte gjennom mange prøve runder før glukosebelastningen eller var det neste steg etter urinprøven?
Jeg hadde +1 på 2 stk morgenurin. Da jeg hadde sukker i urin på andre prøve sa jm: "nei, da er det ikke noe å lure på" og ringte til sykehuset og bestilte time dagen etter til gl.bel.test. Det viste seg at jeg hadde sv.diabetes og jeg er glad det ble oppdaget så tidlig som mulig!! Babyen har ikke blitt større enn vanlig heller.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem