GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Keisersnittdebatten

Keisersnitt eller vanlig fødsel?

Ingen må tro at et keisersnitt er en enkel løsning for mor og barn. Det beste er å føde naturlig. Men i noen tilfeller er keisersnitt det eneste riktige, enten av hensyn til mor eller av hensyn til barnet. For mor kan dette ha både fysiske og psykiske årsaker og begge deler er like viktige.
Denne debatten er ment som en møteplass for dere som kanskje skal ta eller har fått bestemt at dere skal ta keisersnitt.
Riktig lykke til videre!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Sjansen for planlagt KS på Riksen
21:03 20.04.2008
Noen som vet hvor stor sjanse/sannsynlighet det er for å få planlagt KS på Riksen? Førstegangsfødende med utrolig angst for å føde vaginalt!!! Snakket med legen om det, men han mener at jeg skal vente til uke 32 og da skal han sende en søknad til Riksen om epidural.. (Og innen da tror han at jeg kanskje har tenkt over dette og forandret mening og synes det går greit å føde vaginalt om jeg får epidural). Men jeg vil ha KS.
Anonym
Sv: Sjansen for planlagt KS på Riksen
20:50 21.04.2008
Sjansen er 100 prosent :-) Ikke bekymre deg. Riksen er kjempegreie. De er superfleksible og tvinger ingen til å føde vaginalt. De tilbyr deg masse andre ting for å overvinne redselen dersom det er én eller flere spesifikk ting du er redd for, men dersom du insisterer får du keisersnitt. Om du ikke vil gå og grue deg fram til uke 32 er det bare å ringe opp dit og be om å få komme inn til en samtale. Du har typisk 2 samtaler. Først med jordmor så med lege.

Min samtale nr 2 gikk omtrent sånn: "Du har ikke ombestemt deg?"
"Nei."
"Ja, da kan du gå bort i gangen og få satt opp en dato for keisersnitt".

Dette går så fint så :-)
Anonym
Sv: Sjansen for planlagt KS på Riksen
10:23 24.04.2008
Tusen takk for svar!! :-)
HI her igjen. Lurer på hvem jeg skal kontakte på Riksen? Skal jeg bare ringe til Kvinneklinikken?

Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------