Min gutt har fått mitt etternavn. Farens som mellomnavn, ingen bindestrek eller noe mellom navnene, så det er mitt som er etternavnet. Jeg har et sjeldent navn som jeg også ønsket å videreføre, faren har et veldig vanlig navn og vi var helt enige om å gjøre det sånn.
Anonym
Sv: Mors eller fars etternavn??
07:53 21.04.2008
Vi har valgt at han får begge sitt. litt fordi vi bare er samboere og da har jeg lyst at han skal ha mitt også. den dagen vi gifter oss vil jeg nok ha begge jeg også.
Vi kommer også til å ha mitt navn som etternavn og farens som mellomnavn. Dette er noe først og fremst samboeren min vil fordi han er latinamerikaner og mener det vil være enklere for barnet med et norskt etternavn... Det klinger også bedre med mitt sist...
Anonym
Sv: Mors eller fars etternavn??
13:44 28.04.2008
Min sønn har begges navn, mitt som mellomnavn og farens som etternavn. Ville ha med begge, har kun et fornavn- og dette er måten vi fikk det til å høres best ut.
Vi kommer til og bruke begge etternavnene mine på barnet vårt, selv om vi er gift.
Jeg bruker både pikenavet mitt og hans etternavn nå, og det vil jeg at barnet våres skal ha å.
Dette fordi jeg tenker at HVIS (tror ikke det) vi skulle gå i fra hverandre noen gang, så kommer ikke jeg til og fortsette og bruke hans navn, så da har barnet begge navnene.....