Her kan dere som har termin denne måneden utveksle erfaringer og råd. Lure på om ting er normalt og kanskje føle deg ganske normal:-)
Slit forumet med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Liste over de som har født.
08:50 22.04.2008
har lyst å få en liten oversikt over hvem som har født.
Når fødte dere, når hadde dere egentlig termin, vitale mål og kjønn.... (og navn på babyen kanskje?)
Vi fikk sønnen vår i uke 37 forrige mandag 14.april. Hadde termin 3.mai.
Han er frisk på alle måter og ammingen går kjempefint. Litt gul men helt normalt for de som er litt tidlige. Etter fostervannslekkasje i noen dager ble jeg igangsatt med riestimulerende i halv ni tiden forrige mandag kveld. Lille Victor var ute halvannen time senere kl 22.04. Han var da 2540 g og 46 cm lang, bitteliten ille engelen vår:) Da jeg fikk riestimulerende hadde jeg allerede 3 cm åpning, så min første fødsel gikk veeeeeldig fort. Latensfasen og de første cm åpning var absolutt overkommelige, men det ble vondere etterhvert ja, Men nå er smerten gjemt og glemt og jeg gjør det gjerne igjen! En utrolig stor opplevelse som jeg unner alle dere kommende mødre. Lykke til i livet med babyen!
Tusen takk M:)
Tenkte dele historien min senere, nå er ting veldig hektisk her, kom hjem med lillegutt i dag:) Det var godt etter å ha vært på sykehuset siden tirsdag for 1 uke siden.
Gleder meg masse til å høre fra deg og resten her også når dere har født!:)
Klem
Gratulerer så kjempe mye til alle sammen, men spesiellt til Simba :O) Håper alt står bra til med dere alle sammen. Gleder meg til å treffe maiklubben jenter igjen med baby :)
Takk takk begge to :)
Keisersnittet gikk veldig fint, synes mandagen var en strålende dag og kunne kjørt den i reprise når som helst. Samboeren var vel den som var mest nervøs i forkant, hos meg kom det først når bedøvelsen begynte å virke (hva om den ikke virket godt nok!) Men det var ingenting å uroe seg for og personalet på Ullevål sørget for at inngrepet ble en trygg og god opplevelse. Og følelsen da Marius satte i et hyl da han kom ut var bare helt ubetalelig!
Etter to setefødsler, kom lillegutt (på 4,5 kg..) den "rette" veien uten epidural.. En flott fødsel - det hele tok ca 6 timer. Alt gikk etter boka, men måtte få drypp for å få fart på riene mot slutten..
Født: 04.05.08
Termin: 01.05.08
Vekt: 4510 g
Lengde: 55 cm
Kjønn: Gutt
lille Marcus kom til verden 09.mai, dagen før termin 10.mai. vannet gikk natt til 09, og et par timer etter var han ute i verden 52 cm lang og 3850 gram
Jeg hørte egnetlig til aprilklubben, men flyttet over når gutten vår ble født 4. mai. Det tok fire dager med igangsetting før han kom som et svosj kvart på tolv på kvelden. Vi hadde egentlig termin 15. april.
Vekt: 3265 gram
Lengde: 48 cm
navn: Oliver Leon, men er bare Oliver som skal brukes i hverdagen.
Veslejenta vår, Matilde, ble født 2 mai, dagen før termin, til vår store glede og overraskelse. Hadde regnet med å gå over tiden, ettersom andre i familien har gjort det med sine.
Matilde veide 3210 g og var 50 cm lang.
Hun er verdens nydeligeste lille prinsesse;)
William ble født 9. mai. Han var 4.597 gram, 54 cm lang og 38 cm rundt hodet. Sto at han var unormalt stor på journalen, så stolt over å ha fått han ut uten smertelindrende...
Gratulerer masse M! :) Og alle andre mai-mammaer (som har fått og som venter)!
Emil ble født 11. mai- hadde termin 1. mai- så var LEI de siste par dagene... Han var 3.880 g og 52 cm- en flott gutt!
Fødselen ble litt tøff, men fikk fiksa det da til slutt- måtte ha hjelp med sugekopp da han satt fast innenfor mormunnen- hadde ikke skrudd seg rett på plass. Det værste med hele fødselen var faktisk da de satte opp sugekoppen... Fikk aldri noen bedøvelse siden pressriene pågikk i tre timer uten fremgang- de var redd fødselen skulle stoppe opp.
Her kom Thia den 27 april,hadde termin 5 mai.Men som dere kanskje husker protesterte jeg vilt på at det var mai barn, da jeg hadde mens termin,3D UL termin og tidlig UL på 28/29/30 april....
Hun var 49 lang og 3490g en vakker jente som hadde dårlig tid...
Fødte: 23april
Termin: 10 Mai
Mål: 50 cm lang, 4190g og 35,5 rundt hodet
Kjønn: Jente
Navn: Mali
Gratulerer alle sammen!
Vi koser oss veldig!! Ble satt i gang pga uregelmessig hjertelyd hos frøkna og fordi hun kom til å bli veldig stor i følge målingene de tok. Alt gikk bra og hun er i fin form=o)
Jeg fødte 27. mai hadde UL termin 31. mai - ble igangsatt etter at vannet gikk 1-2 døgn tidligere - fødte på Ullevål og syntes barselhotell opplegget var kjempefint med pappa til stede osv. Er så takknemlig for at alt har gått såpass fint med oss.
Lille jenta skal hete Sofie :) ser det er flere Sofier her
Hun veide 3850 og var 52 cm lang
Gleder oss til å treffe andre mai mammaer igjen (i Oslo)
Kanskje førstemann ut i maiklubben???? Fikk en gutt 1.mai kl.05.21, 2890g og 47cm. Han heter Bror, og er nummer 4 i søskenflokken. Noen fra Nøtterøy / Tønsberg med barn på samme alder?? Din alder spiller ingen rolle. Jeg er 32år.