GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kranglesiden

Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)

Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
morsmelk eller morsmelkserstatning
12:38 22.04.2008
Blir så frustrert når noen anbefaler MME i stedet for MM. Det er slik at morsmelk er det beste for barnet og det er udiskutabelt!!! Det er helt klart at alle pattedyr gir melk til avkommene sine og det er den beste næring de kan få til de får annen føde.

Hvorfor anbefaler noen å gi MME til folk som har nok melk??? Har selv pumpet i nesten tre måneder og gitt flaske med MM etter snuppen har spist. Har pumpet og fryst ned.. gjort alt for at lillegutt skal få det beste som finnes for han og det er morsmelk!! Og han får det enda. At noen av ulike årsaker ikke får til å amme, bruker medisiner eller andre årsaker er selvfølgelig MME helt greit. MEN man skal ikke gi MME til babyen så lenge mor har nok MM. MM forebygger allergi og sykdommer og det er på ingen måte nødvendig å tilføre MME fordi man tror det beskytter barnet mot allergi. Det beste er MORSMELK... MME er det nest beste og får ikke blitt noe annet.

(Og for at ingen skal misforstå: dette er ikke et angrep på de som av ulike grunner ikke kan amme! Klarte ikke mer enn 5-6 uker på de to andre ungene mine. Så jeg har slitt for å få det til denne gangen fordi han ikke kunne suge ordentlig)
Impulsiw
Sv: morsmelk eller morsmelkserstatning
12:48 22.04.2008
Burde du ikke tatt en tur på legevakta? Det er neppe sunt å la hodet gro fast i ræva på den måten der. Trenger du telefonnummeret til taxisentralen, kanskje?
Bærkorg Måkeskrik
13:03 22.04.2008
Du burde ikke hatt barn!! ring en psykiater... beste rådet jeg kan gi deg..før noen melder deg til barnevernet..
Impulsiw
13:14 22.04.2008
Men din innsikt og vidsyn kvalifiserer til Mother of the Year? Ring barnevernet du, så får du i det minste noe å henge fingrene i annet enn å sitte her og vise verden hvor stein, stokk dum du er.
Bærkorg Måkeskrik
13:22 22.04.2008
"Du burde ikke hatt barn!!"

Gud, for et jævla modent argument. Hva i helvete veit du om noens morsevne ut i fra hvordan de svarer DEG på internett? Med sånne fantastiske responsmeldinger er det kanskje deg noen burde tatt en ekstra titt på, spør du meg.
Digre mugger
13:46 22.04.2008
Til digre mugger:

Sikker på at du har et seriøst nick og et useriøst nick.. Bare DET er jo helt beyond!

OG Du synes jeg har dårlig argument for å kalle noen en dårlig mor? Hva med at det er et dårlig argument å be folk dra til legevakta fordi hue deres har grodd fast i ræva...?UTEN å ha sett folk. Trekker faktisk den konklusjonen rett fra nettet!! Så jeg er ikke aleine om det.. Og bland ikke Gud inn i dette for han er garantert ikke på din side...
Impulsiw
14:08 22.04.2008
"Sikker på at du har et seriøst og et useriøst nick.."

Vedder du en tusenlapp, eller? Jeg kunne trengt ei ny bukse, serru.

Bærkorg kalte deg dessuten aldri dårlig mor. Den linja er det nemlig bare folk uten ryggrad som drar her inne; så fort de går tomme for seriøse argumenter, er det nemlig bare "du burde aldri hatt barn" og "stakkars barna dine" de klarer å lire av seg.

For øvrig er det selvfølgelig fint at du har lært et nytt ord, men "psykopat" er faktisk ikke SÅ mye brukt i dagligtalen, lille venn. Så det holder nå, altså, du trenger ikke å slenge det ut flere ganger.
Digre mugger
13:11 22.04.2008
ser ikke problemet, jeg?

Siden det går an å operere brystene. Pump da for faen inn MME istedet for silkon eller saltvann, så får du to fluer i en smekk, og debatten kan ENDELIG sluttes
JAPP™
13:42 22.04.2008
Er skikkelig imponert over at det finnes så mange useriøse mennesker som dere.. og attpåtil har dere barn!! Det er sjokkerende rett og slett. Minner om psykopater alle mann/kvinner. Sikker på at dere mishandler både mann og barn psykisk om ikke fysisk også.

Psykopater alle sammen...
Impulsiw
13:49 22.04.2008
Videre er det grotesk å tenke på at man til daglig omgåes anonyme debattanter som dere uten å vite om deres mørke hemmelighet. Det at dere er drittsekker. Skremmende..håper ikke jeg har noen venninner i det virkelige liv som viser deres virkelige JEG på nettet slik dere gjør... Jeg skammer meg på mødres og kvinnens vegne...

Men det er jo mye galskap der ute...det er jo tydelig her...
Impulsiw
13:58 22.04.2008
Forklar deg nå, Siw.

Å kalle andre drittsekker og psykopater finner jeg langt mer usmaklig enn måten du har blitt svart på her!!

Du trenger ikke skamme deg på mine vegne. Har det helt bra, takk som spør! Er mer bekymret for deg når jeg ser reaksjonsmønsteret ditt?

Og husk: jeg er synsk :p
JAPP™
14:05 22.04.2008
Tror kanskje du skulle tatt et kurs i impulskontroll og en tur til lege. Inntil du gjør det må du gjerne fortsette å produsere innlegg her, for dette var litt underholdende.
Bærkorg Måkeskrik
14:08 22.04.2008
Det er jeg enig i. Blir jo komisk med dere som diskuterer på helt usaklig og useriøst grunnlag her. Helt tydelig at dumskap er mer framtredende hos folk med lavere utdanning. Regner ikke med at noen andre enn meg på denne tråden har høyere utdanning???

hææhæhæ.... høner!
Impulsiw
14:26 22.04.2008
Høyere utdanning hjalp ikke deg, i hvert fall. Argumenter om saklighet og seriøsitet kan du stappe opp i rompa di, hvis det er plass.
Bærkorg Måkeskrik
14:27 22.04.2008
Tviler. Til det virker dramadama litt for tjukk i huet, rett og slett.
Digre mugger
15:02 22.04.2008
Å dra inn høyere utdanning som et argument understreker bare at du kan søke om å få igjen skolepengene dine.

Men du fikk frem det, i tilfelle det er ubrukelige mødre her, som verken ammer eller har høyere utdannelse. Og i tillegg er lite impusiwe.
JAPP™
14:03 22.04.2008
MMMMMMMEEEEE.....
Jeg ammer så lenge det går bra og babyen får næring gjennom meg, men den dagen det blir slitsomt, lite næring.. blødende brystvorter osv så er det direkte på MME (som du kaller det)
Burde vel være opp til en hver dette da, morsmelk er bra men nå til dags vokser vel mange mange barn opp med erstatning og lider ingen nød av den grunn.
chick26 gravid=)
14:17 22.04.2008
For et teit innlegg! alle vet da at mm er det beste for barnet, men det er ikke alltid at moren kan gi barnet mm av forskjellige grunner og en er da slett ingen dårlig mor av den grunn!!! Dessutene er nan og alle de andre erstatningene av god kvalitet næringsmessig så det er ingen krise om barnet få det i stedenfor mm!
lano og adrian
18:14 22.04.2008
Oi. Hehehe.
Dette va jo riktig artig lesing.
Impulsiw: makan til nut-case er det lenge siden jeg har vært borti på siden her. Må si du fikk respons som fortjent.
Alltid morsomt med en og annen gærning som tilter helt når hun ikke får responsen hun ønsker seg.
Lova
18:34 22.04.2008
ALLE vet at mm er best. Og hvis noen har anbefalt å gi mme til en som har nok melk, ja da har de sikkert en grunn for det. Drit nå i hva ALLE ANDRE sier og konsentrer deg om deg sjøl.
Dessuten er det ikke alltid mm er like god mot allergi. Kjenner mange som er blitt fullammet og er fulle av allergi. Jeg og søstern er begge fullammet og gruer oss nesten til sommeren for da kan vi nesten ikke være ute. Datteren min ble ammet delvis i 3 mnd og fikk mme etterpå og har ikke tegn til allergi mot noe og har nesten ikke vært syk. Så kan vel si at alt er relativt vil jeg tro!
lillefot
19:33 22.04.2008
Hahahahahaaaahahaha, DER våkna jeg opp av sofa'n i alle fall. For en kanon-respons! Faster than a speeding bullet, hahaha, men den impulsive datt tydelig fort ned igjen da, hahaha
AndreVonDrei
20:00 22.04.2008
Herregud for en gjeng med idioter. Hvis mor er allergisk får ikke barnet henns antistoffer gjennom melka siden mor HAR allergi og derved IKKE kan ha antistoffer... Gikk dere i samme klasse på barneskolen og ikke fikk karakterer da dere gikk ut?

Medlem av foreningen for tapere alle mann? hæhæhæ... Alenemødre sikkert... Kyss meg der sola ikke skinner a gidder dere... ;o)
Impulsiw
20:18 22.04.2008
Nå må jeg også si at jeg har klaget oppførselen deres inn til moderator. For slik adferd forsøpler hele BIM... jeg har ikke vært pen i munnen jeg heller men man blir veldig provosert av slik oppførsel. Slik oppførsel som trer fram her ganger ingen...

Håper at dere mister tilgang til forumet alle sammen for dere fortjener absolutt ikke å være medlemmer her.
Impulsiw
20:29 22.04.2008
tregangen eller femgangen?
AndreVonDrei
20:51 22.04.2008
Skal du gi denne tråden æren for å ha forsøplet hele bim? Nå må du roe deg ned, det er langt flere som har en finger med i det spillet. Hvem som fortjener (jesus) å være medlemmer her er heldigvis ikke opp til deg å avgjøre.

For å ta utgangspunkt i et konkret utsagn fra deg;

"MEN man skal ikke gi MME til babyen så lenge mor har nok MM."

Jeg lurer på; hva er det som gir deg rett til å dra en slik konklusjon på andres vegne? Er det din kropp, kanskje? Nei. Dine unger? Nope. Så, er det din sak? Nei og atter nei.

Det er fordeler ved å amme, men ingen barn lider noen nød av å få mme, og marginen mellom 'best' og 'nest best' er således så små at det eneste som gjør det legitimt å kjefte og smelle om andres valg på området, er den ikke trepålen av en ikke beskjeden størrelse som du har i analen.

Din oppførsel er ikke lite provoserende den heller.
Bærkorg Måkeskrik
20:24 22.04.2008
Siden når har de begynt med karakterer i barneskolen?

Uten at det hadde noe med diskusjonen for øvrig, for det temaet er jeg lei av å diskutere.
HockeyMamma og (serie)gullet
20:31 22.04.2008
Eeeh, tror det blir uavgjort om moderator skal avgjøre. Og dessuten er det ikke slik at tråder fjernes bare fordi man ikke får støtte i sin sak. Som forøvrig er en ikke-sak - amme eller ikke er da hver enkelts valg. Ingenting å tilte for, HI.
Zoulfire
20:40 22.04.2008
Det var da iallefall meget underholdende lesing. Jeg må innrømme at jeg måtte sjekke ut denne høyere utdanningen som det ble skrytt av og. Lever visst lenge på litt samfunnsvitenskapelig utdanning, er det der man lærer om antistoffer? Isåfall ville jeg klaget inn akkurat den lærdommen du fikk der... jaja..hehehe
mosegrisen
20:46 22.04.2008
Nå kommer moderator til å gå igjennom ikke bare dette innlegget, men flere som er skrevet av de som er her. Dette er faktisk et offentlig sted og det er noe som heter folkeskikk som man er pliktig til å vise i det offentlige rom. Så langt jeg kan se er folkeskikk et fremmedord blandt mange her. Dette får selvfølgelig konsekvenser for de dette gjelder.

Ha en fortsatt trivelig kveld!
Impulsiw
20:49 22.04.2008
Hvem har dødd og utnevnt deg til Dronningen av krangle, høyrehånda til moderator og hertuginne over MMMMMEEE? Dette er way beyond latterlig! Hohohoho....
AndreVonDrei
20:50 22.04.2008
"Medlem av foreningen for tapere alle mann? hæhæhæ... Alenemødre sikkert... Kyss meg der sola ikke skinner a gidder dere..." Sitat slutt.

Hva var det du sa om folkeskikk, Impulsiw..?
Zoulfire
20:54 22.04.2008
Tenker vi lar moderator avgjøre det jeg Zoulfire. Jeg har jo bare det jeg har sagt her på "menyen". Så langt jeg kan se av de andre trådene her er jeg en engel i forhold til deg og andre.

Tror ikke BIM er tjent med å ha brukere med en slik tone her. Hørt om flere som har funnet andre steder å være pga useriøse folk.
Impulsiw
20:56 22.04.2008
Nå venter jeg i spenning på eksempler på at jeg overgår deg i usakligheter. Det gjør antakeligvis moderator også.
Zoulfire
20:58 22.04.2008
Døh, ro deg ned FØRTI hakk a! Du har bare disse innleggene på rullebladet sier du? Du har altså vært medlem her nesten et år, og først nå begynt å skrive innlegg?
21:03 22.04.2008
Og jeg venter fremdeles i spenning på Impulsiw's eksempler på at hun ligger høyere opp på engle-skalaen enn meg. *tvinner tommeltotter og plystrer en sang i denne langdryge ventetid*
Zoulfire
21:11 22.04.2008
Jeg venter også spent! Og holder pusten for å se om moderator slår ned på oss "synderne"....hahaha, jepp, helt klart! Har impulsiw fått med seg at dette er kranglesiden, tro?
AndreVonDrei
21:16 22.04.2008
Næmmen, er ikke dette "Hvis-dere-ikke-er-enig-med-meg-tilter-jeg-siden"? *ler*
Zoulfire
21:21 22.04.2008
Det tok ikke lange tiden etter at du kom toback at du hadde ei på nakken, Zzzz, hehehe.
Vælkømmin tebaksjatt :-)
AndreVonDrei
21:23 22.04.2008
Takk, darling ;) Er jo bare hyggelig dette, endelig fikk min eksistens en betydning, he he. Har egentlig vært noen kjedelige uker uten bim, så dette tar jeg med et bredt smil :) Og har savna gjengen!! *ss*
Zoulfire
21:19 22.04.2008
Kranglesiden er ikke ment som et sted der det er om å gjøre å slenge mest usaklig dritt til andre mennesker å fornærme dem på det groveste. Dette er ren sjikane i skriftlig form. Det er faktisk forbudt i følge norsk lov..

Å krangle er å diskutere på et saklig nivå. Når en krangler eller diskuterer med familie/venner sjikanerer man dem ikke og spør feks om hue deres har grodd fast i ræva osv.. Det er å fornærme folk på det groveste faktisk.

Kan ikke ha det sånn på et offentlig forum. Håper virkelig det blir en ordentlig oppryding her.
Impulsiw
21:23 22.04.2008
Men du har all rett til å kalle folk div. ting og si at de aldri burde fått barn?
21:34 22.04.2008
Ja, jeg for min del gråter fremdeles litt fordi Impulsiw har bestemt at Gud er mot meg, altså. Sniff.
Digre mugger
21:29 22.04.2008
"Kranglesiden er ikke ment som et sted der det er om å gjøre å slenge mest usaklig dritt til andre mennesker å fornærme dem på det groveste." Sitat slutt.

Oi.oi.oi. Noen er jammen hårsår. Personlig skal det mer til for å fornærme meg på det groveste at Bærkorg forteller meg at huet mitt er grodd fast i ræva. For alt jeg vet, kan hun ha helt rett. Kanskje det ikke er bekkenløsning som plager meg likevel? *hmmmm*
Zoulfire
21:31 22.04.2008
Kjenner du hormonene koke, førti?? Osv, osv... Ta deg en luftetur da, vettu, og la oss andre som trives med dette forumet få krangle som vi vil. Det er ingen som tvinger deg til å delta. I dine svar har du virkelig bedt om denne behandlingen selv!
Definisjonen din av krangling passer bedre i Portveien enn her inne -DET er helt klart.
Men det er klart -hvis du vil kjøre et sånt personlig korstog for å få en mer sivilisert tone på krangle, så kjør på og lykke til.
Det tror jeg du vil trenge, hahaha...:-p
AndreVonDrei
21:34 22.04.2008
*applauderer heftig til AndreVonDrei's uttalelser* Vet du, jeg nærmer meg nesegrus beundring, darling :)
Zoulfire
21:39 22.04.2008
I aim to please... ;-)
AndreVonDrei
21:40 22.04.2008
And indeed you do, darling! ;)
Zoulfire
21:43 22.04.2008
Jeg prøver igjen, det var sikkert vanskelig å se det lille innlegget mitt lenger opp her...

----

Skal du gi denne tråden æren for å ha forsøplet hele bim? Nå må du roe deg ned, det er langt flere som har en finger med i det spillet. Hvem som fortjener (jesus) å være medlemmer her er heldigvis ikke opp til deg å avgjøre.

For å ta utgangspunkt i et konkret utsagn fra deg;

"MEN man skal ikke gi MME til babyen så lenge mor har nok MM."

Jeg lurer på; hva er det som gir deg rett til å dra en slik konklusjon på andres vegne? Er det din kropp, kanskje? Nei. Dine unger? Nope. Så, er det din sak? Nei og atter nei.

Det er fordeler ved å amme, men ingen barn lider noen nød av å få mme, og marginen mellom 'best' og 'nest best' er således så liten at det eneste som gjør det legitimt å kjefte og smelle om andres valg på området, er den trepålen av en ikke beskjeden størrelse som du har i analen.

Din oppførsel er ikke lite provoserende den heller.

Bærkorg Måkeskrik
21:45 22.04.2008
Hvis man går igjennom innleggene i denne tråden vil man jo klart og tydelig se at den som sjikanerer og tråkker på andre og er utrolig stor og stygg i kjeften, er jo deg, Impulsiw. Du går jo utrolig hardt og brutalt ut og antyder at alle kvinnene her misshandler mann og barn, er psykopater, uutdannede, alenemødre, og jeg vet ikke hva. Jeg er helt sjokkert over hva du har klart å lire av deg her. Og atpåtil kontakter du moderator???? Baaabubabubabuuuu!!!!(Sykehussirener).
Lova
21:50 22.04.2008
Når du ikke fikk den responsen du ville ha så går du til angrep på de som ikke var enige med deg å truer med moderator? Tror du skal gå gjennom innleggene dine en gang til så ser du nok hvem som har størst sjanse for å bli kasta ut av forumet du impulsiw.
Arytai
22:11 22.04.2008
Er det ingen som har fått med seg at moderator faktisk ikke kaster folk ut herifra, hehe? Tomme trusler..., men de veiver med en lang pekefinger har jeg hørt :-)
AndreVonDrei
22:13 22.04.2008
Kanskje Dr.Yppert kan fortelle om den lange pekefinger'n? Tror han har en del erfaring med moderator Hannah! :)
Zoulfire
22:21 22.04.2008
Ja, jeg har hørt noen rykter om den gode doktoren, men bare på ris og ros egentlig. Er det på Dib det herjes mest eller, hehe...

Apropos, Bærkorg -Tror jammen den impulsive, høyt utdanna førtiandsomething ignorerer deg, jeg...hehehe
AndreVonDrei
22:21 22.04.2008
ja ikke vet jeg. Er ganske fersk her inne på kranglesiden;P
Men ganske tynt å true med moderator. Da har man liksom ikke mer konstruktivt å komme med...
Arytai
22:27 22.04.2008
Det blir litt sånn "jeg sladrer til lærer'n altså!"....Tror ikke det funker noe bedre her enn på barneskolen :) Dessuten er moderator høyst opptatt på DiB med opptil flere kranglefanter som lager leven samtidig - de få gangene jeg har vært der har jeg virkelig fått underholdning for penga!:)
Zoulfire
22:32 22.04.2008
Tenk å ha barn på alder med gjennomsnittsbrukeren her, og kritisere andre folks meninger, da! Håper ikke noen av dere på 19 eller 22 har en slik mor?

Hun trodde antagelig hun ble anonym så fort hun signerte med nytt nick??

hahaha... Kul kommentar Andre; Portveien..
JAPP™
11:10 23.04.2008
*urk* Spiste japp...holdt på å spy. Den var rett og slett for feit og smakløs.. *pføy*.. Neste gang blir det å kjøpe bedre kvalitet!
Impulsiw
11:14 23.04.2008
Du er helt idiotisk.
Balooa konspiratør
11:21 23.04.2008
Takk det samme til deg!! Ville bare ikke si det først :p
Impulsiw
11:18 23.04.2008
Ojoj, må si det betaler seg med høyere utdanning. Hvilke gullkorn!!
mosegrisen
11:19 23.04.2008
ojoj.. utrolig hva folk med lavere utdanning får vrengt ut av seg. Særlig de som oppfører seg som griser...
Impulsiw
11:28 23.04.2008
hehe, siden du nå er her igjen, kan du svare meg på dette du uttalte med at allergiske kvinner ikke produserer antistoffer? Hva mente du med det?

Når det gjelder hva slags utdanning jeg har så er du jo heldig uvitende om det!!
mosegrisen
11:28 23.04.2008
Dette begynner nesten å bli creepy. Tror jammen du ER litt gal jeg altså... Og ordspillene dine er nesten skumlere -skummelt DÅRLIGE!
AndreVonDrei
11:30 23.04.2008
Har ikke sansen for teite tv dukker og tykke griser... *urk* Synes Askepott og Askeladden er bedre.. mer lærerikt... *kaster tredukker på bålet*
Impulsiw
11:32 23.04.2008
Jammen så svar meg da... og en mosegris er ikke tykk...
mosegrisen
11:36 23.04.2008
*kiss my ass... kall me darlig*....nynner på en sang jeg halvveis har glemt... trallallla...
Impulsiw
11:34 23.04.2008
Ja, jeg også stusset på dette, førti.... Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet til den gode, grisen?
AndreVonDrei
11:35 23.04.2008
http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/mosegris.htm
mosegrisen
11:41 23.04.2008
Nei...kan ikke kaste bort mer tid her. Det er jo bortkastet. Man har et hus å vaske. Solen skinner - ut på tur - aldri sur. BABYEN MIN skal i alle fall ha en tur i friskluft hver dag - huset mitt skal dufte rent... I motsetning til mange andre som sitter foran pcn dagen lang og lar støvet gro, oppvasken vokse over sine bredder... har barn som ikke får komme ut...stakkars dem...

Impulsiw
11:42 23.04.2008
Kjære deg da impulsiw, du skryter av bachelorgrad og at du er så dannet, strør om deg med påstander uten hold og hyler opp når noen er litt uenig med deg. Lurer på om moderator, humere litt i skjegget nå ja..

Jeg stiller deg et seriøst spørsmål til noe du så bastant har uttalt, noe som strider litt imot det jeg har lært i min lavere utdanning!!

Og jeg leser til eksamen... har ikke barn enda jeg..

Stakkars deg, fordomsfulle menneske..
mosegrisen
11:46 23.04.2008
Kanskje impulsiw ER moderator som prøver å piske opp stemningen, hahaha. Har ikke hatt så mye å gjøre nå som NN er borte kanskje..;-)

Så søt du er foresten, Mosegrisen, hihi....
AndreVonDrei
11:47 23.04.2008
Men kjære deg mosegris. Du må da ikke ta alt som sies på nett for god fisk. Akkurat som du ikke kan ta det du leser i avisen for god fisk. Dette er en totalt useriøs kranglesiden så du må ikke ta ting så alvorlig...

Det blir bedre når du blir tørr bak ørene... vettu. Ha en god eksamen!!
Impulsiw
11:51 23.04.2008
hehehehehe...

Fantastisk. "nei jenter, det er ikke noe vits i å ta meg alvorlig for alt det jeg sier er bare tull og oppspinn fra ende til annen. Aner ikke hva jeg snakker om, og tåler ikke å bli motsagt".

God tur ut Impulsiw:)
mosegrisen
12:05 23.04.2008
Som sagt: Gaaaal!
Hahaha, enten man prøver å glatte over eller ikke, om man står for det man sier eller ikke -jeg tror det skal godt gjøres før noen tar noe som helst som kommer ut av tastaturet ditt alvorlig på en stund, impulsiw ;-p
AndreVonDrei
12:17 23.04.2008
Nå spinner du rundt i din egen gjørme, Siw40!
For det første så er det ingen grunn til at du bruker betegnelsen tørr bak ørene. hjelper ikke si man er førti når man lirker så mye skvip ut av fingrene som du gjør, på så kort tid. At du nårsomhelst kan bli bestemor er også skremmende.

Dersom du er såååååå utdannet, så er faktisk en bachelor grad treårig, og det er vi mange som har. Noen av oss er ikke så dumme at vi skryter av høy utdannelse, alder, intelligens og i tillegg er så DUM å bosette seg på ÅRNES????????

hellandussen- du er og blir patetisk.. Fins 19 åringer her inne som er langt smartere og mer moden enn deg.
JAPP™
12:18 23.04.2008
Og dessuten har jeg fønet håret og er helt tørr bak ørene:p
mosegrisen
12:24 23.04.2008
Jeg også.... Og ikke alle av oss som har utdannelse stoppet på en bachelor og endte opp i offentlig sektor!!

Send kopi av mailen til oss andre, da når du sender til moderator!

Eller legg ut på ris og ros? Du har jo sååå mye konstruktivt å komme med!!
JAPP™
12:53 23.04.2008
sitat: *urk* Spiste japp...holdt på å spy. Den var rett og slett for feit og smakløs.. *pføy*.. Neste gang blir det å kjøpe bedre kvalitet! sitat slutt.

Du din drittunge.....:) Har ikke annet å si jeg...
Hva er det her for noe sjuke greier a??? hehehehehehehehe..
Beste argumentene på lenge...

Japp! Du er en slik ekkel, feit sjokolade av dårlig kvalitet...iiiiuuuuu....

hehe, utrolig bra underholdning dette.

Impulsiw! you made my day:)))
#Linnea 1pp#
13:36 23.04.2008
Og du er??? Datteren?
JAPP™
13:47 23.04.2008
neiiii.....:)

prøvde få frem at jeg synes impulsiw er totalt kjørt i hodet sitt.

med de dummeste argumentene noensinne.

#Linnea 1pp#
14:01 23.04.2008
PS! Profilen- hun har et barn på din alder. Derfor :p
JAPP™
14:05 23.04.2008
ååå....:)

er 25 jeg da men... uansett er hun mindre lur:)
vært skikkelig stolt om det hadde vært min mamma. hehe
#Linnea 1pp#
13:41 23.04.2008
Dette var god entertainment, eller underholdning på godt norsk. Og ikke minst, veeeeeeeeeldig usaklig. Bare en masse drittslengning. Tror jeg leste et par innlegg om mm og mme! Men men, smilte litt for meg selv også.

Jeg velger mm så langt jeg gidder, etter det starter jeg med mme..mine barn har ikke lidd nød av verken det ene eller det andre. Og om jeg er en "dårlig mor" av den grunn, so be it.

Vet bedre enn å ta meg nær av det folk slenger ut i et forum;)

Kos dere alle sammen
mrs.burns
14:09 1.05.2008
Enig med IMPULSIW! Dette blir for dumt! Er klar over at denne siden heter "Kranglesiden" men uansett, her legger hun ut sin mening, og da går det ann å diskutere på en saklig måte. Her er det jo ikke emne hun tar opp som blir diskutert, men mest drittslenging det går i.
Hvis jeg skal si min mening syns jeg morsmelk er det beste for barnet så lenge man har melk og ammingen går bra. Som HI sier så er MME en god erstattning for MM om man ikke får ammet av ulike årsaker. MEN har man melk og KAN amme, er det vel ingen grunn til å bruke MME??
123123
15:23 1.05.2008
"MEN har man melk og KAN amme, er det vel ingen grunn til å bruke MME??"

Hva vet du om det? Og viktigere; hva har du med det å gjøre? Har du ikke mer pupper enn at du må legge deg borti hva andre bruker sine til?
Bærkorg Måkeskrik
16:03 1.05.2008
Kjære Bærkorg Måkeskrik! :)

"MEN har man melk og KAN amme, er det vel ingen grunn til å bruke MME??"

-Det var et spørsmål.

"Hva vet du om det?"

-Jeg skal ikke skryte på meg mer enn det jeg har lest og hørt av fagpersonell.

Dette er barnets fordeler ved å få morsmelk:

Morsmelken inneholder immunstoffer som beskytter mot infeksjoner forårsaket av bakterier og virus. Undersøkelser har vist at amming beskytter mot diaré, mellomørebetennelse og luftveisinfeksjoner, og er forbundet med kortere sykdomsforløp. Det er vist at morsmelk beskytter mot infeksjoner også flere år etter ammeperioden. Det er videre nylig vist at morsmelkernærte barn har redusert risiko for overvekt og enkelte sykdommer senere i livet.

Det er holdepunkter for at noen av stoffene i morsmelken har positiv effekt på utviklingen av barnets hjerne og nervesystem. Det er mulig at dette skyldes morsmelkens innhold av omega-3 fettsyrer.

Hormoner og andre stoffer i morsmelken letter fordøyelsen og omsetningen av næringsstoffer, og fremmer modning av tarmen.

Morsmelk er lett fordøyelig og gir ikke barnet forstoppelse.

Utvikling av matvareallergi og atopisk eksem kan kanskje utsettes dersom barnet bare får morsmelk i de første fire til seks månedene.

Amming gir god kontakt og nærhet mellom mor og barn.

Morsmelkens smak vil i noen grad påvirkes av hva mor spiser. Det er vist at spedbarn som ammes lettere aksepterer nye matvarer enn spedbarn som har fått morsmelkerstatning, som gir en mer begrenset smaksopplevelse. Morsmelk er den naturlige, og den ALLER BESTE, maten for spedbarnet. Ammingen bør opprettholdes gjennom hele det første leveåret – gjerne lenger dersom mor og barn ønsker det, skriver sosial- og helsedirektoratet på sine sider.

(Kilde: Sosial- og helsedirektoratet)

"hva har du med det å gjøre? Har du ikke mer pupper enn at du må legge deg borti hva andre bruker sine til?"

-For å være ærlig så bryr jeg meg fint lite om hva andre velger for sine barn, jeg synes man skal velge det man selv synes er riktig og best, og i MITT tilfelle er det MM:)

JEG synes bare det er utrolig unødvendig med all denne usakelige drittslengingen til hverandre. Det må da gå ann å diskutere på en litt mer reflektert måte?

mvh
123123
123123
16:44 1.05.2008
"Det må da gå ann å diskutere på en litt mer reflektert måte?"

Det er jo bare å sette i gang, det.

PS Påstanden "MEN har man melk og KAN amme, er det vel ingen grunn til å bruke MME??" er ikke videre reflektert. Så vet du hvor du skal begynne hen, liksom.
Bærkorg Måkeskrik
19:08 1.05.2008
"PS Påstanden "MEN har man melk og KAN amme, er det vel ingen grunn til å bruke MME??" er ikke videre reflektert. Så vet du hvor du skal begynne hen, liksom."

Det var som jeg sa MIN mening, og et spørsmål. Det at du ikke er enig med meg, er helt ok!
123123
19:09 1.05.2008
Personlig så kunne jeg ikke gitt mer blanke f**n i om andre ammer eller ikke.. Jeg har nok med å konsentrere meg om meg selv jeg, impulsiw.... Foreslår at du gjør det samme.. Jeg har ammet begge mine, andre jeg kjenner ammet ikke, so what???
Jojo79
00:22 2.05.2008
Dette var det teiteste..
Hvilke nøtt er det som legger inn et så tåpelig innlegg på et krangleforum for så å klikke helt når hun får litt skjev tilbakemelding?
Og hva er det DU har varslet moderator om da?
den som har vært stygg i kjeften her er vel ingen andre enn deg selv impulsiw?
Legger du et innlegg her må du tåle alle tilbakemeldingene du får uten å bli helt fjern da:)

Bryr meg også fint lite om hva andre gjør, om de ammer eller gir mme.. De får gjøre det som passer dem best, så gjør jeg det som passer meg best med mine barn.
Ser absolutt ingen grunn til å blande meg med hva alle andre mennesker gjør når det kommer til MM eller MME... Det blir jo bare kjedelig og patetisk..
;)Renate&Gabriel;)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------