GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kranglesiden

Er du sint? Kjenner du hormonene koker? Her kan du skrive inn dine frustrasjoner med nick eller som anonym. Du kan ikke legge ut personopplysninger eller skrive innlegg som angriper brukere direkte med nick , og må følge de norske lover, men ellers kan du krangle i vei her :-)

Ps. Du går inn på eget ansvar! Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
FAKTA om kriminelle utlendinger.
12:47 23.04.2008
Nå siden det er blitt diskutert kriminelle utlendinger her i Norge på kranglesiden,så synes jeg dette er høyst relevant.

FLEST AFRIKANSKE GJERNINGSMENN
72,8 prosent av de registrerte gjerningsmennene i den ferske rapporten har bakgrunn fra et annet land enn Norge.
Afrikanske menn er overrepresentert i statistikken: 30,5 prosent av de registrerte gjerningsmennene har afrikansk bakgrunn.

Gå inn på linken under her så kan dere lese hele rapporten.
(http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/22/533336.html)

Ganske skremmendes de høye tallene av utlanske kriminelle, og dette er "BARE" voldtekter.

Sharlis
Sv: FAKTA om kriminelle utlendinger.
12:49 23.04.2008
Gudd gådd, der var du igjen.

Hva vil du oppnå med dette innlegget?
mosegrisen
13:10 23.04.2008
Relevant for deg, heeeeeeelt urelevant for oss andre som har bedre ting å finne på i hverdagen enn å gneldre over..."hmmmm montro hvor mange utenlanske kriminelle det finnes i Norges land, dritt i de som er norske og kriminelle, her skal jeg kun gå på de utenlanske"!

Jo takk for opplysningen sier jeg, veldig spennende. HVa med å finne ut hvor mange det finnes av både norske og utenlanske kriminelle, bare for å sette alle på lik linje. Prøve å finne ut hvor mange kriminelle det er av alle de norske, alle de danske, de svenske, de fra storbritania..ja du skjønner kanskje tegningen, ikke bare gå ut etter hudfarge.

Du har SERIØSE fritidsproblemer, og burde kanskje finne en annen hobby enn å stigmatisere mennesker bare fordi du så gjerne vil bevise ovenfor deg selv at..."SER DERE, JEG HADDE RETT"

Get a life!
mrs.burns
13:35 23.04.2008
mrs.burns:

Tydeligvis så har du ikke lest linken jeg la til,for om du hadde lest den så hadde du sett at det er skrevet opp prosentvis norske voldteksmenn og prosentvis utlandske voldteksmenn. Så ble det bemerket i rapporten at afrikanske er overrepresentert.
Dette er ikke mine ord, og jeg har absolutt ikke funnet opp disse tallene selv.
Du ser det svart på hvitt.

Og hvem andre enn deg er det som er opphengt i hudfarge?
Utlendinger er jo både svenske,engelske,danske etc om du ikke viste det.
Sharlis
13:41 23.04.2008
Når overskriften din er FAKTA om kriminelle utlendinger så legger du jo lista på hva slags svar du vil få. Hva er i veien med deg egentlig? Dette er jo noe som har stått i alle aviser, politiet legger også vekt på hvor utrolig kjipt det er for de afrikanerne som blir stigmatisert av sånne fakta!

Men gni det inn du sharlis.
mosegrisen
13:56 23.04.2008
mosegrisen:

Tror ikke du har skjønt det enda..det er IKKE JEG som "gnur" det inn..det er FAKTA.
Skal du bli sur/irritert på dagbladet for at de legger ut dette og at de printer ut fakta?
Skal du bli sur/irritert på NTB for at de bidrar med opplysningene?
Skal du bli sur/irritert på de som blir utsatt for disse kriminelle gjerningene og melder ifra om det?

Og om de kriminelle utlendingene synes det er kjipt at de blir stigmatisert,det gir jeg en stor F¤¤¤, kriminelle skal ikke bli koset med..de skal få svi for det de gjør av kriminelle handlinger.
Sharlis
14:01 23.04.2008
Det forbauser meg at du lager en ny tråd her inne om det samme om igjen.

Det er vel kanskje, som jeg har sagt tidligere, på tide at vi isteden for å tenke "send dem ut" tenker "hvorfor er det sånn?". For det faktum at vi tar inn tungt belastede mennesker uten å gi dem psykiatrisk hjelp er kanskje noe du heller burde bruke energien din på? Bli litt sinna på systemet mener jeg.
mosegrisen
14:28 23.04.2008
mosegrisen:

Grunnen til at det samme temaet blir tatt opp igjen og igjen, er på grunn av at det stadig forekommer kriminelle handlinger fra utlendinger.

Det er helt riktig som du skriver at vi tar inn tungt belastede mennesker uten å gi de psykiatrisk hjelp.
Men nå som de tungt belastede menneskene ikke får et ordentlig tilbud her i Norge, så foretrekker jeg at de blir sendt ut.
Og flesteparten av de utlendingene som kommer til Norge fra krigsland er faktisk ressurssterke mennnesker, og flesteparten av de som VIRKELIG trenger å komme opp hit kommer ikke så langt på grunn av økonomi osv.

Men hva med de utlendingene som ikke kommer fra land der det er krig da?
Hva er grunnen demmers?
Det kan være så mange forskjellige grunner, og Norge har ikke ressurser til å ta seg av alle verdens kriminelle.
Derfor er det bedre de blir sendt tilbake til hvor de nå kommer fra, og får straff/hjelp der.
Sharlis
13:46 23.04.2008
Som sagt, get a life. Har bedre ting å finne på i hverdagen enn å undre meg over hvor mange kriminelle det er her til lands. De finnes nemlig OVER ALT i verden, og vil trolig aldri forsvinne fordi noen folk rett og slett drives i den retningen.

Nei jeg leste ikke linken du la ut, for en grunn og det at jeg ikke vil. Men jeg ville svare deg på det andre du skrev, så det gjorde jeg.

Buh bye
mrs.burns
13:48 23.04.2008
Forresten kunne det kanskje vært en ide og funnet ut hvorfor så mange blir og er kriminelle. Ikke alle takler livet på samme måte og tar dårlige avgjørelser feks...det er nok viktigere å finne grunner så vi kan forebygge det i framtiden, enn å kritisere og snu ryggen vår til dem.
mrs.burns
14:15 23.04.2008
mrs.burns:

"Som sagt, get a life. Har bedre ting å finne på i hverdagen enn å undre meg over hvor mange kriminelle det er her til lands. De finnes nemlig OVER ALT i verden, og vil trolig aldri forsvinne fordi noen folk rett og slett drives i den retningen.

Nei jeg leste ikke linken du la ut, for en grunn og det at jeg ikke vil. Men jeg ville svare deg på det andre du skrev, så det gjorde jeg.

Buh bye"

Sant at det finnes over alt i verden,men jeg bor ikke over alt i verden og jeg er ikke fra over alt i verden. Jeg er fra Norge og bryr meg hva som skjer i landet mitt.
At DU ikke vil bli informert om hva som skjer det gjør meg igenting,du trenger ikke å lese det.
Men kanskje folk må begynne å omgås litt mere mennesker enn kyr?

"Forresten kunne det kanskje vært en ide og funnet ut hvorfor så mange blir og er kriminelle. Ikke alle takler livet på samme måte og tar dårlige avgjørelser feks...det er nok viktigere å finne grunner så vi kan forebygge det i framtiden, enn å kritisere og snu ryggen vår til dem."

Kanskje vi burde heller hjelpe de med å bygge opp landet demmers der,enn å drasse alle opp til lille Norge der folk har det godt.
Vi trenger ikke å ha den bekymringen over skuldrene våres om at "barna våres" ikke kan gå ut i tilfelle det går en utlending som har opplevd krig å ikke vet bedre enn å voldta,banke etc(fordi han/hun er ødelagt psykisk)..

Det er kjempe trist og vondt å tenke på hva folket der nede som ikke gjør noe galt må oppleve, men det betyr ikke at jeg vil at de skal komme opp hit og fortsette med det her.Og jeg godtar heller ikke den oppførselen for om at de har opplevd det de har opplevd.

Men nå er det ikke bare utlendinger fra land der det er krig som utfører kriminelle handlinger, vi har svensker,engelske,danske,tyske,spanske,columbianske,brasilianske,britiske, italienske etc..som utfører kriminelle handlinger her i Norge.
Sharlis
14:19 23.04.2008
ojoj, har du forslag til hvordan norge kan skape fred i "demmers" land? Det må jeg si.. ring utenriksministeren i dag!!
mosegrisen
14:31 23.04.2008
Hahaha good one, Ja ja sharlis, jeg er faktisk interessert i hva som skjer i Norge, men ikke vær naiv og tro at Norge vil bli kriminell løs, det vil mest sannsyneligvis ALDRI komme til å skje.

Og du hadde nok blitt sint om Norge hadde brukt dine skattepenger til å skape fred i deres land, koster penger det vettu. Og hvem vet, kanskje noen korrupte for tak i pengene og da er det jo enda surere.

Vi må nok heller prøve å hjelpe dem som allerede er i Norge psykisk enn å prøve å laga fred i deres hjemland, det er nemlig ikke vår oppgave. Våres oppgave er å ivareta dem som kommer til Norge og tilby dem med som har en traumatisk hendelse bak seg hjelp. Og ikke dømme dem for noe de ikke valgte å oppleve.

Som sagt, vi må heller spørre hva vi kan gjøre for å hindre dem i å begå kriminelle handlinger. Og hva som er grunnen til at de begår dem.
mrs.burns
14:33 23.04.2008
mosegrisen:

Jeg har ikke sagt at jeg har "oppskriften" på å skape fred i andre land..men det er bedre vi hjelper de der nede,så de får bygget opp landet sitt,enn å ta inn nån få stakkars mennesker opp hit,det vil ikke gjøre situasjonen der nede bedre alikavell.
Sharlis
14:26 23.04.2008
Huff, enkelte her er jo så stutte i hue at det rett og slett blir flaut å lese.
Hvor er impulsiw når man trenger aaaaaa?? Hadde vært morsomt å sett hva hun kunne lirt ut av seg i nettopp denne diskusjonen, hahaha :-p
AndreVonDrei
14:27 23.04.2008
Og foresten,ja....DEMMERS??! Hahahahaha....der har vi frisk, norsk grammatisk korrekt ungdom der !
AndreVonDrei
14:36 23.04.2008
Når du først skal kritisere andres skrivefeil har det vel kanskje vært en fordel å skrive rett selv også;)
trinebeate
14:49 23.04.2008
Hva mener du? Jeg har da ingen skrivefeil, jeg. Dessuten "demmers" er jo ikke et ord engang, hahaha
AndreVonDrei
17:13 23.04.2008
Forresten skrives med to R èr.:) Og den siste setningen i forrige innlegg var heller ikke bra norsk. Det var DET jeg mente:) Hver så god. Bare hyggelig å hjelpe:)
trinebeate
17:17 23.04.2008
Forresten skrives med to R èr.:) Og den siste setningen i forrige innlegg var heller ikke bra norsk. Det var DET jeg mente:) Hver så god. Bare hyggelig å hjelpe:)
trinebeate

Vær så god, heter det. Og R'er - ikke R ér.
Bærkorg Måkeskrik
14:46 23.04.2008
Syns du ikke det blir litt for dumt å sitte inne på et krangleforum å be andre gjentatte ganger om å get a life??:) Du sier du har bedre ting å finne på enn å undre deg over kriminelle. Som hva da? Krangle på forum? Haha...det er mye bedre ja:)
wendy
14:48 23.04.2008
Innlegget mitt over var til mrs burns:)
wendy
14:40 23.04.2008
Helt enig, Sharlis. Rart det der, bare vi sier ordet utlendiger,så er det enkelte som begynner å rope og skrike: hva med svenskene, danskene og britene da????!!!
trinebeate
15:01 23.04.2008
trinebeate:

Hehe..Jeg vet.
Men jeg har jo forklart lenger opp i ett av mine innlegg at utlendinger er alle andre som ikke er fra Norge.
Tydeligvis så er utlendinger for de, folk som er mørk i huden.
Sharlis
14:32 23.04.2008
Kan ikke du heller sende pm med de tre som er helt og holdent enige med deg når det gjelder fordommer?

Er så trist å lese den evinnelige stigmatiseringen her. Det er kanskje flere av oss som har fått nok av disse trådene siste tiden? Vær du så dømmende- oppdra du dine barn til å bli like fiendlig innstilt som deg selv.

Du behøver ikke legge inn linker vi "må" lese for å ta del i debatten "din".
Jeg -og sikkert mange andre- leser hva jeg vil når jeg vil, og kaster meg på interessante eller engasjerende innlegg- men å diskutere hva som er DEMMERS og hva som er VÅRRRES det er på en måte ikke helt i tiden..
JAPP™
14:52 23.04.2008
Skal vi ta en kollektiv opprenskning, JAPP? Hehe... Få disse tåpelige semi-rasistiske innleggene nederst på lista? Kjenner jeg er lei jeg og, men klarer jo ikke styre dissa trigger-happy finga på tastaturet....!
AndreVonDrei
15:13 23.04.2008
AndreVonDrei:

Ser du kaller innlegget mitt for semi-rasistisk..
Nå kan du få lov til å fortelle meg hva med mitt innlegg som gir uttrykk for at det er semi-rasistisk?
Nå er jeg veldig spent..

For om du mener innlegget mitt er semi-rasistisk, så er det jo forsåvidt ikke MITT innlegg du synes er semi-rasistisk..men det er da dagbladet ,NTB, voldteksmottaket og politiet som du synes er semi-rasistisk.
For det er jo de som har uttalt seg i denne rapporten..
Sharlis
16:05 23.04.2008
Nå har ikke jeg snakket til deg, da -jeg snakket til Japp.
Dessuten omtalte jeg "de semi-rasistiske" innleggene -i flertall, for det har vært en del av de.
Dette er ikke DIN debatt eller DIN tråd, men som mange har vært engasjert i, uinteressert i, provosert av tidligere osv. og -ja- det har poppet opp en del semi-rasistiske holdinger som følge av dette.
Jeg er fortsatt av den oppfatningen at statestikker blir som overskrifter. De er en "punchline", men mangler bakgrunnsinfoen som kan forklare HVORFOR.
AndreVonDrei
17:49 23.04.2008
AndreVonDrei:

Ser du snakket til Japp, men du snakket til Japp om MIN tråd/innlegg.
Og det spiller ikke noe rolle at du pratet om de semi-rasistiske i flertall,når du inkluderer mitt innlegg inn i DE såkalte semi-rasistiske innleggene/trådene.

Derfor vil jeg gjerne vite hva som er semi-rasistisk med tråden og innleggene mine?

At du har en oppfatning av at STATISTIKKER(ikke statestikker som du skrev) blir som overskrifter bryr meg ikke..Fordi det er ikke noe galt med den overskriften jeg kom med.

Skal vi analysere overskriften?

Fakta om kriminelle utlendinger

FAKTA:
faktum -et, fakta, faktaene (lat. 'handling', eg pf pt av facere 'gjøre') kjensgjerning, virkelighet det er et f- at ... / bøye seg for fakta / vi må se det f- i øynene at ... / det er dessverre et f-

OM:
angående snakke om noe / bli enig om noe / når det gjelder det er trangt om plassen / som er med på, tar del i det var mange om arbeidet

KRIMINELLE:
straffbar, forbrytersk

UTLENDINGER:
person fra utlandet

Nå som denne overskriften er analysert,spør jeg deg..hva er galt med overskriften?

Hva som får utlendingene til å bryte loven, bryr jeg meg fint lite om.
Det jeg bryr meg om er at uskyldige mennesker her i NORGE skal få slippe å lide for noe de ikke har spurt om.

Ingen norske som har spurt om å få utlandske inn i landet,slik at de kan utføre kriminelle handlinger.
Vi har nok med våres egne forbrytere, til at vi i tillegg må ta oss av andres land forbrytere.
Sharlis
14:53 23.04.2008
Dette har da absolutt ingenting med fordommer å gjøre!!! Sharlis la jo frem kun fakta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men fakta blir for mye å takle for noen, sånn er det alltid. Og hvis du har fått så nok av disse trådene, hvorfor i helvette må du skrive inn innlegg hele tiden da!?!?
wendy
14:54 23.04.2008
Japp:

Kan ikke du heller bare la være å lese innleggene når du ser hva overskriften handler om?
OM du VIRKELIG er så lei som du sier..

Dessuten så skriver jeg hva jeg vil, når jeg vil,hvor jeg vil.

Hvor i disse innleggene har jeg gitt uttrykk for at jeg er fiendtlig,dømmendes?

Det er jo DU som dømmer meg fordi jeg la inn ett innlegg som ikke passer inn i "din verden"
Men nå er det jo ikke meg som fant opp de tallene som du kan lese i linken jeg la ut.

Og en annen ting er at jeg har ikke tvingt deg til at du "må" lese,eller ta del i debatten min.

Sharlis
14:59 23.04.2008
Hadde jo vært interessant å se hvor mange som er enig med Sharlis, er sikker på at det er langt flere enn tre altså, som det ble antydet over her. Ellers så er det jo litt dumt å si man er uenig i SSB sine statistikker:)
wendy
15:42 23.04.2008
He he, Sharlis; "min verden" er nok ikke her på bim/ krangle! Men du verden så moro det er :)
JAPP™
15:56 23.04.2008
Japp:

Enda mere moro å se ,er hvordan du unngår å svare på spørsmålene mine.
Sharlis
16:06 23.04.2008
O store Sharlis; Det er et uttrykk som heter "å diskutere med en idiot- er å bli idiot"..

Kanskje jeg er for dum, og rett og slett for lite smart til å svare på de spektakulære spørsmålene du stiller? Er nok det, ser du!

Du har jo abonnert på vettet- når jeg ringte var det ikke noe igjen :(
JAPP™
16:26 23.04.2008
Japp:

Kan enda ikke se at du har svart på spørsmålet?...

O store betyr nok ikke "å diskutere med en idiot-er å bli idiot"
Da tror jeg du må lete det opp på nytt.
Det er nokk bare ett positivt uttrykk det ja, veldig kos at du kalte meg det da:)
Sharlis
17:09 23.04.2008
"O store betyr nok ikke "å diskutere med en idiot-er å bli idiot""

ER du dum, eller later du som?
Ikke rart du lirer av deg så mye sprøyt hvis du ikke en gang mestrer grunnleggende tekstforståelse.
Bærkorg Måkeskrik
17:56 23.04.2008
Måka:

Nemen,ser man her...
Måka kom til unnsetning.

Og igjen kommer måka og bombarderer tråden med dritt.
Sharlis
18:06 23.04.2008
Enig med HI. det er skremmende. vi kunne hatt mye mindre kriminalitet i norge om det ikke hadde vært for utlendingene. er jo alvorlig at de står for så mye av kriminaliteten da. men, det er nå det jeg synes.
litjtupp,prinsesse og spire*
18:25 23.04.2008
Jeg synes det er mer skremmende at de mest rasistiske innleggene her inne er de som bærer preg av ekstremt dårlig kunnskap om det norske språk.
Jeg blir nesten mer sliten av å lese de åndsvake innleggene deres grunnet skrivefeil og bruk av ord som ikke eksisterer enn jeg blir av det vrøvlet dere forsøker å formidle.
Lova
18:35 23.04.2008
Lova:

Er det sant?
Hvor er de såkalte rasistiske innleggene?
Du kan vel umulig mene denne tråden er rasistisk,og bærer preg av dårlig språk.
Om du mener det,så vil jeg gjerne få eksempel på dette.

Men det er jo ganske morsomt at du kritiserer andres skrivefeil når du selv skriver feil.
Du skriver "åndsvake", men det skrives åndssvake.
Sharlis
18:39 23.04.2008
Enig jeg også...
pia+Ditto
18:42 23.04.2008
Sharlis:
Jeg ser her at du har brukt mye tid, energi og -ikke minst- ord på hver og enkelt av oss, men for meg (som sitter å nyter solen) blir det rett og slett for mye blablablablablablablabla....
Jeg tror rett og slett ikke du har så mye vettugt å komme med, så jeg forbeholder meg retten til å drite i å lese fjaset ditt :-p.
Setter stor pris på korrekturen av ting jeg har skrevet, men står fortsatt ved at å bruke ord som ikke eksisterer alikevel er hakket verre enn noen slurvefeil i krangelens hete, hihi....
Om du har lyst til å bruke ti avsnitt med uthevet skrift og aggresive krampetrekninger, så vær så god .... og takk skal du ha ;
AndreVonDrei
18:59 23.04.2008
andrevondrei:

Fint at du er ute å nyter solen:)
Men hvorfor svarer du når du synes det bare er blablablablablabla?

Du kan ikke tro,du må vite og desverre der tok du feil..jeg har masse VETTUG (ikke vettugt som du skriver)å komme med.

Men du kan gjøre som du vil ..som sagt..ingen tvinger noen her til å lese.

Og om du sikter til ordet demmers,som et ord som ikke eksisterer..så er det dialekt..jeg kommer fra Trondheim og her sier vi demmers,ikke deres.
Men det er ikke det korrekte ordet å bruke i forhold til bokmål rettskriving nei.

"Om du har lyst til å bruke ti avsnitt med uthevet skrift og aggresive krampetrekninger, så vær så god .... og takk skal du ha ;"

Ikke noen krampetrekninger her.
Ingen årsak:)
Sharlis
19:21 23.04.2008
"jeg har masse VETTUG (ikke vettugt som du skriver)å komme med."

Det heter vettugt. En vettug jente, et vettugt utsagn.
Bærkorg Måkeskrik
19:34 23.04.2008
Måka:

Nope..jeg søkte det opp faktisk..og det skrives uten T.
Sharlis
20:00 23.04.2008
Hehehehe, fy faan, du har lite å drive med altså....*sukk* :-p
Er nok enig med Bærkorg ang. ordet vettugt. Tar "nåkk" (som du tidligere har skrevet) hennes ord over ditt ang. rettskrivning ;-)
AndreVonDrei
20:05 23.04.2008
Hellige Sharlis nevner Måka kommer til unnsetning? Skjønte ikke den- i motsetning til visse andre, så trenger vi ikke forsvare hverandre så det går på bekostning av egen integritet (er ordet for vanskelig for deg, slå opp i ordboka). Det er derimot DU, SnarFis som hele tiden garderer deg, og hele tiden forsvarer hvert av dine innlegg ovenfor oss som ikke syns du er den skarpeste kniven i skuffen.

Du nikker bekreftende og samtykkende til herskaren din, og jabber og "blablabla" til oss som ALDRI har vært, eller kommer til å bli enig med dumhetene dine.

Og jeg har svart deg på det jeg føler du er i stand til å få svar på. Får være måte på hva man gidder å engasjere seg i når det gjelder deg..
JAPP™
20:09 23.04.2008
Thihihi....SnarFis.....hihihi....den satt, tenker jeg ;-). DEN bør hun i alle fall sjekke opp i ordboka si! (overtrøtt-humor!)
AndreVonDrei
20:16 23.04.2008
Det har jo unektelig en viss underholdningsverdi dette, selvom jeg virkelig håper at Sharlis ikke sitter hjemme og faktisk mener disse tingene hun sier.

Priviligerte mennesker som sitter på sin høye hest i Norge og spytter på de som ikke har det så bra som de selv. Det er jo ikke akkurat stilig. Man skal prise seg lykkelig over at man ble født i Norge, og man skal passe seg for å tro at det er VI som sitter med fasiten på hvordan man skal leve, hva man skal tro på, hvordan man skal kle seg og hvem/hvordan man skal gifte seg.

"men nå som de tungt belastede menneskene ikke får et psykiatrisk tilbud i Norge så foretrekker jeg at de blir sendt ut"

Skamme seg!!
mosegrisen
20:37 23.04.2008
mosegrisen:

"Det har jo unektelig en viss underholdningsverdi dette, selvom jeg virkelig håper at Sharlis ikke sitter hjemme og faktisk mener disse tingene hun sier"
Fint at du blir underholdt:)
Hva er det å mene eller ikke å mene i denne debatten da?
At jeg synes det er sykt at tallene er så forbanna høye i forhold til kriminelle utlendinger?
Resten er jo FAKTA..

"Priviligerte mennesker som sitter på sin høye hest i Norge og spytter på de som ikke har det så bra som de selv. Det er jo ikke akkurat stilig. Man skal prise seg lykkelig over at man ble født i Norge, og man skal passe seg for å tro at det er VI som sitter med fasiten på hvordan man skal leve, hva man skal tro på, hvordan man skal kle seg og hvem/hvordan man skal gifte seg."

Hva i alle dager er det du babbler om?
Har noen nevnt i det hele tatt hvordan man skal kle seg,eller gidd deg fasiten på hvordan du eller andre skal leve..eller hva du skal tro på??
Nå er du ute å ror laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt unna hva denne debatten handler om.

Hvorfor burde jeg skamme meg?
Dette er omvendt rasisme..Jeg har ikke lov til å mene eller å snakke høyt om at jeg ikke vil ha kriminelle utlendinger her, men utlendinger og folk som dere skal få lov til kalle meg rasist fordi jeg faktisk mener dette?

Patetisk!
Sharlis
20:26 23.04.2008
Japp:

Nemen..har du gått tom for argumenter?
SnarFis? Vet ikke hvem det er jeg nei..
Jeg har i vert fall ikke behov for å rakke ned på andre, noe du tydeligvis har.

Jeg har heller ikke forsvart noe som helst,for det jeg har kommet med er FAKTA,så hva du mener med at jeg helgarderer og forsvarer mine innlegg vet jeg ikke hva du mener med.

Jeg har prøvd å holde meg til saken,men litt vanskelig når jeg har noen få som hele tiden blander inn grammatikk og ting som ikke har noe med tråden i seg selv å gjøre.

At du ikke blir enig i hva statistikkene,rapporter,nyheter forteller,er lite jeg kan gjøre med,og har heller ikke noe interesse i å åpne øynene for deg.

At du bruker som unskyldning"Og jeg har svart deg på det jeg føler du er i stand til å få svar på. Får være måte på hva man gidder å engasjere seg i når det gjelder deg.." til at du ikke har svart på spørsmålene mine,sier jo litt om deg da.
Du har ikke noe å si på det,for du vet det at du har "bæsja på læggen" som de sier her i Trondheim.Du greier ikke å komme med argumenter som holder i forhold til å forsvare dine utsagn om at mine innlegg er dømmendes etc.
Sharlis
20:30 23.04.2008
Det er deg jeg ikke har tillit til, ikke SSB.
JAPP™
20:44 23.04.2008
Japp:

Ingen som har bedd deg om å ha tillit til meg..men du kan ha tillit til linken jeg la til.

Og det jeg skrev i forhold til den linken etter at jeg leste den,var at jeg syntes tallene var skremmendes høye.

Så hva som var så forbanna dømmendes med det ,den skjønner jeg ikke.
Sharlis
20:49 23.04.2008
Du har sittet i hele dag og klamret deg til å måtte ha det siste ordet. Når du en dag får barn så har du ikke tid til sånt.
Og når barnet ditt arver den opsternasige egenskapen din, å måtte ha det siste ordet i enhver sak, så kommer du til å rive deg i håret- for det er slitsomme folk å ha med å gjøre..

Du er dømmende. Du legger ut statistikk som skal virke tillitsvekkende til din fordel i alle rasistiske diskusjoner du tar del i. Og de er rimelig ensporet.

Legg tråden din død. Du er og blir oppbrukt på disse "HELVETES SVARTINGENE-trådene dine", for det er det du mener. Du sier det bare ikke.

Ikke ta deg bryet og svare meg engang. Du må jo knekke fingrene snart, stakkars lille snuppe
JAPP™
00:19 24.04.2008
Japp:

Hehehe..
Hva har barna mine med at kriminelle utlendinger er overrepresentert?
Igjen..du er laaaaaangt unna hva denne debatten handler om.

Jeg er ikke dømmendes, og jeg la ut en rapport som vekket min oppsikt og som jeg reagerte på.
Og hvordan i alle dager skulle det være til min fordel at det blir utført masse kriminelle handlinger fra utlendinger?
Den skjønner jeg heller ikke..

Og her er vi igjen med ordet rasistisk...har ikke ordet rasist mistet betydningen for deg?Du bruker det ordet i mange forskjellige setting som ikke har noe med ordets betydning å gjøre

Hvem er det som har skrevet noen som helst plass på denne tråden"HELVETES SVARTINGER"?..jeg ser ingen andre enn deg som har skrevet det.

Du trenger ikke å tenke på meg,greier å passe på meg selv ..men takk for omtanken:)
Sharlis
20:36 23.04.2008
Hehehehe, dette blir bare bedre og bedre, hehehe.
Sitter du virkelig med den illusjonen om at det er Japp som har driti på leggen?? Hohoho... Les gjennom denne tråden DIN, du og prøv å gå litt på utsiden av deg selv og fortell meg konkret hva det er du har kommet med som får deg til å virke smart?

Psssst: Det er visst Japp som er synsk -syntes ikke det er riktig at du skal ta fra henne den! :-p
AndreVonDrei
20:41 23.04.2008
Tenkte jeg skulle overraske SnarFis på hybelen.
Kan spå om mye, jeg!

"du bærer på noe stort... jeg ser små barn i bildet... hybelkaniner... trange rom... forskjellsbehandlig.. nag.... temperement... behov for selvhevdelse... mur bygning.... reise.... penger den siste hver mnd.... "

JAPP™
22:36 23.04.2008
Hey Sharlis:)

Ser du har fått mye motgang i dette innlegget ditt, men også litt støtte:)
Jeg skal prøve å si det på en måte uten å høres sarkastisk eller dømmende ut, for det vil jeg ikke:)
Det første jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt var: "Hva har Sharlis lyst til å oppnå med å legge ut noe sånt?" Kan det være at du er frustrert over noe, som vi andre ikke vet om?

For å være ærlig, kan innlegget fort bli mistolket dit hen at, at du er ute etter å fremheve alt det negative med våre nye borgere, og glorifisere nordmenn. Jeg synes at det er nok fokus på alt det negative ved alle utlendingene. Jeg tror ikke at de heller har det så lett når de kommer hit..

Det er helt sikkert en grunn til noe av det de gjør... Etter min mening, bør vi slutte å hele tiden trekke frem at utlendinger er så og så kriminelle. Ofte kan folk begynne å tilpasse seg egenskaper som det blir pålagt av majoriteten. En mørkhudet i klassen min sier at han like gjerne kan bli kriminell, for de fleste stirrer fordømmende på han overalt uansett...

Jeg vet at du kan skrive det du vil, der du vil osv. Men av og til må vi tenke litt mer konsekvenser som følge av det vi sier eller skriver. Tenk hvor såret for eksempel ei afrikansk jente som er gift med en afrikaner som leser innelgget ditt blir... Tror ikke selvtilliten hennes blir så høy etter å ha lest hvor fokusert noen er på alt det negative ved utlendinger..

Jaja, jeg vet at det er Dagbladets overskrift og artikkel osv, men hadde det vært behov for å få det mer frem i media, hadde helt sikkert Nrk sendt det på Dagsrevyen hver dag. Men de gjør ikke det, ergo, da er det ikke sååå viktig å hele tiden dra frem disse faktaene, selv om det er sant, så er det nok å lese det en gang i en artikkel i Dagbladet. Ikke så mye vi kan gjøre med det uansett.. Tror ikke at de afrikanske voldtektsmennene sitter her på barnimagen akkurat.:)
*Lucky _baby*
01:08 24.04.2008
Hei Lucky_baby:
"Det første jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt var: "Hva har Sharlis lyst til å oppnå med å legge ut noe sånt?" Kan det være at du er frustrert over noe, som vi andre ikke vet om? "

- Ja,jeg er veldig frustrert over kriminelle utlendinger av alle farger,som skal få være her i Norge å benytte seg av godene vi har ..og det er ikke bare afrikanere.men ALLE utlendigner som kommer hit og ikke greier å oppføre seg.

"For å være ærlig, kan innlegget fort bli mistolket dit hen at, at du er ute etter å fremheve alt det negative med våre nye borgere, og glorifisere nordmenn. Jeg synes at det er nok fokus på alt det negative ved alle utlendingene. Jeg tror ikke at de heller har det så lett når de kommer hit.. "

- Jeg er ikke ute etter å ødelegge for noen som helst, det jeg er ute etter er å legge fram hva som er sant og ikke.
Jeg har ikke funnet opp noe av det jeg har skrevet.
I den linken jeg la frem,så blir det "fortalt" hvor mange prosent norske også i forhol til utlandske..så det er ikke slik at norske kriminelle blir utelukket.(for norske kriminelle er ikke ett hakk bedre enn utlandske kriminelle)
Men det er ikke til å unngå å fokusere på det negative når det er så mye kriminalitet(fra mange,men ikke alle) hele tiden fra disse nye borgerne.
Jeg har mange venner som er både svart,hvit,brun,gul,rosa etc..så jeg bryr meg ikke om fargen de har på huden.Det jeg bryr meg om er om hvordan de oppfører seg her og ikke annet.
Jeg bryr meg ikke om hvordan de kler seg,hva de spiser eller ikke,hvilken religion de følger ,etc..

"Det er helt sikkert en grunn til noe av det de gjør... Etter min mening, bør vi slutte å hele tiden trekke frem at utlendinger er så og så kriminelle. Ofte kan folk begynne å tilpasse seg egenskaper som det blir pålagt av majoriteten. En mørkhudet i klassen min sier at han like gjerne kan bli kriminell, for de fleste stirrer fordømmende på han overalt uansett..."

- Noen av de har sikkert en bakgrunn som fører til at de gjør som de gjør..men det er ikke en unskyldning til at de faktisk gjør det.
Hvis jeg skulle oppført meg som visse andre har oppført seg mot meg,så hadde ikke jeg vært særlig snill mot andre rundt meg.
Og det er sant som du sier at de ofte kan begynne å tilpasse seg egenskaper som de blir pålagt av majoriteten, og det er veldig synd.
Men det er jo klart det at jeg vil ikke at mine barn skal være redd for å gå ut om kvelden o.l ,for det kanskje går en utlending der ute I TILLEGG til norske galinger som har oppelvd noe forferdelig i livet sitt som fører til den handlingen.

På skolen til lillebroren min så er det en del muslimer.. disse ungdommene sjikanerer og terroriserer folk.
F.eks: En jente med burka setter seg vesiden av en ikke-muslimsk person og spør.. "Plager det deg at jeg går med burkaen?" Om denne personen sier ja,så venter det muslimske gutter utenfor for å banke denne personen. Så spurte den ene jenta broren min,og han sa "nei,bruk hva du vil for min del" Dermed slapp han unna.

Dette er bare ett lite tilfelle..men hvorfor skal de gjøre slik?
De er i ett annet land,de burde oppføre seg.
Skal det være ett must at norske ungdommer,voksne,barn må være redde for at slike ting kan skje?
Det er for mye negativitet blandt utlendinger at det overveier det positive de kommer med.
Ene broren min er sammens med ei brasiliansk dame,hun har bodd i norge i nesten 3 år..,hun tok norsk kurs(så hun kan snakke og skrive flytendes),så ungdomskolen på 1år og nå går hun VGS..alt dette i tillegg til at hun har 2-3 jobber..Hun får ikke noen som helst hjelp fra staten.
Og hun er en ressurs for oss,og hun oppfører seg.
Slike utlendinger har jeg null og niks imot,det er jo kjempe bra at de jobber og intergrerer seg.

"Jeg vet at du kan skrive det du vil, der du vil osv. Men av og til må vi tenke litt mer konsekvenser som følge av det vi sier eller skriver. Tenk hvor såret for eksempel ei afrikansk jente som er gift med en afrikaner som leser innelgget ditt blir... Tror ikke selvtilliten hennes blir så høy etter å ha lest hvor fokusert noen er på alt det negative ved utlendinger.."

- Det er klart at vi må tenke konsekvenser av det vi gjør/sier..
Men jeg kan dessverre ikke ta mere hensyn i dette tilfelle enn at jeg sier at ikke alle utlendinger er slik.
Men hvor såret psykisk tror du disse menneskene som blir utsatt for disse kriminelle?
Her kommer det folk fra et annet land (som er på besøk, som får økonomisk støtte og får alt lagt oppi hendene) og frarøver de "livet"..for det er slik det føles når man blir voldtatt.

"Jaja, jeg vet at det er Dagbladets overskrift og artikkel osv, men hadde det vært behov for å få det mer frem i media, hadde helt sikkert Nrk sendt det på Dagsrevyen hver dag. Men de gjør ikke det, ergo, da er det ikke sååå viktig å hele tiden dra frem disse faktaene, selv om det er sant, så er det nok å lese det en gang i en artikkel i Dagbladet. Ikke så mye vi kan gjøre med det uansett.. Tror ikke at de afrikanske voldtektsmennene sitter her på barnimagen akkurat.:)"

- Det er viktig å ta frem disse faktaene så det kan begynne å bli endringer.Det er VIKTIG at folk for se hva som skjer både med sine og utlandske slik at Norge kan lage endringer i hva som må til for å bedre situasjonen mellom norske og utlandske før den eskalerer helt.

Det er ikke sikkert at disse kriminelle sitter her nei..men frustrasjonen min er her ,og dette er en krangleside og temaet er blitt tatt opp tidligere. Folk engasjerer seg, så hvorfor ikke ta det opp?
Da får man ut frustasjon samt at man kan debattere emnet:)

Sharlis
07:55 24.04.2008
OOOOGGGGG på godt norsk....
HOLY OVERLY MASTURBATING MOTHER FUCKING GOD!!!!!!!
Hva hadde jeg gjordt uten krangle seriøst!!! HEHEHEhehehehehe....
Phuuuiii.....Sharlis,du må være sykemeldt og har veldig lite å finne på ikke sant???
Seriøst,er det SÅÅÅÅ farlig at et haug med hormonbomber ikke gidder å sette seg inn i enda en "HAHH!!!Jeg hadde rett "fakta" jadija" fra deg....?Du må seriøst prøve å gi slipp på den j**** diskusjonen om rasisme altså....
hormonia&alienimagen=Fødeklar
08:21 24.04.2008
Hohoho, Hormonia -Jeg tror Skolisse prøver å kjede oss i hjel med babbelet sitt, slik at hun kan få tilfredstillelsen av å ha siste ordet, hohohoo.
Det holder nok for henne det!
Må høre med den synske Japp først, men jeg mistenker henne for å tro hun er den smarteste så lenge ingen gidder å motsi henne lenger. Vi andre vet bedre, hihi;-p
AndreVonDrei
09:05 24.04.2008
Gjør og si hva du vil, Andre- og Hormonia. Men spis ikke opp Japp'n før du har blitt spådd lysere tider, hell og lykke i familieliv, kjærlighet og ikke minst meget god økonomi. Ja, kanskje du opplever at minibanken sier deg: "beklager, ikke plass til flere innskudd i år- kontoen er full"

DA har du god økonomi. Eller søke deg inn på høyere utdanning, og får beskjed om at du har FOR mye studiepoeng..
JAPP™
09:33 24.04.2008
Er noen som virkelig har skjønt det her inne, så er det Sharlis og Linn83. Sharlis har lagt fram fakta om hvem som begår lovbrudd her til lands. Skjønner ikke at dere kan krangle på FAKTA!!! Det er jo like dumt som å ikke tro månen fins!
trinebeate
12:39 24.04.2008
Eh, ja, dere tre er litt av noen knallfolk!!!

Poenget er jo ikke at noen mener at statistikken politiet la frem er feil, poenget er at det er forbanna drøyt å holde på i det uendelige om det samme med kvalme meninger i skikkelig Holmgang stil. De fleste kan lese aviser, og det er faktisk både en og to her inne som ikke opplever statistikken som feil.

Men hvorfor mase om det igjen og igjen og igjen????? Det hjelper jo ikke noen at det stitter en gjeng med trangsynte jenter og mener at vi skal kaste ut alle innvandrere som ikke oppfører seg. På mange måter ville det vært OK om FRP fikk styre et halvt års tid sånn at alle kunne få se hvor utrolig lite av politikken de kjører ivei på som er gjennomførbar.

Jeg har litt lenger opp prøvd å få frem at det ikke er mulig å kaste ut alle som ikke oppfører seg, og utrolig mange av de som sitter i fengsel er annengenerasjons innvandrere, altså Norske!! Hvor skal vi sende dem hen?

Og det er jo ganske fascinerende at noen her inne skal bestemme at "nå gikk du litt utenfor tematikken her fordi du tok opp fakta om innvandring som ikke hadde med kriminelle utlendinger å gjøre".
mosegrisen
12:48 24.04.2008
Det som er grunnen til at ting blir tatt opp igjen og igjen, er sånne uttalelser som du kommer med som er meget provoserende.
Og kalle andre trangsynte og slikt, fordi en har en annen mening enn deg, er jo å be om diskusjon!

Men enig med at dette begynner å bli ensformig og kjedelig. Og det er lite sansynlig at noen i denne saken kommer til å skifte meninger, uansett om en er mot eller for kriminelle utlendinger. Så kan ikke folk bare takle at dette er en diskusjon en burde legge død snart? Kan sitte og argumentere i det lange og breie hele uka jeg, hvorfor man burde sende ut kriminelle utlendinger, men uff...nå begynner dette og bli dratt litt langt, og ingen av partene bytter mening heller. Og det samme går om og om igjen...
SIIIIIIIIRUP!!!!
LinnR83
12:54 24.04.2008
...."uansett om man er mot eller for kriminelle utlendinger".
Ja, du kan få sagt det. Det er vel for faen ingen som er "for" kriminelle. Hvor i all verden har du fått det fra????

Lova
12:57 24.04.2008
Fra de som motargumenterer på innlegg hvor det står at man vil ha ut kriminelle utlendinger! Det er jo det det handler om her da, Lova, men det har gått så langt at hovedpoenget er glemt!
LinnR83
12:58 24.04.2008
Merker meg at det er enkelte som hyler opp og forteller alle at "du har jo ikke har forstått hva jeg egentlig mener,kan du lære deg å lese skikkelig" osv... jammen tror jeg de mangler litt evne til å lese selv. Det er ingen som har sagt at de er for krimminelle hva-som-helst, men det er noen som har vært litt småuenig i at de bare skal hives ut og at de kan takke seg selv!!
mosegrisen
13:21 24.04.2008
Du får huske på det, mosegrisen, at dette handler ikke om rasisme. Sharlis&co har faktisk venner som er både gule, sorte, brune, og ja, tro det eller ei: ROSA.
Noen av dem er lovlydige borgere også. Og dem trenger ikke å dra tilbake til landet demmers. Så det så.
Lova
18:26 24.04.2008
hormonia&alienimagen=Fødeklar:

Hehehe..Hva jeg gjør eller ikke gjør har ikke du noe som helst med.
Og det har heller ikke noe med denne debatten og gjøre.

Det er ikke farlig om hormonbombene her inne ikke gidder å blande seg saklig inn i denne debatten..ingen som har forlangt det heller.

"Du må seriøst prøve å gi slipp på den j**** diskusjonen om rasisme altså...."
Du må innse realiteten og se at dette ikke er en rasistisk debatt.
Lær deg å lese,så kanskje du noen gang forstår hva som står på trådene.
At du har ett problem med å diskutere emnet, for være ditt problem og ikke mitt.
Sharlis
08:41 25.04.2008
FrP er vårt største politiske parti nå! :) Folk begynner å får øynene opp, og vet hva som må gjøres med disse kriminelle utlendingene!:) Hipp hipp hurra for Norge!!! hehe..........
trinebeate
09:20 25.04.2008
trinebeate: Det er under 4 % av Frp's velgere som setter innvandring og integrering på prioritetslista, så du kan ikke lene deg på at Frp støtter rasisme akkurat!
JAPP™
11:37 25.04.2008
Japp:
Du driter deg noe siinsykt når du sier at det er under 4% av FrPs velgere som setter innvandring og intergrering på prioritetslista.
DET FINNES IKKE STATISTIKKER OVER DETTE.

Det er no endelig bra det at Frp ikke støtter rasisme.

Og her kan du selv lese hva Frp står for..så får du slutte å legge ord i "munnen" på folk om at de er rasister eller hva de sier er rasistisk.
Du må tåle det at andre har andre meninger enn deg vettu..verden omhandler ikke deg og dine meninger.

FrPs INNVANDRINGS- OG INTERGRERINGSPOLITIKK
FrP vil at Norge skal føre en restriktiv innvandringspolitikk i tråd med norske interesser. Dagens innvandrings- og integreringspolitikk er ikke bærekraftig fordi det hvert år kommer flere innvandrere til Norge enn vi greier å integrere.
FrP vil stramme kraftig inn på asyl- og flyktningpolitikken, slik at bare de som har et reelt behov for beskyttelse i henhold til Flyktningkonvensjonen får bli i Norge. Dette vil føre til at langt færre får opphold i Norge. Finland ga for øvrig i 2005 asyl til 12 personer, og i Japan har 400 personer fått asyl siden 1982. FrP vil at folk primært skal hjelpes i sine nærområder.

FrP vil ha en total omlegging av familieinnvandringspolitikken, fordi dagens politikk oppmuntrer til tvangsekteskap og ufrihet. Integrasjonen nullstilles for hver eneste generasjon når 3 av 4 andregenerasjonsinnvandrere fra land som Pakistan, Marokko og Tyrkia henter ektefelle i foreldrenes opprinnelsesland.

FrP vil ha en helt ny integreringspolitikk der innvandrere gis incentiver til å delta i arbeidslivet, lære seg norsk og ta inn over seg de grunnleggende universelle verdier som det norske og vestlige samfunnet bygger på.

ASYL OG FLYKTNINGPOLITIKK
FrP vil at Norge i fremtiden skal føre en asylpolitikk der en streng fortolkning av Flyktningkonvensjonen legges til grunn. Dette betyr at ordningen med opphold på såkalt humanitært grunnlag faller bort.
FrP vil innføre lukkede mottak for ID-løse asylsøkere, asylsøkere som vurderes å utgjøre en sikkerhetsrisiko, og asylsøkere som har fått avslag på sine asylsøknader inntil utvisning er effektuert.
FrP vil at eventuelt mottak av flyktninger må avgjøres av den enkelte kommune selv og ikke kunne pålegges av statlige myndigheter.
FrP vil at flyselskaper som bringer asylsøkere uten identitetspapirer til Norge, bøtelegges og pålegges å returnere asylsøkerne.
FrP vil at innvandrere og asylsøkere som kommer fra områder med stor sykdomsrisiko gjennomgår en obligatorisk helsetest.
FrP vil at å oppgi falsk identitet blir ansett som en kriminell handling og fører til utvisning.
FrP mener at Norge bør vurdere et eget ID-register for asylsøkere og flyktninger for å forhindre at personer oppretter flere identiteter.

FAMILIEINNVANDRINGSPOLITIKK
FrP vil sette en stopper for tvangsekteskap og redusere antall årlige familieinnvandringer gjennom effektive tiltak som 24-årsgrense, tilknytningskrav, økte krav til forsørgerevne og gjeninnføring av forbud mot ekteskap mellom søskenbarn.
FrP vil at de som kommer til Norge som resultat av familiegjenforening ikke gis rett til ny eller videre familiegjenforening.
FrP vil at familiegjenforening for innvandrere og flyktninger begrenses til dem som har hatt lovlig opphold i Norge i minst 5 år og har plettfri vandel.

INTEGRERING OG STATBORGERSKAP
FrP vil ha en helt ny integreringspolitikk der innvandrere gis incentiver til å delta i arbeidslivet, lære seg norsk og ta inn over seg de grunnleggende universelle verdier som det norske og vestlige samfunnet bygger på.
FrP vil at Norge hvert år maksimalt skal motta til sammen 1 000 mennesker fra land utenfor den vestlige kulturkrets. Det handler ikke om at vi skal avvise nr 1 001 i køen, men at vi skal innrette politikken slik at vi etter hvert kommer ned på dette nivået.
FrP vil at opplæring i foreldrenes morsmål ikke skal være et offentlig ansvar.
FrP vil sørge for at utenlandske statsborgere som dømmes for forbrytelser med strafferamme utover ubetinget fengsel i 3 måneder, automatisk utvises fra landet enten etter endt soning eller ved utlevering for soning i hjemlandet.
FrP vil at det påses at alle innvandrerforeldre på samme måte som norske foreldre, overholder sitt foreldreansvar i henhold til barneloven og sikrer barns rett til utdanning etter opplæringsloven og andre relevante lover.
FrP vil avvikle offentlig støtte til organisasjoner og foreninger hvor etnisk bakgrunn eller felles hjemland er kriterium for medlemskap.
FrP vil at alle lover og forvaltningsmessig praksis som innebærer forskjellsbehandling basert på rase, religion, kultur eller etnisk bakgrunn, avskaffes.
FrP vil ha en aktiv integreringspolitikk som bygger på at de reglene, normene og verdiene som skal være felles for hele befolkningen, må gå foran hensynet til enkeltgrupper.
FrP vil at man må ha bodd minst 10 år i Norge for å få norsk statsborgerskap.
FrP vil at tilfredsstillende kunnskaper i norsk språk og samfunnsforståelse samt avleggelse av troskapsløfte til Norge, settes som vilkår for å oppnå norsk statsborgerskap. For å kunne bli norsk statsborger, må man gi avkall på tidligere statsborgerskap.
FrP vil at man må gi avkall på tidligere statsborgerskap for å bli norsk statsborger.
Sharlis
11:42 25.04.2008
Da må du snart oppgi ditt egentlige jeg, for når jeg var tilskuer på årsmøtet- mrk tilskuer, så kom det frem tall. Og selv om man ikke har mulighet til å stemme på slike møter har du lov å stille spm.

Så eller hørte ingen med dine totalt dustete utsagn? Så du var nok ikke der. Jeg kaster meg vanligvis ikke ut med påstander som jeg ikke har dekning for.

Klipp og lim mentaliteten din hører hjemme på et formingskurs i en barnehage. Men ikke en gang småunger maser som deg..

-og beklager at jeg svarte "trinebeate" på din tråd. Eller er dere en og samme person? hahaha
JAPP™
11:46 25.04.2008
Og siden jeg deltar i debatten så har jeg faktisk partiprogrammet liggende. Det er på 99 sider, så du får fortsette å klippe og lime :p
Jeg er litt over snittet interessert i dette området, og har også ved en rekke anledninger deltatt på kurs og seminarer med involverte og dyktige mennesker ved Grønland politistasjon, samt Org. Krim. Så har du noe fornuftig og lære bort, så er jeg mer enn mottagelig for det- det er bare det at du utelukkende kommer med klippete og limte strofer jeg kan google meg frem til selv om jeg lurer på noe.

Hvis DU ønsker å involvere deg å få se virkeligheten i hvitøyet er du hjertelig velkommen som Natteravn, der ser vi masse kriminalitet.. Men ikke på den måten som du beskriver...
JAPP™