Dette forumet er for både damer og herrer som snart er klare for å lage barn, men som ikke helt tør/vil ta steget ennå.
Her er det vel bare å ønske lykke til:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
Denne siste måneden med venting kjenner jeg at blir lang........
21:06 23.04.2008
Jeg har mensen nå og skal ta siste måned med p-ring f.o.m lørdag. Jeg sliter med å motivere meg for den siste måneden med venting. Har så lyst til å bare droppe p-ringen med en gang. MEN jeg tror at det er lurt av meg å vente. Det er så mye stress nå og jeg har ikke lyst til å bli gravid før jeg vet at jeg kan ta livet litt med ro igjen.
Jeg har fått en skikkelig glad-nyhet da! Noe som gjør at litt av den skremmende følelsen rundt det å få barn for første gang ikke lenger føles så sterk: Tre av mine aller beste venninner skal også prøve i år! En begynner prøvingen nå, hun andre skal prøve samtidig med meg (om en måned) og hun siste kommer til å prøve på sensommeren. Føler meg så heldig! Jeg visste om to av de, men hun tredje kom helt som en overaskelse.
Noen som har tips til hvordan jeg kan få denne måneden til å gå litt raskere?
Flere som er rastløse ventere som vil dele/ få ut litt frustrasjon?
Sv: Denne siste måneden med venting kjenner jeg at blir lang........
22:41 23.04.2008
hihi ja vi skal også starte prøvingen snart, eg kan ikkje akkurat si at eg er rastløs med ein gutt på 19mnd og full jobb.. men kikker ofte inn her. min neste mens er vel 9.mai og etter det skal vi slutte på p pille og starte prøvingen, vei jo ikkje kor lang tid det tar heller.
tips til å få mnd til å gå raskere, m mhh ver i hagen og jobb der, det gjør eg, eller vask huset, grill...
og eg er heilt enig i at det er for lite liv her.
har du barn fra før?
23:17 23.04.2008
Huff, kjenner meg akkurat igjen, skal ta min siste p-pille den 25, mai. Gleder meg så utrolig mye, er helt ørska om dagen. Hehe. Så koselig at så mange av venninnene dine skal prøve og, kan gå fire nybakte mødre arm i arm med vognene, hehe.
Lykke til!
Anonym
23:59 23.04.2008
Jeg vil også være med her!
Vi skal vente helt til august vi:-( Det er lenge det! .......men får tid til å glede seg enda mer. Kjenner det kribler i magen bare ved tanken på at jeg forhåpentligvis er høygravid om et år! Har allerede sluttet på pilla, så håper det kanksje korter ned prøveperioden litt.
22:59 24.04.2008
Jeg henger meg også på denne her! :) Synes ventetiden går så sent! Heldigvis bare en mens (11.mai) igjen før prøvingen starter for fullt! Håper TR kommer litt før, men er redd for at viss jeg håper for mye vil den komme senere enn vanlig:) Jeg føler at hele dagene fylles med tankene om prøvingen, og håper så inderlig at det lykkes med det sammme. Har en sønn på 2 år, og der var det full klaff 1pp.... Lengter sånn etter en liten baby igjen:) Vi får holde siden -og dermed oss selv litt busy!
23:19 24.04.2008
Jeg er helt enig. Hverdagen fylles helt klart av tankene rundt dette. Det er jo så vanskelig å si til seg selv at man skal slutte å tenke på det, for det går jo ikke! Men det viser vel kanskje at vi er ordentlig klare da:-)
Jeg har veldig lyst til å følge med videre på denne tråden selvom dere sikkert er gravide lenge før meg:-) Er så lite aktivitet på dette forumet atte.
Jeg krysser fingre og tær for at du blir gravid fort også denne gangen;-)
20:54 25.04.2008
Enda en paahenger:)
Jeg skal heller ikke begynne foer til august, og merker at ventetiden er allerede uendelig lang. Tankene mine svirrer rundt dette emnet MANGE ganger om dagen, selv om jeg ikke prater saa mye om det i hverdagen. Mannen min har nemlig gitt meg 'forbud' for aa snakke saa mye om det -han er nok litt overtroisk, tror nemlig at hvis han gleder seg for mye eller no' saa faar vi det ikke til...;P Menn er noen rare dyr...
Tihi, vel, jeg klarer meg jo ikke helt da...senest i gaar fortalte jeg ham om alt jeg har laert paa FertilityFriend i det siste, og i tillegg at jeg har laga budsjett og hvorfor dette ikke kommer til aa koste oss saa altfor mye (mye som jeg haaper vi kan arve fra familie og venner). Han blir nok litt oppgitt over meg noen ganger regner jeg med;)
Lykke til alle sammen, og haaper virkelig at ventetiden blir nogenlunde kjapp!!!
21:19 25.04.2008
Henger meg på her.. Jeg har ei jente på 3 år. Både jeg og sambo er skikkelig klare for nr 2, men det passer litt dårlig med jobben min nå.. så vi må vente med prøving til høsten. Tenkte å slutte med pillen i august:) Så får jeg bare håpe at det ikke tar så lang tid å bli gravid...
14:06 27.04.2008
Vi blir prøvere ganske samtidig vi da! Moro.
Ja det er jo helt utrolig bra at de også skal prøve samtidig som meg. Tenk at vi skal dele ventetid og ikke minst permisjonstid sammen. Synes at jeg ser det for meg. :-) Får håpe at det klaffer raskt for alle da.
13:59 27.04.2008
Hurra! Endelig litt action :-)
Vi har ingen felles barn, men han har en gutt på 10 år fra et tidligere forhold. Lurer litt på hvordan han vil takle å få søsken. Han er et meget bortskjemt enebarn i dag... Når vi får et barn til, så må han lære seg å dele oppmerksomhet med en til. Det blir ganske stor aldersforskjell. Noen som har erfaring med det? Litt dumt i forhold til ferier og sånt. Nå er vi liksom snart ferdig med turer til Legoland osv. og så blir det om et par år en ny runde med slike familieparker. Da er jo eldstemann så stor at han ikke synes at det er like gøy.. En utfordring.
Jeg har masse å bedrive tiden med. Holder på med siste innspurten i et større oppussingsprosjekt. Det er også derfor jeg gjerne vil vente en måned til. Likevel så er det sååå nært og derfor greier jeg ikke helt å la være å tenke så mye på det.
Det blir spennende å følge med dere videre. Hvor er dere fra? Østfold her..
Vi er forresten 25 år (jeg) og 34 år (han).
02:14 29.04.2008
Jeg bedriver tiden med aa bli ferdig med masteroppgava mi, og i tillegg bruker jeg (altfor?) mye tid paa aa lese paa dette forumet;) Planlegger ogsaa aa sy baade sjal og Meitaj snart -og gubben ler av meg ogsaa :D
Jeg er 29, fra Akershus men bor i Canada (derfor de rare bokstavene...), og han er 28.
12:28 30.04.2008
Vi blir nok ikke prøvere før tidligst neste sommer (altså -09), så jeg er litt nedfor på grunn av det. Er blandt annet på grunn av helsen min vi må vente, og da er det vanskelig å sette en fast dato. Krysser fingrene for at ting har endret seg om et års tid, og at vi kan sette igang da. Og trøster meg med at det heldigvis ikke er mannen som er problemet mitt, han er veldig støttende og ønsker seg barn han også. Men le av meg, det gjør han:p Jeg holder for tiden på å sy vognteppe, tenkte å prøve meg på stelleveske etterhvert. Ellers er diverse ting som smekker og stelleunderlag (med et vanntett lag inni som tåler vask, anbefaler "madrassbeskyttelse" fra ikea til den bruk) alltid en slager, man trenger mye av det og det er lett å lage. Og joda, jeg har en hylle med babybøker bortgjemt på soverommet, jeg også;)
Anonym 18:21 26.04.2008
Anonym
16:19 30.04.2008
Henger meg på jeg også:) Har sluttet med pilla for 2 mnd siden.. EL i mårra.. å prøvinga startet:) Dette er første forsøk og første barn.. måtte det bare skje:)
Anonym
21:55 12.05.2008
Wheeeee! Nå nærmer det seg! Utålmodigheten begynner å gå over til at det bare blir skummelt.. Merker at jeg nesten finner på unnskyldninger for å vente litt til, men jeg har jo så lyst.. Bare tør ikke helt........... Har et par uker til på meg da..