GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

3. trimester

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.
Her kan dere som er i denne perioden av svangerskapet møtes og diskutere og utveksle erfaringer. Husk at vi alle er forskjellige og at det finnes mange sannheter!
Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene.
Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri
Har du en følelse på når du tror du vil føde? (på terminen? over? før?) :)
23:27 23.04.2008
Jeg tror jeg vil gå ca 3 dager over terminen.. av en eller annen grunn ser jeg for meg 11. mai hele tiden, men UL terminen er 8. mai.. mensterminen er 7. mai..

11. mai
11. mai
11. mai

.. og sånn går no dagan! ;)
ann1982*FØDEKLAR*
Sv: Har du en følelse på når du tror du vil føde? (på terminen? over? før?) :)
23:44 23.04.2008
har hele tiden hatt på følelsen at bejbien skal komme mellom den 23 april og 30 april.. så har enda noen dager igjen :) Termin min er 4 mai:)
Moonine_Snart_I_Mål;)
23:50 23.04.2008
Håper flere slenger seg på denne tråden, hadde vært gøy å se i ettertid om vi faktisk har hatt rett på feelingen vår eller om det ble totalt annerledes! :-)

Moonie: Bir spennende å se om du får snart da! :-) *sende over fødestøv*
ann1982*FØDEKLAR*
00:11 24.04.2008
Har termin 3 juni- og har på følelsen rundt 20 mai, faktisk. Fikk tre uker for tidlig sist.
lillegutt-kommer3juni:-)
09:31 9.05.2008
Jeg har termin 13. juli og mamma kommer hjem fra ferie 18. juli. Siden jeg ønsker å gå en uke over (så mamma er hjemme) kommer madamen sikkert før termin :-P
Helene:-)
07:04 24.04.2008
Fødte 6 dager før første gang, så da trodde alle at jeg kom til å føde før med nummer to også. Men gikk 3 dager over. Så fra uke 38 og til han ble født ble laaang. Så jeg tror jeg føder 12 juli, da er overtids datoen min!
gullegget
07:30 24.04.2008
Har en venninde som har satt en pinn på 25 og jeg trur rundt mens temin min som er 30 april.Har en tidlig UL som sa 29 og en 3D som regnet seg frem til 28 så trur det blir rundt da...

Men nå er det vel strengt talt vanlig at man går over tiden om man er førstegangs da,så vi får se...
Nå er ihvertfall alt klart for den lille så hun kan komme når hun vil...Håper det ikke blir så lenge til men....
hormonia&alienimagen=Fødeklar
08:04 24.04.2008
Da vi var prøvere, noen mnd før vi fikk klaff, sa jeg at jeg kommer til å få et barn 18 mai:-) Så jeg er litt spent på om det kan stemme.

Lege termin 16 mai
min termin 22 mai
ul termin 23 mai..........så vi får nå se.

Ellers har jeg følelesen for at jeg kan få før termin denne gang, hvet ikke hvorfor, har gått over med begge de 2 andre(en og to dager)

Men sånn praktisk greit trenger jeg ikke få før etter 17 mai helga:-) Det hadde passet best etter som det er så mye som skal gjøres i mai.......

Men de kommer når de kommer, gleder meg utrolig mye!
05.01-07.03-23.05.08 HØYGRAVID
08:09 24.04.2008
hehe.. eg føder nok etter tiden i allefall.. har termin 3 mai... håper eg slipper føde den 6. da blir storesøsteren 2 år
snartobarnsmammaFØDEKLAR
08:14 24.04.2008
Jeg var overbevist om at jeg kom til å føde før eller rundt termin. Nå sitter jeg her på 6. dag på overtid:(
vår baby
08:23 24.04.2008
Har en følelse at noe skjer i løpet av helgen..

Har ikke termin før 6. mai.. men hatt mye murringer, og særlig de siste tre dagene..

Pappa har bursdag i morgen (min yngste niese ble født på min mors bursdag), og min søster kommer langveis fra i morgen for å sove over...

Så da har vi barnevakt i orden til våre andre to små også...og da føler jeg meg langt mer rolig (har stresset endel over barnevaktproblemet - siden nærmeste familie er 10 mil unna..)

Så jeg har en følelse av at noe skjer i helga... men ender vel fortsatt opp på legetimen på mandag som en flodhest med litt mer vann i føttene (om mulig)..
snuppelura_jente3
08:21 24.04.2008
Har Ul termin og mens termin 14 mai. Er rimelig sikker på at jeg vil gå over, gikk 6 dager over sist. Håper på 16.mai.
Det er veldig deilig, skal føde i kirkenes, og her settes du igang når du er en uke over:)
Bollebærer
08:23 24.04.2008
Jeg tror jeg føder 20.mai, altså 4 dager etter UL termin 16.mai.
Sambo er SIKKER på at jeg føder 12. mai, som er menstermin. hehe..
Legen mener jeg føder i løpet av de neste to ukene.. :p
IreneCecilieHØYGRAVID<3Leon
08:36 24.04.2008
har et håp om å føde i løpet av april.. har termin til søndag så håper det skjer no snart..
ikke lenge igjen?
08:39 24.04.2008
Eg har termin 19.juni.....mannen min trur det blir den 15.juni,men eg har større tru på 21 eller 23 juni.....
Nr 1 kom på termindagen og nr 2 kom 2 dager over....!!
turid84
09:01 24.04.2008
jeg håper han kommer en uke før termin det hade bare passet helt supert for meg...

Jeg skal ha eksamen (30 mai) en uke etter termin (21mai) så jeg håper håper håper han kommer før, men tror egentlig at jeg går akkurat 1 uke over.. MEN vil helst ikke ha han ut på selveste 17 mai da, det er litt kjedelig...

Så her skal alle kjerring råd tas i bruk rundt 1 mai ;o) hehe, huset blir i alle fall fint og rent...

*Krysse fingrene*
kvantum *høygravid*
09:32 24.04.2008
hehe.. jeg tror også han kommer før termin.. var til legen i går å han tippa også at han kom til å komme før termin.. så jeg tror han kommer 8mai.. Har termin 17mai.. :)
termin 17 mai:) gleeder oss:)
09:42 24.04.2008
Har termin 29 mai. Men av en eller annen grunn så ser jeg 19 mai i hodet. Passer veldig å få han da....
Egentlig, innerst inne.. så trur jeg han kommer i begynnelsen av juni.
connie79 *Høygravid*
09:57 24.04.2008
jeg har termin om 7 dager... 1 mai altså. Men jeg har en følelse av at det blir en uke over... 7 mai. Venninnen min påstår at det blir 3 mai, for det har hun følt heeeele tiden.. hehehehe. så vi får jo bare vente å se. Jeg begynner å bli virkelig lei nå altså!!
BitteLiten venter jente:o)
10:49 24.04.2008
Jeg har termin 23.juni, men jeg har alltid sett for meg at jeg kommer til å føde i begynnelsen av juni. I løpet av første uka....så nå får vi vente å se....dette blir spennende!
mammatilsommeren
11:03 24.04.2008
Har hele tiden "visst" at jeg kom til å gå over terminen, og her er jeg da: to dager over (så langt). Har ingen følelse på når jeg vil føde - er mentalt forberedt på å gå 14 dager over så får heller bli positivt overrasket om det skulle skje før :o)

Lykke til alle sammen :o)
Bebbiss *fødeklar? :oS*
11:16 24.04.2008
Jeg har termin 6. mai. Har følelsen av at hun kommer 1. mai.
Krysser fingrene for at det stemmer. :D
Ikke mange dagene igjen!

:D
I sjokk og lykkerus -13 dager!
11:31 24.04.2008
Har termin 8.juni, men har av en eller annen grunn en feeling på 6.juni...hehe.. Gjenstår å se om jeg får rett, førstesnupp kom 6 dager over termin, så jeg er jo forberedt på at jeg kan gå minst like mye over denne gangen som den gang.
wollafruen 'jente 08.06.08'
15:08 24.04.2008
5 eller 6 juni tror jeg hun kommer. Disse datoene har sittet i hodet mitt leeenge... Har termin 20 juni!
Bjørnen Collargol*gravid*
15:16 24.04.2008
Jeg skal ha planlagt ks 30. juni, men av en eller annen grunn tror jeg det blir 26... Det kan jo skje hvis fødselen setter i gang før ks-avtalen...
Krusemynthe
15:22 24.04.2008
Jeg har termin (ul) 22.mai, men jeg håper at jeg føder 18. mai (ingen grunn...)

Men tror jeg kommer til å gå noen dager over... Har lissom bare følelsen på det..
*22.mai2008*Høygravid!
12:37 25.04.2008
Veldi spennanes det her, blir arti å se kordan resultatan blir i forhold tell alle sine egne antakelsa =)

Æ har UL termin 21.mai, mensentermin 6.mai, og har sjøl sagt at ho i hvertfall e ute tell 12.mai (etter mine egne beregninge av når det hele kunne skjedd, hehe).

Æ bestille ho ut 5.mai =) (sia æ e fødd 12.12, hadde 05.05 vært litt morsomt). Men e ikkje utålmodig i det hele tatt enda, så ho ska no få komme når ho e "ferdi" og klar sjøl!
lilleeli
12:55 25.04.2008
Håper vi klarer å holde tråden oppe, slik at vi kan fylle inn resultatene etterhvert! ;-)

ann1982*FØDEKLAR*
13:05 25.04.2008
Har termin første uka i mai, og har følt meg helt rolig på at det var opptil flere uker igjen - og at jeg ikke kom til å føde noe særlig før tiden...Helt inntil i går!!! Da fikk jeg plutselig en følelse av at ting kunne begynne å skje NÅR SOM HELST...Begynte frenetisk å hive ting oppi sykehusbagen, og vaske flere maskiner med babyklær og stresse rundt...!! Har de siste dagene fått mye sterkere kynnere, magen er stadig hard som en tromme, den lille kroppen tyter ut og spenner seg som en strikkball og jeg har også hatt mer mageknip/mensenmurringer...+ at det kjennes ut som om hodet har festet seg, pga. mye nedpress. Så bare fåglarna vet! Kanskje blir det termin? Kanskje blir det før? Etter? Slitsomt og nervepirrende med sånn usikkerhet, synes jeg!
propelle
13:26 25.04.2008
Menstermin 16.mai.
ULtermin 28.mai.
Har diabetes 1 så blir satt i gang 19.mai, men hååååper på å bli satt igang 12 mai ettersom jenten i magen er stor.
Gutten vår som akkurat har fyllt 1 år kom 10 dager før, ble satt igang 13 dager før med han selv om han ikke va mer enn 3300g.
Denne gangen er babyen stor og kjennes ut som hode er festet, og legen som tok UL i går sa hun lå laaangt nede. Så jeg går og tripper og venter på at det skal skje av seg selv snart...
prins07&prinsesse08
13:49 25.04.2008
Jeg har termin 17. Mai, mens termin 12. Mai
Har tippet på 18. Mai, men håper intenst på noe før! Føles jammen sånn ut også om dagen. så jeg håper nå på rundt 2. mai...hehe
Tirilill*høygravid*
15:09 25.04.2008
Jeg har termin 10 juni, men tror 4 juni er dagen han kommer:) men er vel rart om han skal komme før når man er førstegangs..
luna79
15:59 25.04.2008
Har termin 26. mai. Drømte i natt at det ble fødsel 17. mai, men tidligere har jeg holdt en knapp på 22.mai eller 1. juni. Ender vel opp med det siste ettersom jeg er førstegangs...
laroos
13:59 28.04.2008
Syns den her tråden va så arti, at æ holder den litt oppe=) Bare å slenge sæ på flere=)
lilleeli
14:49 28.04.2008
Jeg spurte vesla på 2,5 år som skal bli storesøster for noen dager siden når hun tror lillebror kommer ut. Ni sa hun. Så da tror jeg han kommer 9 mai (o:
Det blir 9 dager etter termin. Hvis ikke så blir jeg vel satt igang denne gangen også... det er vel egentilg det jeg har trodd hele tiden....
Bolle nr. 2 i ovnen!
16:07 29.04.2008
Dytter litt på denne :-) Nærmer seg jo termin for flere av oss, så det blir gøy å se om vi har rett på magefølelsene våre i denne tråden! :-D
ann1982*FØDEKLAR*
20:21 29.04.2008
Jeg har en veldig stor feeling på at det blir 15 juni jeg,har drømt veldig mye om akkurat den datoen.
Mens termin er 20 juni,og ul 22 juni. Fikk på termin sist.
djoolia 05.01.07 + 22.06.08
15:35 30.04.2008
Ja, min kommer den 28 HELT SIKKERT :))
samsaya
20:21 30.04.2008
Jeg har UL termin 16 mai, mens termin 22 mai men jeg tror jeg føder 17 mai! Det blir spennende å se senere om termin følelse stemte hos noen!
lolipoli
21:06 30.04.2008
Tja, menstermin 12.mai, UL-termin 16. mai....Følelsen av at jenta kommer om 2 uker, nærmere 12.-13.mai! Får nå se da, alle sier jeg må innstille meg på å gå over tiden! Hvis jeg går over satser jeg på at det blir 20.mai=) Da må sambo dele bursdagen sin, hehe =)
Baby?Jatakk!Kommer 16.mai=)
11:23 2.05.2008
*dytt* ;-)
ann1982*FØDEKLAR*
00:30 3.05.2008
Æ å dytte, ser nån e over termindato no ...
lilleeli
00:52 3.05.2008
Jeg blåser egentlig i når han kommer, så lenge det ikke er mye over termin! Har termin 1. juli, men jeg håper på midten av juni en gang, sundt den 17. juni eller noe,for da er jeg ferdig med skole;) Men jeg blir vel liggende over tia og pese i varmen:/
Garfy^^med_Alex_i_magen^^
12:09 5.05.2008
I hvertfall 2 stk av dåkker som har fødd, sant? Husk å oppdatere resultatet =) Om det e tid mellom amming, bleieskift og all kosen ;) Tell oss andre, vi vente i spenning =)
lilleeli
12:37 5.05.2008
Jeg har ul-termin den 21 juli mens termin 17 juli, men tror knøttet blir født den 7 juli ;) Ingen grunn til det egentlig har det bare på følelsen.
jmedkjærlighetsbarnimagen
12:36 6.05.2008
Mi kom ihvertfall ikkje som bestilt i går...Hadde nymånen effekt på nån andre?
lilleeli
09:24 9.05.2008
Oppdater gjerne på den her tråden åsså når dåkker føde =) Arti å se!
lilleeli
19:09 9.05.2008
Jeg har termin 12 juni, men har tenkt endel på 9. eller 18. juni, vet ikke hvorfor... Blir spennende å se da =)

Gikk forresten 13 dager over med sistemann (nr.4) og måtte settes i gang!
*jente-i-vente &#9829; *HØYGRAVID*
20:13 9.05.2008
Eg har ordinær ul termin 26. mai, 3D ul termin 24.mai og mens termin 22.mai....
Tror selv hun kommer mellom 18 og 20 mai....så det blir spennende å se......er en uke til.....såg at det var fullmåne 20.mai så kanskje eg er heldig....
Lukas&engelen Noah får søster
21:02 9.05.2008
Jag har drömt att min morfar(som är död sedan 5 år sedan) berättade för mig och min sambo att 5 juli kommer eran tjej. Vi har termin 22, men alla tjejer i släkten har fött före termin tidigare så det är ju stor chans för det nu också. :)
b@rnim@gen
21:12 9.05.2008
Over termin. Helt klart. Gikk seks dager over med førstemann, så fem denne gangen, kanskje.
19. mai... (fødte 19. august sist, da)
Vil gjerne før, da.
Smånetta 14.mai
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------