GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

BliGravid

Strever du med å bli gravid? Du er ikke alene.
Etter oppfordring har vi nå valgt å ta bort anonymknappen, så vær obs på det når du legger inn innlegg.
Mvh Jordmor Siri
hvordan tolke clareblue el tester?
10:18 24.04.2008
EL er nå tre dager forsinket, og jeg begynner å bli litt bekymret, da vi skal bli gravide med insm neste mnd ..
jeg hadde el slim for 4 og 5 dager siden. alle vanlige symptomer på at el kommer dag 17 i cykl...... nå er det dag 20...
så jeg åpner den digitale EL testen, da ser man jo disse to strekene, test streken og kontroll streken, og ser at test streken er såvidt synlig, for noen dager siden var den mye sterkere.....hvodan kan det ha seg, hvordan skal jeg tolke det? har jeg misset el, at den kom alt for tidlig, eller har jeg hoppet over EL?????? jeg har testet morgen og kveld 5 dager. Takker for svar :-)
lillebie
Sv: hvordan tolke clareblue el tester?
10:42 24.04.2008
Hei,

Jeg sliter med det samme som du ser på innlegget mitt lenger ned. Jeg skulle ha hatt EL idag, men testen imorges viste ingenting,,,,noe som igjen betyr at det er ihvertfall enda to dager til ettersom testen viser at det skal skje 12-48 timer etter at den tester positiv.
Jeg hadde litt slim de første dagene, også et par dager før jeg begynnte å teste, MEN nå har jeg testet hver dag siden mandag 21 så skal være på nett - enten så kommer den ikke eller så kommer den veldig sent. Har lest at det er noen sykluser hvor den ikke kommer i det hele tatt. Vi får krysse fingrene for hverandre :) Den BØR vise to streker ikveld ;)
celine29
10:45 24.04.2008
ah det jo sååå frustrerende..den har vært stabil frem til at NÅ skal vi lage barn, da begynner den å tulle!
jeg krysser fingrene for oss begge, i det jeg skal begynne på min tredje clareblue pakke i dag på 5 dager! blir dyrt dette her!
lillebie
11:03 24.04.2008
DA har jeg anbefaling til deg: gå inn på billigtester.no og kjøp de der - 200kr for 3 gravidtester og 20+ EL tester - genialt...jeg tar de ca to gng om dagen hehe. Blir helt frustrert jeg og...har ventet på denne mnd sååå lenge nå. Blir spennende ikveld..for er den ikke pos da så er det noe galt!
celine29
11:27 24.04.2008
du mener de strimmlene ikkesant? jeg får ikke utslag på de! jeg har prøvd flere ganger, bare clareblue jeg får et bra svar fra. kjøper dep ånett da så koster 199 for 7 stk....men hva gjør man ikke for en liten baby :-) jeg har veldig mye el slim i dag ....så jeg håper det resulterer til pos el test i kveld eller i morgen tidlig....*frustrert*
lillebie
11:38 24.04.2008
Ikke strimlene, men staver - MEn om du sier de ikke funker så kanskje det er det som skjer på meg da..at de ikke viser resultat - tror du det? Da har jeg jo brått håp alikevel....får kjøre på ikveld og hehe,,,,utrolig usjarmerende med tvangssex ;) Har ikke så mye slim jeg , men har kjøpt slimløsende hostesaft og tar et par slurker morgen og kveld.....
Jeg har jo vært gravid før så jeg vet at jeg kan bli det....men det er jo noen år siden sist og resulterte i abort...så kan jo veldi glite om dette
celine29
11:42 24.04.2008
jeg har og hatt en abort for 5 år siden, så man vet kan liksom ikke vite, men regner med at jeg fortsatt kan bli gravid... ok nei er ikke stavene jeg tenkte , jeg bestilte sånn EL strimler, sånne tynne papp strimler, og det sa legen og at jeg måtte holde meg unna! staver er mer sikre, de papp strimlene ble aldri positive på meg! så tok jeg en clareblu og vips var den positiv! men jeg skal sjekke ut siden du anbefalte, var der billigtester.no?
lillebie
12:09 24.04.2008
billige-tester.no er det visst :)
celine29
12:14 24.04.2008
hei dere.
Skulle akkurat til å skrive et lignende innlegg ang cb el tester.
Forrige måned fikk jeg positivt utslag med de samme symptomene som jeg har nå. Murring i magen og endel el slim. Nå er den totalt negativ, og det er 4. dag jeg tester. Skal egentlig ha el idag eller imorgen, slik at den skulle vist positivt nå...
Lurer litt på om man egentlig skal ta en en pause fra sex ikveld, og heller sett om resultatet på testen ble bedre i helgen.
Jeg personlig kunne hatt sex hver time i denne perioden. men er redd samboer bruker opp/går tom for sædceller... merker jo det tar lenger tid før han kommer og at det er mindre som renner ut..(for å si det sånn...)
Hva gjør dere? Hører på "kroppens signaler" og kjører på daglig med sex for å ikke risikere at et egg unnslipper, eller tar en pause en kveld..?
Lillemy29
12:20 24.04.2008
Jeg har akk det samme som deg, skal ha idag eller imrogen, men får bare neg, test...frustrerende. Vi hadde sec første gang igår og har tenkt til å ha det idag og imorgen ihvertfall så får jeg se om den noen gang viser positiv - jeg tror en gang om dagen holder langt. De sies jo at det er dagen før og selve dagen for El som er de viktigste dagene å ha sex på.
celine29
13:26 24.04.2008
Jeg skal bli insiminert i danmark så jeg har ikke muigheten til å "kjøre på " :-) derfor de er så ekstra frustrerende med tanke på at i må ut å fly for å bli gravide.... men positiv test betyr at egget slipper innen 12-36 timer, så man kan egentlig vente på pos test før man har sex..men selvfølgelig må man høre på kroppen også:)
lillebie
17:12 24.04.2008
Hei:)

Jeg driver på med akkurat samme greia. Skulle hatt EL 22.april, men ikke en eneste positiv CB test i sikte. Tester morgen og kveld. Sukk... Hva skjer?
Babyhåp
18:28 24.04.2008
Godt vi er flere i samme båt - jeg skal nå ta en test etter middag og krysser alt jeg har. Gjør ikke meg noe om det den kommer sent - bare den kommer!!!
celine29
18:43 24.04.2008
ah jeg blir litt lettet må jeg innrømme når jeg ser det er fler av oss! har dere testet igjen eller? min var negativ-igjen! vet ikke om jeg ventet lenge nok med å tisse da før jeg testet....time halvannen....er kanskje ikke nok det??
lillebie
18:50 24.04.2008
Nei sitter her og leser meg frustrert på leserinnlegg og orker ikke gå inn på badet for å se enda en neg. test....Har forberedt min kjære på at han skal få "slippe unna" ikveld hehe ;) De sier jo at man ikke skal drikke noe to timer før man tar den så jeg har prøvd å drikke lite...tviler sterkt på at den er pos. gitt! Begynner å tro at dette kanskje er en av de mnd. hvor jeg rett og slett ikke har EL - så utrolig utrettferdig isåfall.
Har dere prøvd lenge ettersom dere skal insem.? Jeg vet svært lite om den delen ettersom dette er første gang jeg prøver. Skjønnte ikke helt hva du mente med "ventet lenge nok med å tisse da før jeg testet" - ikke mellom hver test vel??
celine29
19:07 24.04.2008
mente at jeg drakk vann for halvannen time siden, burde holdt blæra lenger kanskje.,,men disse testene skal jo være ganske følsomme og da...
jeg er i partnerskap, derfor er det ikke så lett å skaffe seg barn på egenhånd :-) det blir første gangen vi reiser ned, så jeg er ganske amatør på baby lagia hehe. det jeg vet hvertfall, er at jeg må få positiv test før vi kan reise til danmark! det et er første gang el blir borte.... jeg begynner å lure på om det er sånn underliggende stress som gjør at el blir borte...stress om å bli gravid:-)
lillebie
19:12 24.04.2008
hehe ja du har et poeng der....er jo nesten uutholdig å vente, har egentlig bare lyst til å ta noen glass vin og en røyk (har vært flink pike og sluttet nemmelig) og ikke tenke på det mer. Ja de sier jo at urinen skal være så konsentrert som mulig...tror de testene jeg bruker sikkert er noe jalla.
Ser at mange skriver om el-slim--har alle det? Jeg hadde det kanskje helt i begynnelsen..når jeg begynnte å ta hostesaft faktisk, men ikke siden?? Kanksje jeg må lage et innlegg på det ;)
celine29
19:32 24.04.2008
Skjønner ingenting jeg ....tok en nå og den var neg....igjen!!! Det som bekymrer meg er jo at jeg i flg. eggløsningskalkulatoren skulle hatt det idag...og ettersom den viser neg. idag og betyr jo det at det er ihvertfall 24-36 timer til jeg har EL om ikke lenger....skjønner nada jeg.
celine29
19:35 24.04.2008
ja jeg hadde min siste fest forrige helg,..så nå er det ingen ting frem til jeg blir gravid...skal hvertfall prøve :-) jeg tror ikke alle har like merkbart med el slim...jeg har det, merker veldig når den tiden av mnd komnmer...men forrige mnd hadde jeg ingen ting, men positiv el test ! denne mnd har jeg masse el slim og ingen EL. har hørt at man kan ha alle symptomer på EL, men at egget ikke slipper taket...
jeg har ikke peilig på dette med hoste saft, tenkte jeg skulle sjekke ut innleggene om det her!
lillebie
19:39 24.04.2008
Men seriøst - hva er % for at egget ikke løsner i det hele tatt??? Eller er det bare det at vi må teste videre og sannsynligheten er stor for at den vil teste pos.??
celine29
19:45 24.04.2008
jeg snakket med en jente på donor egg/sæd debatten, og hun sa at legen hadde sagt til henne at å "hoppe over " en el er vanligere enn man tror...men at det likevel ikke skjer så ofte pr kvinne eller noe sånn.... hun fortalte og at hennes El var 2 uker forsinket den mnd hun bestemte seg for at hun ville prøve å bli gravid. så hun testet hver dag frem til den var positiv, altså 2 uker på overtid... jeg har belaget meg på å teste frem til den blir positiv eller at mensen kommer! vil ikke gå glipp av EL uansett når den kommer :-)
lillebie
19:54 24.04.2008
bare redd for at testen jeg tar er dårlig og ikke registrerer EL....orker nemmelig ikke ha sex hver bidige dag til den tester positivt.....
:)
celine29
20:04 24.04.2008
jeg regner med at de stavene du bruker funker som de skal. hvor lang cyklus har du, og hvem cyklusdag er du på nå ? og er dette første gang du tester med el tester?
lillebie
20:19 24.04.2008
Jeg har bestillt de på nettet billig-tester.no - ikke CB!
Jeg har 28-29 dager ssyklus (hadde liten blødning 10 april og så for fullt 11 april, er derfor på gitt EL idag!!! Det er dag 15 av syklusen. Det er første gang jeg gjør det så nervene er i høyspenn!
celine29
20:22 24.04.2008
okay jeg hadde 29 dagers cyklus før jul, og nå har den blitt til 33 dager! men vi får bare teste og leve i håpet at el kommer snart:-) oppdater meg når du tester igjen :-)
lillebie
10:19 25.04.2008
*snufs* ingen pos el i dag tidlig heller..... burde jeg snart gi opp å teste denne mnd og heller satse neste mnd?vurderer å dra til en gynekolog for å sjekke om det er noe egg på vei...
lillebie
18:46 25.04.2008
Jeg var hos gyno idag og tok ultralyd (for å sjekke at alt er ok), det var det heldigvis og eggene henger som perler på en snor (vel..)..problemet er jo bare ikke at de ikke er keen på å falle fra treet!! hun fortalte meg at det er veldig vanlig at egget skipper en syklus (egget faller ikke), hun mente at når det hadde gått to dager over kalkulert el-tid så var det for sent og derfor ble jo jeg super frustrert når jeg kom hjem fra jobb nå og så at begge strekene var synlige,,,den ene litt svakere vel og merke men mer enn en skygge,,sterk, men ikke like sterk som den andre - jeg blir gaaaaaaaaaaaal!! Sambiss er selvfølgelig ute idag, men jeg tar en test til imorgen tidlig og da ser jeg hva som skjer. Jeg har ikke godt av dette, setter nervene i høyspenn jo!! Legen sa også at kroppen merker at vi stresser og det også klan være en grunn til at den ikke løsner. Hun sa faktisk også at det er sikrere og sjekke selv..etter slim opp i kjeden enn å bruke testene - tror alikevel jeg holder meg til testene gitt.
celine29
19:40 25.04.2008
jeg ringe rundt i dag for å få tak i en ul time, men ingen kunne gi meg på kort varsel, så fast legen skal ta blodprøve på mandag å se hva som skjer.... hm er sikker det som har skjedd meg...at egget ikke har sluppet! men jeg hadde jo mass el slim....og ingen pos test....jeg har hørt at slimet kan være der med at egget ikke slipper for det....
nei det er ganske frustrerende dette altså..-nesten så jeg gir opp og ikke tester mer denne mnd, og satse på at alt er i rute neste mnd :-)

men mente legen at man ikke alltid kan stole på testene? de skal jo være ganske følsomme...
lillebie
19:46 25.04.2008
Hun sa faktisk ikke det - hun sa bare at hun kunne forklare hvorfor de slo ut negativt og det var fordi at egget ikke slipper. Det som var litt kjipt var at hun sa at eggene kan hoppe over alt fra 1-8 mdn...men tror ikke det er normalt.

Jeg var innstillt etter timen på at jeg skulle satse på mai , men ble jo litt frustrert da jeg så at det plutselig var dukket opp en svak strek til. Har lest om andre som har fått det og og så blir den borte dagen etter så det skjer sikkert meg og. Tror jeg må innse at toget er gått for denne gang :)
celine29
23:40 25.04.2008
Nei vi får nok bare satse på mai! tror det er svært sjeldent at el hopper over mange mnd på rad... får vi håpe :-D mai mai mai :-)
lillebie
10:46 26.04.2008
Ja jeg er inneforstått med det nå, selv om jeg ikke klarte å dy meg med en ny test imorges hehe. Utrolig utrettferdig synes jeg,,en ting er jo at det ikke fester seg en annen ting er jo at egget faktisk ikke løsner - skjer det igjen i Mai kommer jeg til å bli sååå skuffet.
Men har jeg klart å vente til nå klarer jeg 3-4 uker til :) Spent på om mensen kommer som den skal nå (8 mai) :)

celine29
11:28 26.04.2008
AAAArg! Drittt-egg! Gud så frekt. der ligger egget og ler seg skakk og hopper over en måned. Sukk. Eneste positive jeg kan se med dette er at om jeg får spiren til å sitte rundt el i mai (25-30.mai ca) så får beibisen kanskje bursdag på 8.mars. hehe:)
Babyhåp
11:35 26.04.2008
Hehe nice call! Ja det eneste vi kan gjøre er å krysse fingrene for mai nå...tre uker går fort. :)
celine29
07:39 28.04.2008
Hvordan har det gått med deg lillebie?
celine29
00:19 29.04.2008
Hei Celine29, jeg har ikke fått påvist noe EL, men tok blodprøve i dag, får svar om en uke om det var noen EL denne mnd...men legen sa, at jeg burde lytte til kroppen...for EL tester som feks er 98 % sikre....om jeg tester 100 cykluser , så vil testen bare funke i 98 av 100 tilfeller...så kan jo være det som har skjedd også...men jeg er veldig spent å se!
hva med deg, noe EL i sikte??
lillebie
17:21 1.05.2008
ingenting..gitt opp.spent på om mensen kommer neste torsdag.fått svar på blodprøven?
celine29
12:05 2.05.2008
nei jeg har ikke fått svar enda, får det nok til mandag eller tirsdag , er så utrolig spent altså!
og jeg er enda mer spent på om mensen kommer 8 mai!!!! for gjør den det letter jeg ti tonn, for da kan man liksom satse på at el kommer som normalt neste gang :-)
lillebie
10:07 3.05.2008
Nå får vi holde ut ...5 dager igjen til vi venter mensen. Keep me posted på torsdag da!
celine29
10:50 6.05.2008
Da kom mensen, 2 dager for tidlig! så da er jeg snart i min 1. pp :-) jeg har fått svar fra legekontoret " prøvene ser helt fine ut" Men da jeg spurte " hva ser fint ut, har jeg hatt eggeløsning uten å påvise EL på tester, eller hva`? nei det kunne hun ikke svare på, hun så bare at testen så fin ut...fin hva???så nå venter jeg på at legen skal ringe meg å fortelle om jeg har hatt EL eller hva som så "helt fint ut". begynner noen ganger å lure på hva disse legekontordamene kan og ikke kan....
lillebie
09:32 10.05.2008
ÅHh så deilig at du har fått den :) Jeg skulle jo hatt den 8 mai, men har forsatt ikke fått den - livredd for at jeg har uregelmessig syklus nå..da blir jo abre alt kaos. Kommer den idag eller imorgen så er det ok for da er den bare 3-4 dager forsinket,,,,,
Krysser alt jeg har for deg så du får kommet deg over til Danmark denne gangen...OG at vi begge får EL :) Keep me posted
celine29
10:24 10.05.2008
oi er forsinket, du er ikke gravid da??
Ja på tirsdag er journal samtalen, og jeg er SÅ spent på hva de sier, og de har sikkert erfaring med el som forsvinner...så frem til positiv test skal jeg ikke tenke på å bli gravid (går an å late som hvertfall :-)
lillebie
10:29 10.05.2008
Nei da hadde tonen vært en helt annen - tro du meg ;) Tok en test for sikkerhetsskyld, men jeg har jo ikke hatt el pluss at vi kun hadde sex en gang så jeg visste jo at jeg ikke var det. DET som er trist nå er jo at jeg har fått ustabil syklus, slik at det er mye vanskeligere å følge med på el....det er også en risiko for at jeg ikke får el denne mnd heller. Legen min sa at el kunne være borte fra 1-8mnd OG at den kan komme og gå....så kryss fingrene for at jeg får mensen så fort som mulig. Jeg har ikke vært så mye her de siste to ukene,,,,må roe meg ned (er en stressa person i utg.punktet hehe). Jeg er overbevist om at stress forårsaker uregelmessigheter i syklusen :) Hva er %andelen for å bli gravid når man inseminerer? Er det så og si garantert?
celine29
10:59 10.05.2008
nei det er nok under 25% tror jeg...de sier på storken at innen 4 ganger ca blir de fleste gravide..med det er gjennomsnittlig, for noen bruker 1 insiminering, og andre må bruke 12! så man vet aldri!!
nei jeg er også en veldig stressa person til vanlig, å må snart vurdere å trappe ned litt her inne jeg og frem til EL denne gangen, for jeg VET med meg selv at det er stress som har skylda for at EL uteble nå!
lillebie
11:05 10.05.2008
Jeg og....du har kommet et hakk lenger enn meg...jeg sitter jo nå bare å stresser over at jeg ikke får mensen.....men skal prøve og puste med magen ;)
celine29
11:14 10.05.2008
huff jeg skjønner hvordan du har det altså! det er ikke noe kult det der. i januar så var mensen så forsinket at jeg hadde en 45 dagers cyklus....og det satt bare i hodet det også, for de var da vi virkelig bestemte oss for at vi skulle begynne med å lage baby!
lillebie
08:20 13.05.2008
Jeg har fortsatt ikke sett en dråpe :( Åhh er så urettferdig! Hvordan går det med deg? Bedre enn meg meg håper jeg :)
celine29
12:36 18.05.2008
Ville bare si hei og lykke lykketil i København. Som du kanskje har lest så er jeg gravid over alle odds - kan du tro det?? Uten utslag på el test og sex en gang,,, :) :) Brått var jeg 5 uker og 3 dager på vei hehe.Jeg er kjempe happy og krysser fingrene for deg fremover. Håper vi sees inne på "1.trimester".

:)
Nurket09
20:03 18.05.2008
P:S Lillebie,,det er Celine som har byttet nick ;)
Nurket09
14:13 20.05.2008
jøss GRATULERER :-) jeg sa jo du kunne være det :-) masse lykke til til deg også, heldiggris:-)
lillebie
14:27 25.05.2008
Den heldiggrisen varte ikke så lenge,,,hadde SA idag og er selvølgelig helt knust - unner ingen dette! Hvordan går det med deg? :(
Nurket09
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------