GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Når mannen ikke er klar

Det er ikke alltid mannen og kvinnen får det samtidig - ønsket om å få barn.
Ofte må nok jentene jobbe litt og vente litt før de får mannen sin på gli... Her er forumet for de som venter på at mannen skal bli klar.
Kanskje du har noen gode råd til andre?
Vennlig hilsen jordmor Siri
Tror det nærmer seg faktisk!
12:33 24.04.2008
Jeg har lenge ventet på at han skal bli klar, uten å helt få vite grunnen til at han vil vente...

Jeg har pillepause og har nå ventet over et halvt år på mensen (ikke første mens etter pilleslutt). Og så har jeg fått noen innmarige smerter i livmoren de siste dagene, som jeg jo har fortalt samboeren min om. Igår sa jeg at jeg hadde lagt inn innlegg her for å høre om noen visste hva dette kunne være. Ett av svarene var at dette kunne være et graviditetssymptom og at jeg burde teste. Jeg nevnte at det var et symptom til sambo, og svaret hans var "åja, du har ikke merket om det har begynt å bule ut noen steder da?" (tenkte på gravidmage) Som om det skulle være verdens mest naturlige ting...

Jeg begynte å lure på hva han mente og sendte melding i morges. Jeg sa at jeg hadde begynt å blø litt (han vet ikke hva "spotte" vil si... :-) Og så spurte jeg om han hadde blitt glad eller lei seg, eller kanskje mer "har det skjedd så har det skjedd og vi får gjøre det beste ut av det" dersom jeg hadde nå vært gravid.

Og da svarte han at selvfølgelig hadde han blitt glad! Han bare ville at vi skule vært ferdig å pusse opp først!

Så nå er jeg litt glad, for selv om oppussing av et helt hus tar tid, så er det noe konkret. Og jeg kan jo kanskje få han med på et kompromiss om å begynne prøvingen når èn av de to etasjene er ferdig (med min pcos så rekker vi nok å bli helt ferdig før det faktisk klaffer)? Lurer på hvorfor han ikke bare kunne si det først som sist for flere måneder siden.. Han forstår nok ikke hvor mye jeg har tenkt på dette! Har gått og forberedt meg på å vente på ham i flere år til... Han snakket om reising, bedre økonomi etc. Det eneste han har nevnt om oppussing er at "det er vel ikke mye hjelp i deg med stor mage?" Som jo kan være sant...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------