GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Kosthold og trening

Hva i all verden skal vi spise? Et sunt og vanlig kosthold er som regel godt nok, men hva er egentlig det? Her kan dere diskutere kosthold og graviditet. Hvis du har en god oppskrift, så er det fint om du også legger den i kokeboka vår.Her kan dere også diskutere oppturer og nedturer på vekten, hvor mye dere trener og hva dere selv synes er sundt og bra. Dere kan gi hverandre gode tips, men som alltid ellers: Det er ikke nødvendig å kritisere andre for hva de gjør. Man skal aldri slanke seg når man er gravid, men det går an å spise sundt slik at man unngår å gå opp mer enn 20 kilo, som faktisk er innenfor normalen i et svangerskap.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Treningseksperter og hobbymosjonister nå trenger jeg hjelp!
20:27 24.04.2008
Jeg har lyst til å begynne å jogge litt, men har ikke jogget siden jeg spilte fotball for 10 år siden, så jeg aner ikke hvordan man kommer i gang.
Kondisjonen er død så jeg vil ikke begynne for hardt heller.

Hvordan legger jeg opp oppstarten? hvor langt jogger jeg? hvor høy intensitet? Jogger man like fort hele tiden?
Hvor ofte bør man jobbe for å oppnå resultat?

Og hva har man på seg når det er ca 0 grader ute?
Blue Lady
Sv: Treningseksperter og hobbymosjonister nå trenger jeg hjelp!
10:10 30.04.2008
Heisann!

Før jeg brakk ankelen i 2006, løp jeg gjerne en mil på tredemølla hver morgen :) i starten begynte jeg bare å jogge lett i et tempo der jeg kunne snakke tilnærmet normalt...jogget til jeg kjente at jeg ikke klarte mer...neste gang jogget jeg samme distanse, men jogget da 30sek-1min lengre enn jeg egentlig orket...slik jobber du deg oppover til at du tilslutt ikke har noe problemer med en time halvannen i greit joggetempo :) Ligg på et jevnt joggetempo, selv om også geriljaøkter kan være gode å variere med og "booste" kroppen litt..

Ellers må du huske på å ta det veldig rolig med øktene i starten..tror jeg ville startet med 2 joggeturer i uka den første måneden, økt til 3 neste måned og kjent godt etter i beina at det fungerer...det er veldig lett å pådra seg beinhinnebetennelse om en starter for brått med økt og ensidig aktivitet...selvfølgelig vil du få "gangsperre" 1 og 2, kanskje 3 dager etterpå...men bare vær litt obs som sagt :) Better safe than sorry ;)

Når det kommer til klær må du nesten bare føle deg frem..kanskje lurt å investere i en litt tynnere vindtett jakke...ellers er jo tights best å løpe i, men er en ikke helt fan av det, så kan en fint bruke vanlig joggebukse med tynn strømpebukse under..ellers bør du sikkert ha litt gode strømper på deg...joggeskoene mine er ihvertfall veldig tynne, så selv under løping blir jeg kald på beina..

Ellers må jeg si jeg virkelig misunner deg..kos deg med løpingen, er ikke alle som kan det lengre selv om de så inderlig vil og prøver uten hell..! :(
Kjege -Thea Nathalie-
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------