Dette forumet er for både damer og herrer som snart er klare for å lage barn, men som ikke helt tør/vil ta steget ennå.
Her er det vel bare å ønske lykke til:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
Da flytter jeg inn hit!
07:30 25.04.2008
Har vært på "Mannen ikke klar" hittil...
Men etter i går vet jeg nå at han ER klar for barn! Hadde jeg blitt gravid med uhell nå, så hadde han faktisk blitt glad! :-)
Det er bare det at vi skal pusse opp et helt hus så snart vi kommer i gang, og han vil vente til vi er ferdige med den jobben. Er jo forsåvidt enig i at det ikke er så mye hjelp i meg dersom jeg går gravid og kanskje får bekkenløsning eller andre plager... Pluss at tungt arbeid, mange kjemikalier og sånt kanskje ikke er det beste å drive med under en graviditet eller en småbarnsperiode.
Likevel så tror jeg at jeg kan få han med på et kompromiss om å begynne å prøve når vi er kommet omtrent halvveis i oppussingen, som f.eks. når èn av to etasjer er ferdig. Om det skulle klaffe med en gang, så vil vi være ferdig med oppussing til baby kommer. Men siden jeg har pcos, så klaffer det neppe med en gang, og da har vi kommet enda lenger i oppussing før jeg evt. blir gravid.
Jeg håper dermed at vi kan komme i gang med prøving tidlig neste vår. Og mitt store "mål" er å få barn før jeg blir 30... Blir 26 i høst, og han er 32. Noen flere i samme båt?
Hei hei Tweak. Husker deg fra MIK.
Gratulerer med klar mann og velkommen hit.
Jeg har jo hatt en mann som overhodet ikke var klar. Trodde nesten at forholdet snart ville ryke pga. dette og så plutselig var han helt klar. Det var vel i januar jeg fikk den beskjeden. Nå har jeg villet vente pga. en stor oppussing/renovering. Det er dyrt, stressende og slitsomt, så da har det ikke passet helt. Nå er vi nesten ferdige! Bare legging av gulv, ferdigstilling av drenering og litt småting igjen, så da blir vi prøvere neste måned! Det er en drøm som går i oppfyllelse. HAN gleder seg veldig og jeg er helt overbevist om at han ikke bare gjør dette fordi jeg har mast og det er veldig viktig for meg.
Kjedelig at du har pcos da. Jeg tror det finnes noen hormonkur man kan ta for å få det til å klaffe raskere. Har du snakket med legen din om dette?
Disse mannfolka er så fåmælte at jeg har ikke visst hva han egentlig har tenkt... Men nå føler jeg det friere liksom! Jeg spøker mer om barn med ham, snakker om at han skal få prøve bæreslynge og vi snakker om stasjonsvogn som vår neste bil, for den har god plass. Vi har også snakket om hvor mange barn vi ønsker oss, og begge ser for seg to barn, om alt skulle gå vel. :-)
Jeg står på venteliste for å komme til gynekolog for mer utredning ang. pcos. Så jeg håper at de forberedelsene jeg gjør nå, med å komme inn i systemet, kan gjøre at jeg får begynne på pergotime direkte når han sier at han er klar for å prøve. Siden jeg har pcos så føler jeg at jeg ikke har tid til å dille rundt og vente i evigheter når jeg endelig får klarsignal hjemmefra!