Her kan du som mistet en baby under forrige svangerskap dele dine gleder over å være gravid igjen. Mange har også bekymringer, noe som er helt normalt, men som det kan være godt å dele med andre som også har vært i samme situasjon. Heldigvis går det som regel helt fint når man prøver igjen!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Gravid igjen, nervøs- og hva med jobb?
09:20 25.04.2008
Da prøver vi igjen. Jeg hadde en SA i begynnelsen av februar i år, tok en test i dag og den var positiv. Dette er absolutt noe vi ønsker, men nå er jeg nervøs for å miste igjen. Regner med at det er normalt :-)
Å så tenker jeg litt på jobb. Jeg jobber med rus og psykiatri, har noe utagering (slag osv). Kan jeg jobbe som normalt, eller burde jeg spørre sjefen om å ikke jobbe med di vanskligste allerede nå? Jeg er ikke mer enn 4 uker på vei da... Flott om noen kan svare meg:-)
Gratulerer med en ny spire :-) Håper den holder seg fast denne gangen=)
Jeg får ikke svart på det du lurer på , men jeg lurte på en ting. Hehe.
FIkk du igjen mensen før du ble gravid igjen? Jeg mistet selv i slutten av feb, bare fire uker på vei. Har ikke hatt mensen igjen siden :S
Takk takk :-)
Jeg har hatt en mens, men vi begynte med å prøve å få barn før jeg fikk mens. Husk det kan ta litt tid før du får mensen igjen etter en abort.
Ja, jeg/vi håper virkelig at det går bra denne gangen. Å lykke til ønsker jeg deg :-)
Hvis det blir slik at du ikke føler deg helt trygg i arbeidet ditt ville jeg nok ha bedt om å få slippe de vanskeligste allerede nå. Det er ikke sunt å gå å være redd på jobben heller. Tror nok at de fleste sjefer har forståelse for det, ihvertfall siden du nettopp har mistet og derfor nok har en del andre bekymringer å tenke på. Lykke til med nurket og jobben. :-)
Syns også du skal be om å slippe de vanskeligste. Sikkert liten fare for fosteret nå, men stress og redsel kan jo virke negativt både på deg og barnet. Et velrettet slag i magen kan vel også gjøre skade etterhvert.
Anonym
Sv: Gravid igjen, nervøs- og hva med jobb?
13:33 28.04.2008
Takk for svar.
Ja, jeg trur nok jeg skal ta en prat med sjefen allerede nå, like greit. I en slik jobb som jeg har så veit men aldri hva som skjer, å da er det greit å være føre var.
I jobben min er det også en god del utagering... Forrige gang sa legen at det skal utrooooolig mye til for at det skal skje noe tidlig i svangerskapet. Men føler du deg ubekvem så snakk med sjefen ellers kan du jo også vurdere sykmelding. Det viktigste er at du føler deg trygg - du skal alltids jobbe nok av år....