GRAVID og ny her på BarniMagen?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle forum på BIM

Terminkalkulator:
Siste mens:

(husk punktum)

Les mer om terminberegning

Gravid og arbeidsledig

hva bør jeg gjøre??? ingen inntekt????
12:00 25.04.2008
hei!

jeg er hjemmeværende og har ikke noe innekt.

jeg fikk engangsstønad i mars og visste ikke om at man ikke fikk mere hjelp fra sosialen pga engangsstønaden!!!!

fikk engangstønaden i mars og er blakk allerede nå da jeg måtte handle inn alt til baby!
og en del til mat.

noen som vet når jeg kan søke om hjelp på sosialen igjen?
eller om jeg kan søke hjelp noen andre steder????

har søkt om rehabeliterings penger og har snart ventet i 3 mnd stopper de rehabeliterings pengene hvis dette blir innvilget. etter fødsel????
sissy82
Sv: hva bør jeg gjøre??? ingen inntekt????
12:42 25.04.2008
Engangsstønaden gjelder som "lønn" i 3 uker før og 6 uker etter fødselen.. Disse pengene skal man bruke til å kjøpe utstyr til babyen og til livsopphold i den tiden man MÅ ha permisjon... Dvs at om det nå har gått mer enn 6 uker etter fødsel kan det være lurt å ta kontakt med sosialen igjen og høre om du kan få støtte..... Ellers kan du jo f.eks kontakte frelsesarmeen, de hjelper vanskeligstilte med mat o.l.. Dersom du får innviliget rehabiliteringspenger MÅ du være i stand til å følge et behandlingsopplegg - ellers vil du ikke få penger... Vil anbefale deg å ordne et møte med saksbehandleren din på NAV og snakke med de om hva du evt. har krav på, og også ordne et møte med sosialkontoret for å se gjennom den økonomiske situasjonen din........
Pearl 33 + junigutt!!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------